Søvn!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. oktober 2011

AnneBJ

bøgelund skriver:

Anna er 9 mdr, og sover stadig temmelig mange timer i døgnet.. hun sover fra 20.00 - 10.00.. uden at vågne.. 

og så til middag fra ca 12 og så 2-3 timer frem..

som de andre siger, så længe han fungerer med mad, humør osv, så tror jeg ikke der er nogen ko på isen.. 

han har et godt sovehjerte, og det må mor udnytte..

Årh vildt!! 

Men ja, gode sovehjerter er godt 

Tak for dit svar! Kan se på det hele Felix ikke er den eneste... jeg synes bare tit man hører om børn som slet ikke vil sove.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2011

bøgelund

AnneBJ skriver:

Årh vildt!! 

Men ja, gode sovehjerter er godt 

Tak for dit svar! Kan se på det hele Felix ikke er den eneste... jeg synes bare tit man hører om børn som slet ikke vil sove.. 

ja, og så bliver man lidt bekymret..

men der er jo ingen børn der er ens.. man må bare følge sit moder-hjerte..

Anmeld

23. oktober 2011

Rødhætte

AnneBJ skriver:

Nu ved jeg jo godt Felix er yngst i gruppen... han er næsten 7 mdr. nu.

Han sover fra 19-06 (+/- en halv time). Så sover han en time ekstra, og er først rigtig vågen fra 8.00

Så sover han igen fra 9.30 til 11 fra 12.30 til 13.30/14 og så en times tid allersidst på eftermiddagen.

Det er altså sygt mange timer! - omkring 16 i døgnet! Men han er træt! Om morgenen - altså før "9.30-luren" kan ejg virkelig ikke trække den længere, og jeg vil ikke vække ham! Det er jo egentlig fine sovetider i forhold til hvis han var i pasning, men jeg synes som sagt det mange timer!

Han er SÅ svær at få til at sove der sidst på eftermiddagen, trods han er megatræt. Hvis han ikke sover lidt, er resten af dagen smadret, han får ingen aftensmad osv... 

Kan I huske hvornår I overgik til 2 lure eller hvordan Jeres unger sov sådan ca., da de var omkring 7 mdr.?

Jeg får SP d. 1. december hvor han er 8 måneder og har tænkt mig at spørge hende, ifht. rytme, så jeg har en "rettesnor" inden al juletamtam begynder. Hvis jeg ved hvornår og hvor meget han sover (og fysisk har BEHOV for at sove) kan jeg tage lidt hensyn, så han ikke skal afbrydes i lure pga. diverse festivitas .. men lige nu er der ret længe til 1. december

Hej Anne

Nu er der jo kun 4 dage imellem vores små guldklumper  Men tror det er svært at sammenligne.

William har de sidste par dage kun sovet 2 lure. Ca 2 timer formiddag og ca 1 1/2-2 timer eftermiddag. Han har altid haft et godt sove hjerte, men det er som om han er "vågnet" mere op. Nu kan han nemt være oppe i 3 -4 timer inden han har brug for søvn igen. Han kommer i seng ca kl 20 og sover så til kl 8 (Får mad en enkelt gang) Tror ikke du skal tænke så meget over hvor meget Felix sover, som de andre skriver er det bare vigtigt at han trives!

Anmeld

25. oktober 2011

DK

Arghh.... Altså hvis Richard har sovet godt i vuggeren (dvs. mere end 2 timer i alt på to lure!) så sover han ikke den 3. lur når han kommer hjem. I weeekenderne sover han oftest 3 gange. En gang tidligt så den forældre der er stået tidligt op, kan nå op og få en time mere med, og så sover han igen omkring kl. 11 og igen omkring kl. 15.

Jeg forøger ikke at begrænse ham til 2 lure. Derimod ville jeg ofte synes det var skønt hvis Richard ville tage en ekstra lille halv time kl. 17.

Jeg plejer bare at lægge ham som jeg synes han er træt efter. Jeg har læst at børn på 6-12 mdr skal have cirka 14-16 timer i døgnet, alt efter barnets individuelle behov. Richard sover fra 20 til 7/8 stykker hver morgen. Og det passer meget fint med at han så sover mellem 2,5 og 3 timer om dagen, dvs. ialt 14,5-15 timer i døgnet. 

Anmeld

25. oktober 2011

AnneBJ

DK skriver:

Arghh.... Altså hvis Richard har sovet godt i vuggeren (dvs. mere end 2 timer i alt på to lure!) så sover han ikke den 3. lur når han kommer hjem. I weeekenderne sover han oftest 3 gange. En gang tidligt så den forældre der er stået tidligt op, kan nå op og få en time mere med, og så sover han igen omkring kl. 11 og igen omkring kl. 15.

Jeg forøger ikke at begrænse ham til 2 lure. Derimod ville jeg ofte synes det var skønt hvis Richard ville tage en ekstra lille halv time kl. 17.

Jeg plejer bare at lægge ham som jeg synes han er træt efter. Jeg har læst at børn på 6-12 mdr skal have cirka 14-16 timer i døgnet, alt efter barnets individuelle behov. Richard sover fra 20 til 7/8 stykker hver morgen. Og det passer meget fint med at han så sover mellem 2,5 og 3 timer om dagen, dvs. ialt 14,5-15 timer i døgnet. 

Jamen jeg ved heller ikke hvor jeg har fået den ide fra, at han sover for meget... For jeg kan jo høre at de der 14-16 timer er helt normalt, så siden jeg oprettede indlægget har jeg bare nydt at han sover meget og godt, og lagt ham når han var træt! 

Anmeld

26. oktober 2011

DK

AnneBJ skriver:

Jamen jeg ved heller ikke hvor jeg har fået den ide fra, at han sover for meget... For jeg kan jo høre at de der 14-16 timer er helt normalt, så siden jeg oprettede indlægget har jeg bare nydt at han sover meget og godt, og lagt ham når han var træt! 

Jeg kender det! Når alt er fint, så skal man sørme nok selv opfinde nogle problemer

Anmeld

26. oktober 2011

Maria-s

Noah har i lang tid kun ville sove 2 gange om dagen. tror faktisk det har stået påi hvert fald 1½ - 2 mdr. Bliver puttet halv ti/ ti sover så omkring de 2 timer,men svinger fra alt imellem 1 til 2½ og så igen om eftermiddagen ved en 14.30/15.30 tiden og så 3/4 time til 1½ time. Natten bliver som regel max 11 timer....

men der er jo forskel på børn. nyd det herhjemme er noah igang mec at droppe eftermiddagslur, håber det bare er en kort periode!

Anmeld

26. oktober 2011

AnneBJ

Maria-s skriver:

Noah har i lang tid kun ville sove 2 gange om dagen. tror faktisk det har stået påi hvert fald 1½ - 2 mdr. Bliver puttet halv ti/ ti sover så omkring de 2 timer,men svinger fra alt imellem 1 til 2½ og så igen om eftermiddagen ved en 14.30/15.30 tiden og så 3/4 time til 1½ time. Natten bliver som regel max 11 timer....

men der er jo forskel på børn. nyd det herhjemme er noah igang mec at droppe eftermiddagslur, håber det bare er en kort periode!

Den sidste lur er også kun nødvendig fordi han sover 2. lur så tidligt... den starter ofte kl. 12-halv et stykker og så en til to timer frem...

Håber Noah hurtigt godtager eftermiddagslur igen! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.