Søvn!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.132 visninger
17 svar
0 synes godt om
22. oktober 2011

AnneBJ

Nu ved jeg jo godt Felix er yngst i gruppen... han er næsten 7 mdr. nu.

Han sover fra 19-06 (+/- en halv time). Så sover han en time ekstra, og er først rigtig vågen fra 8.00

Så sover han igen fra 9.30 til 11 fra 12.30 til 13.30/14 og så en times tid allersidst på eftermiddagen.

Det er altså sygt mange timer! - omkring 16 i døgnet! Men han er træt! Om morgenen - altså før "9.30-luren" kan ejg virkelig ikke trække den længere, og jeg vil ikke vække ham! Det er jo egentlig fine sovetider i forhold til hvis han var i pasning, men jeg synes som sagt det mange timer!

Han er SÅ svær at få til at sove der sidst på eftermiddagen, trods han er megatræt. Hvis han ikke sover lidt, er resten af dagen smadret, han får ingen aftensmad osv... 

Kan I huske hvornår I overgik til 2 lure eller hvordan Jeres unger sov sådan ca., da de var omkring 7 mdr.?

Jeg får SP d. 1. december hvor han er 8 måneder og har tænkt mig at spørge hende, ifht. rytme, så jeg har en "rettesnor" inden al juletamtam begynder. Hvis jeg ved hvornår og hvor meget han sover (og fysisk har BEHOV for at sove) kan jeg tage lidt hensyn, så han ikke skal afbrydes i lure pga. diverse festivitas .. men lige nu er der ret længe til 1. december

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2011

Mettemus

Hvis han er så træt, synes jeg da han skal have lov til at sove? Vi gik over til to lure omkring 7-8 mdr. Nu sover han så igen tre lure fordi han sover helt ad h til og kun en halv time ad gangen. Jeg river mig sel i håret og kan simpelthen ikke knække koden til at få ham til at sove længere ad. Nå men altså - jeg tror ikke han sover for meget, men det han hsr brug for. Han er jo en stor dreng, så måske det kræver lidt ekstra energi?

Anmeld

22. oktober 2011

piadas

Jeg tror da også bare, jeg ville lade ham sove. Du skal bare være heldig med al den tid, du har til at få lavet noget!

Han er jo god til at spise, god til at sove og god motorisk, så mon ikke bare han bruger meget energi på at indhente de andre herinde?

Jeg ville ikke ligge så meget i det...

Anmeld

22. oktober 2011

AnneBJ

Mettemus skriver:

Hvis han er så træt, synes jeg da han skal have lov til at sove? Vi gik over til to lure omkring 7-8 mdr. Nu sover han så igen tre lure fordi han sover helt ad h til og kun en halv time ad gangen. Jeg river mig sel i håret og kan simpelthen ikke knække koden til at få ham til at sove længere ad. Nå men altså - jeg tror ikke han sover for meget, men det han hsr brug for. Han er jo en stor dreng, så måske det kræver lidt ekstra energi?

Jo, jeg har i hvert fald ikke lyst til at vække ham, og når jeg tydeligt kan se han blvier rød om øjnene, nulrer ører osv., så ER han jo træt...

Træls at Laurits ikke sover mere- er han frisk efter den halve time?

Anmeld

22. oktober 2011

AnneBJ

piadas skriver:

Jeg tror da også bare, jeg ville lade ham sove. Du skal bare være heldig med al den tid, du har til at få lavet noget!

Han er jo god til at spise, god til at sove og god motorisk, så mon ikke bare han bruger meget energi på at indhente de andre herinde?

Jeg ville ikke ligge så meget i det...

Jo det tænker jeg også - han er jo virkelig PÅ når han så er vågen! Spiser, skider og leger som han skal, sidder næsten selv, kan næsten møve rundt på gulvet, triller begge veje nu osv... Altså der sker virkelig meget hele tiden, så han skal jo for pokker også hvile af og til!

Og jeg nyder det - det er slet ikke for det!! 

Anmeld

22. oktober 2011

Maja88

AnneBJ skriver:

Jo det tænker jeg også - han er jo virkelig PÅ når han så er vågen! Spiser, skider og leger som han skal, sidder næsten selv, kan næsten møve rundt på gulvet, triller begge veje nu osv... Altså der sker virkelig meget hele tiden, så han skal jo for pokker også hvile af og til!

Og jeg nyder det - det er slet ikke for det!! 

du er ikke alene Anne...

her tror jeg også Aprilla sover en 16-18 timer...

men når hun så er vågen så er hun også VIRKELIG vågen....

moren her synes jo også det er meget hun sover, men jeg kan ikke trække hende længere og jeg har samme problem med den lur sidst på dagen.. tror da også det er derfor hun ike er så god til at spise.. for hun vil ikke sove der den sidste lur.

men vi må prise os med vi har børn som er godt med og har et godt sovehjerte...

Anmeld

22. oktober 2011

CA

Det er mange timer ja, men hvis han har brug for dem, er det vel godt? Han trives jo rigtig godt, så det er jo ikke fordi han er "doven" og understimuleret. 

Johannes sover stadig 3 lure, og det har jeg ikke tænkt mig at lave om på før det viser sig at han ikke har behov for dem.

Har han de sidste måneder(tror fra 5 mdr,?) sovet fra 20 til 6-7

Så igen en lur på mellem 1 1/2 - 3 timer

Og en middagslur på 1-2 timer.

Og så en sen eftermiddags-lur for at få aftensmaden til at fungere på ca. en halv time.

Så minimum 12 og maks 16. Det ligner meget Felix's rytme gør det ikke?

Jeg er ikke så bekymret - så længe de trives!

Anmeld

22. oktober 2011

AnneBJ

Maja88 skriver:

du er ikke alene Anne...

her tror jeg også Aprilla sover en 16-18 timer...

men når hun så er vågen så er hun også VIRKELIG vågen....

moren her synes jo også det er meget hun sover, men jeg kan ikke trække hende længere og jeg har samme problem med den lur sidst på dagen.. tror da også det er derfor hun ike er så god til at spise.. for hun vil ikke sove der den sidste lur.

men vi må prise os med vi har børn som er godt med og har et godt sovehjerte...

Jo, hurra for gode sovehjerter!

"Man" hører bare så ofte om børn der ikke vil sove, så jeg troede min sov vildt meget!... 

Anmeld

22. oktober 2011

bøgelund

AnneBJ skriver:

Nu ved jeg jo godt Felix er yngst i gruppen... han er næsten 7 mdr. nu.

Han sover fra 19-06 (+/- en halv time). Så sover han en time ekstra, og er først rigtig vågen fra 8.00

Så sover han igen fra 9.30 til 11 fra 12.30 til 13.30/14 og så en times tid allersidst på eftermiddagen.

Det er altså sygt mange timer! - omkring 16 i døgnet! Men han er træt! Om morgenen - altså før "9.30-luren" kan ejg virkelig ikke trække den længere, og jeg vil ikke vække ham! Det er jo egentlig fine sovetider i forhold til hvis han var i pasning, men jeg synes som sagt det mange timer!

Han er SÅ svær at få til at sove der sidst på eftermiddagen, trods han er megatræt. Hvis han ikke sover lidt, er resten af dagen smadret, han får ingen aftensmad osv... 

Kan I huske hvornår I overgik til 2 lure eller hvordan Jeres unger sov sådan ca., da de var omkring 7 mdr.?

Jeg får SP d. 1. december hvor han er 8 måneder og har tænkt mig at spørge hende, ifht. rytme, så jeg har en "rettesnor" inden al juletamtam begynder. Hvis jeg ved hvornår og hvor meget han sover (og fysisk har BEHOV for at sove) kan jeg tage lidt hensyn, så han ikke skal afbrydes i lure pga. diverse festivitas .. men lige nu er der ret længe til 1. december

Anna er 9 mdr, og sover stadig temmelig mange timer i døgnet.. hun sover fra 20.00 - 10.00.. uden at vågne.. 

og så til middag fra ca 12 og så 2-3 timer frem..

som de andre siger, så længe han fungerer med mad, humør osv, så tror jeg ikke der er nogen ko på isen.. 

han har et godt sovehjerte, og det må mor udnytte..

Anmeld

22. oktober 2011

AnneBJ

Carina87 skriver:

Det er mange timer ja, men hvis han har brug for dem, er det vel godt? Han trives jo rigtig godt, så det er jo ikke fordi han er "doven" og understimuleret. 

Johannes sover stadig 3 lure, og det har jeg ikke tænkt mig at lave om på før det viser sig at han ikke har behov for dem.

Har han de sidste måneder(tror fra 5 mdr,?) sovet fra 20 til 6-7

Så igen en lur på mellem 1 1/2 - 3 timer

Og en middagslur på 1-2 timer.

Og så en sen eftermiddags-lur for at få aftensmaden til at fungere på ca. en halv time.

Så minimum 12 og maks 16. Det ligner meget Felix's rytme gør det ikke?

Jeg er ikke så bekymret - så længe de trives!

Jeg er slet ikke bekymret, bare undrende. Men det er nok det der med, at man altid hører om børn der IKKE sover.. og så virker Felix' timeantal jo voldsomt... Men jo, hvis han har brug for det, skal han det! Jeg kan sagtens finde på andre ting at lave! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.