19 år og gravid - hvad skal jeg dog gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. marts 2009

krissi1984

Hej jeg læste lige med og jeg er selv gravid med nr 2 jeg er på kontant hjælp og kæresten er på dagpenge. Bare fordi man ikke har arbejde er der igen der siger man ikke kan forsørge ens barn. I skal være klar over fra når du er i over de første 3 mdr så bliver din kontanthjælp forhøjet til omkring 9000 kr om måneden. og når i har fået barnet og hvis i bor sammen får man ca 12600 kr hver før skat på kontanthjælp. ville lige skrive det hvis i ikke kendte satserne..

Min søn har aldrig manglet noget....
håber alt kommer til at gå jer godt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
SunHeart skriver:

Hej jeg er en kvinde på 19 som lige har fundet ud af at jeg er gravid, har været til scanning idag og alt så godt ud. Det var virkelig stort at se det lille hjerte banke.

Men jeg står i denne situation at jeg lige er flyttet hjem til mine forældre igen.
Jeg er sammen med faren til barnet og vi er virkelig glade for hinanden.

men vi står begge med en den ene fod i hver kasse om man skal eller ikke skal.
Jeg står nu mest i den hvor at vi skal springe ud i det. Men det der holder mig tilbage er økonomien. Jeg er lige pt på kontanthjælp - men skulle snart være ude af det igen.

Men aner simpelthen ikke rigtig hvad jeg skal gøre.
Håber i kan komme med nogle gode råd eller erfaringer, bare et eller andet til hvad der ville være allerbedst hvor os alle ''3''

på forhånd tak

Hvis det 'kun' er økonomien der holder dig tilbage, skal du gøre det

En unge tager ikke skade af brugt tøj og brugt barnevogn osv... så længe den får kærlighed og omsorg fra mor

Man kan sagtens tage en uddannelse mens man er forældre Så får man også forsørger SU.

Held og lykke med det!

(selv datter af en mor, der var 19 år, da hun fik mig. Det har været skønt!! )

Anmeld

14. juni 2009

Stefanie

Hej

Jeg tænkte på om i har fundet ud af om i skal beholde barnet ?

Anmeld

25. juni 2009

Skrubben88

Altså hvis det "kun" er økonomien der holder jer tilbage vil jeg sige ligesom Zafir at i skulle beholde barnet.
Unge forældre er da mindst lige så gode som forældre der er over 30 år.. forældre på 30 år kan også være på kontanthjælp eller af andre årsager mangle en uddannelse, så hvad det angår er man ikke ringere stillet bare fordi man er ung.

Jeg er selv gravid 38+2 og mig og kæresten er 21 år gamle. jeg færdig gjorde min HHX mandag den 22/6 15 dage før min termin. men det vigtigste var at jeg havde viljen til at gennemføre.. nu kommer jeg så på kontanthjælp under min barsel men jeg ved allerede nu at jeg skal læse videre efter.. jeg er ikke bange for fremtiden for jeg ved min lille datter vil få alt hvad hun har behov for. kærlighed fra mor og far og hun skal aldrig mangle noget.. Min kæreste er sidste års lærling så han har jo ikke andet end en lærlingeløn men vi har klaret os, dog kan man ikke lige rende ud og shoppe hver uge

Jeg ønsker dig alt mulig held og lykke med at træffe dit valg og uanset hvad du vælger skal du følge dit hjerte og vide med dig selv at det er det rette valg du har truffet for dig selv

Knus Stine

Anmeld

25. juni 2009

Janep

hvis det kun er kontanthjælpen der holder dig tilbage så spring ud i det

jeg var selv 19 da jeg var gravid og var også på kontanthjælp. det er ikk lii det man ønsker mest men det kan sagtens lade sig gøre

Anmeld

25. juni 2009

Ox.

Både min kæreste og jeg er under uddannelse, og har ca tilsammen efter skat om måneden 13000 der skal dække husleje, mad, diverse regninger gæld osv, vi har et meget stramt budget, men er sikker på at når vi får vores lille pige i næste månede så kommer det hele stadig til at gå :-)

Anmeld

25. juni 2009

Mira0911

Det er noget i helt slev skal finde ud af...

Mht. Økonomien - Tænkte jeg os bare, det bliver dyrt, Men rolig, man skal nok finde ud af det økonomisk - Det har vi hvert fald...

Anmeld

30. juli 2009

luckas-mor

SunHeart skriver:

Hej jeg er en kvinde på 19 som lige har fundet ud af at jeg er gravid, har været til scanning idag og alt så godt ud. Det var virkelig stort at se det lille hjerte banke.

Men jeg står i denne situation at jeg lige er flyttet hjem til mine forældre igen.

Jeg står nu mest i den hvor at vi skal springe ud i det. Men det der holder mig tilbage er økonomien. Jeg er lige pt på kontanthjælp - men skulle snart være ude af det igen.

Håber i kan komme med nogle gode råd eller erfaringer, bare et eller andet til hvad der ville være allerbedst hvor os alle ''3''

på forhånd tak

hej
jeg er selv kun lige fyldt 20 år men var så færdigudlært med arbejde osv,

jeg syntes du skal gøre hvad du føler mest for, hvis du vælger barnet skal du bare være sikker på du kan forsørge dit barn og har et ordentligt sted a bo
hjemme hos dine forældre er ok, og de fleste forældre støtter deres børn og hjælper dem så  meget de kan når de oplever a deres datter bliver gravid.

det er bare vigtigt du har nogen a støtte dig til så du ikke skal gå igennem det hele selv.

og snak endelig med barnets far og sig hvordan du har det med alt det der pludselig sker.

håber det hjalp lidt.

held og lykke

stoort kram fra natascha

Anmeld

30. juli 2009

luckas-mor

og forresten er det da ligemeget om det er kontanthjælp eller hvad det er bare i alle og specielt den lille får hva den ska bruge

Anmeld

30. juli 2009

4xGreve

SunHeart skriver:

på forhånd tak

Hej...

Jeg hedder Stina og er 20år, da jeg blev gravid var jeg 18år, og havde ikke kendte faren til barnet så længe...

Jeg valgte at få barnet, sagde mit job op, endte på kontant hjælp, (mande er lærling) og har været det siden...

Vi klare os udemærket på kontant hjælp og elevløn, og med de børnepenge vi nu engang får...

Kommune kan evt. hjælpe jer med at finde et sted at bo /evt. hjælpe jer med indskudet, i kan søge boligsikring, osv.
Der er mange mulighed...

Hvis i er glade for hinanden, og føler i kan magte den opgave det er at blve forældre (vigtigs at du kan magte det) så syntes jeg ikke du skal udsætte dig selv for en abort...
Mange penge eller en super økonomi er ikke = at barenet får et godt og lykkeligt liv, man lære mange andre værdier når der er lidt mindre at gøre med, og man kan jo altid arbjede på den økonomiske sag når barnet evt. kommer ud og bliver passet...
Tag chancen og hop ud i det, vi har ikke fortrudt det overhovedet og nu er den lille pige 1år 2 måneder og 14 dage gammel (fødte hende dog 14uger fortidligt så det har også været en lille udfordring og tros det så har vi været super glade for vores valg, vokset med opgaven og har idag verdens gladeste lille tosset pige...

Knus Stina

Du er velkommen til at skrive privat til mig hvis du har lyst!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.