Amandas-mor skriver:
Tusind tak for alle jeres gode svar. Føler mig allerede meget klogere. Indtil videre lader det til at der er stemning for at min kæreste har ret i at vores datter på 9 mdr. nok godt kan sidde i en indkøbsvogn. Mht. klapvognen, så mener han at hun vil have godt af at sidde og se ud på verden af og til og jeg mener at hun bør vende mod os...og det lader heller ikke til at I er enige om det
Men det er spændende at høre begrundelserne for de forskellige valg
Har lige et lille "sidesvar" til det med klapvogn.
Selvfølgelig er alle børn forskellige osv. og selvfølgelig er forældrene de klart bedste til at vurderer om deres barn har det godt med at sidde vendt ud mod verden. Men der er ikke at anbefale før de er nået ca. 2 års alderen...
Dit barn har ikke "brug" for at se verden på den måde endnu, og det samme med bæresele.. Det har let ved at blive overstimuleret og i forvejen er det rigtig svært for dem at bearbejde alle de indtryk de får i løbet at dagen. Og så kan man også spørge sig selv; hvordan ville du have det med at skulle tage stilling til at du ikke kan se det menneske der taler til dig fordi at det står bag dig hele tiden...
Men igen det er selvfølgelig en smagssag hvad man synes at ens barn kan klarer
Anmeld