Hjælp os med at afgøre krigen piger! :o)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. oktober 2011

Henriette Aaby

Hej

Da vores datter kunne sidde selv stabilt uden at have beskyttelse om sig, måtte hun selv sidde i indkøbsvognen.

Vi har altid vent klapvognen efter vinden. Men hvis hun har givet udtryk for at have brug for at se på os, så har vogen vendt så vi kunne se hinanden

Mange hilsner

Henriette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2011

Tona

Tusind tak for alle jeres gode svar. Føler mig allerede meget klogere. Indtil videre lader det til at der er stemning for at min kæreste har ret i at vores datter på 9 mdr. nok godt kan sidde i en indkøbsvogn. Mht. klapvognen, så mener han at hun vil have godt af at sidde og se ud på verden af og til og jeg mener at hun bør vende mod os...og det lader heller ikke til at I er enige om det  Men det er spændende at høre begrundelserne for de forskellige valg  

Anmeld

22. oktober 2011

lukasmor

Amandas-mor skriver:

Kæresten og jeg ligger noget nær åben krig (ja ja overdrivelse fremmer forståelsen)  over de her to spørgsmål. Vil I ikke nok give os et par gode råd så vi kan have glæde af jeres erfaring

1. Hvornår kan et barn begynde at sidde i den der "sidde-ting" som man kan klappe ned til barnet på en indkøbsvogn (den der, som er indbygget i vognen). Her snakker vi om at sidde sikkert og ikke stavlet op med dyner el.lign.?

2. Hvornår vendte I styret om på jeres klapvogn, således at barnet i stedet for at have ansigtet vendt mod jer havde ansigtet vendt ud mod verden?

På forhånd mange tak for svar

1. Lukas på 8 måneder sidder rigtig fint i en indkøbsvogn. Det mener jeg at han gjorde fra han var 7 måneder - 6 måneder var nemlig liiige tidligt nok, synes vi (han kunne godt sidde der, men øjnene skulle være klistret på ham)

2. Jeg nyder at kunne se min søn og ved virkelig ikke hvornår vi vender ham om. Han ser så meget alligevel og nyder at kunne kigge på når mor og far laver ansigter

Anmeld

22. oktober 2011

Sasja77

Amandas-mor skriver:

Tusind tak for alle jeres gode svar. Føler mig allerede meget klogere. Indtil videre lader det til at der er stemning for at min kæreste har ret i at vores datter på 9 mdr. nok godt kan sidde i en indkøbsvogn. Mht. klapvognen, så mener han at hun vil have godt af at sidde og se ud på verden af og til og jeg mener at hun bør vende mod os...og det lader heller ikke til at I er enige om det  Men det er spændende at høre begrundelserne for de forskellige valg  

Har lige et lille "sidesvar" til det med klapvogn.

Selvfølgelig er alle børn forskellige osv. og selvfølgelig er forældrene de klart bedste til at vurderer om deres barn har det godt med at sidde vendt ud mod verden. Men der er ikke at anbefale før de er nået ca. 2 års alderen...

Dit barn har ikke "brug" for at se verden på den måde endnu, og det samme med bæresele.. Det har let ved at blive overstimuleret og i forvejen er det rigtig svært for dem at bearbejde alle de indtryk de får i løbet at dagen. Og så kan man også spørge sig selv; hvordan ville du have det med at skulle tage stilling til at du ikke kan se det menneske der taler til dig fordi at det står bag dig hele tiden...

Men igen det er selvfølgelig en smagssag hvad man synes at ens barn kan klarer

Anmeld

23. oktober 2011

Tona

Sasja77 skriver:

Har lige et lille "sidesvar" til det med klapvogn.

Selvfølgelig er alle børn forskellige osv. og selvfølgelig er forældrene de klart bedste til at vurderer om deres barn har det godt med at sidde vendt ud mod verden. Men der er ikke at anbefale før de er nået ca. 2 års alderen...

Dit barn har ikke "brug" for at se verden på den måde endnu, og det samme med bæresele.. Det har let ved at blive overstimuleret og i forvejen er det rigtig svært for dem at bearbejde alle de indtryk de får i løbet at dagen. Og så kan man også spørge sig selv; hvordan ville du have det med at skulle tage stilling til at du ikke kan se det menneske der taler til dig fordi at det står bag dig hele tiden...

Men igen det er selvfølgelig en smagssag hvad man synes at ens barn kan klarer

Jamen jeg er fuldstændig enig med dig i dit indlæg. Det er også de tanker jeg selv har gjort mig  Og det lader til at der er flest der er enig med os.

Til gengæld må jeg bøje mig mht indkøbsvogne. Jeg mente at det var for tidligt for Amanda, men må erkende at flertallet siger at deres børn sad i indkøbsvogn på i den alder

Anmeld

23. oktober 2011

Ciss

1. Barnet må kunne sidde stabilt selv - ellers vælter det jo. Og hvis h*n hænger op ad ryglænet, må det da bliver enormt ubehageligt. Den er jo ikke specielt ergonomisk udformet....

2. Med den ældste vendte jeg ikke retningen på klapvognen før ved ca 8 mndr, for det blev så vanskeligt at snakke sammen. Min man plejede at vende hende udover, når det var ham som trillede, fra ca 5 mndr. Med nr to vendte jeg ca fra 6 mndr, men han er en anden type, og så gik jo storesøster ofte ved siden af ham og snakkede, så det blev jo lidt anderledes.

Anmeld

23. oktober 2011

mariamiss6

Amandas-mor skriver:

Kæresten og jeg ligger noget nær åben krig (ja ja overdrivelse fremmer forståelsen)  over de her to spørgsmål. Vil I ikke nok give os et par gode råd så vi kan have glæde af jeres erfaring

1. Hvornår kan et barn begynde at sidde i den der "sidde-ting" som man kan klappe ned til barnet på en indkøbsvogn (den der, som er indbygget i vognen). Her snakker vi om at sidde sikkert og ikke stavlet op med dyner el.lign.?

2. Hvornår vendte I styret om på jeres klapvogn, således at barnet i stedet for at have ansigtet vendt mod jer havde ansigtet vendt ud mod verden?

På forhånd mange tak for svar

Barnet kan sidde i indkøbsvognens indbyggede sæde, når barnet kan sidde selv, på gulvet, HELT sikkert.
Det handler om balance. Man skal jo også huske på at i en indkøbsvogn skal barnet også selv holde balancen mens vognen bevæger sig. Og kan det ikke det, kan man få nogle rigtig kedelige gumme/tandskader, og buler i hovedet.

Barnet kan vende mod verdenen i klapvognen når det er gammelt nok til at modtage diverse forbigående indtryk visuelt. Det vil sige når barnet også kan vende i kørselsretningen i autostolen. Omkring 4-6 måneders alderen... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.