Hjælp os med at afgøre krigen piger! :o)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.392 visninger
16 svar
0 synes godt om
22. oktober 2011

Tona

Kæresten og jeg ligger noget nær åben krig (ja ja overdrivelse fremmer forståelsen)  over de her to spørgsmål. Vil I ikke nok give os et par gode råd så vi kan have glæde af jeres erfaring

1. Hvornår kan et barn begynde at sidde i den der "sidde-ting" som man kan klappe ned til barnet på en indkøbsvogn (den der, som er indbygget i vognen). Her snakker vi om at sidde sikkert og ikke stavlet op med dyner el.lign.?

2. Hvornår vendte I styret om på jeres klapvogn, således at barnet i stedet for at have ansigtet vendt mod jer havde ansigtet vendt ud mod verden?

På forhånd mange tak for svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2011

Janni.

Kan kun svare på spørgsmål nr 1:

Silas er 7 mdr og sidder fint i indkøbsvognen. Ved ikke hvornår det er normalt, men han kan ihvert fald nu. Prøvede det nemlig igår, og han sad stolt og rank 

Anmeld

22. oktober 2011

Mi

De kan sidde der når de sidder sikkert. Altså hvis det er uden dyne.

Barnet kan vende ud mod verden fra dag et (altså i klapvognen). Det har vores i hvert gjort, det var inden vendestyret slog igennem. Det har vi aldrig oplevet problemer med.

Anmeld

22. oktober 2011

anja89

jeg vil sige at barnet først skal sidde i den stol når de selv kan sidde rimlig stabilt når det er uden dyne eller andet for de tilder nemt i sådan en nogle gange.

Det med klapvognen er meget forskelligt kommer i høj græd anden på forældrene..
Jeg selv nyder at kunne se min datter på 17 måneder når jeg er ude og gå med hende, men har da set nogle vende barnet mod verden allerede omkring 6 måneder

Anmeld

22. oktober 2011

MKBP

Profilbillede for MKBP
Amandas-mor skriver:

Kæresten og jeg ligger noget nær åben krig (ja ja overdrivelse fremmer forståelsen)  over de her to spørgsmål. Vil I ikke nok give os et par gode råd så vi kan have glæde af jeres erfaring

1. Hvornår kan et barn begynde at sidde i den der "sidde-ting" som man kan klappe ned til barnet på en indkøbsvogn (den der, som er indbygget i vognen). Her snakker vi om at sidde sikkert og ikke stavlet op med dyner el.lign.?

2. Hvornår vendte I styret om på jeres klapvogn, således at barnet i stedet for at have ansigtet vendt mod jer havde ansigtet vendt ud mod verden?

På forhånd mange tak for svar

Hvor pudsigt - jeg spurgte netop min kæreste om det samme idag - så følger lige med

//Mette

Anmeld

22. oktober 2011

komodo

Jeg er enig med de andre i at de kan sidde i indkøbsvognen når de ikke vælter

Det med at vende dem udad i klapvognen har jeg aldrig gjort, kan godt lide at barnet vender så jeg kan se det hele tiden, det gør det nemmere at se om det bliver overstimuleret synes jeg..

Samtidig læste jeg engang at børn der vender mod forælderen pludre og snakker mere end børn der vender væk (spørg mig ikke hvor, jeg kan ikke huske det) men synes det er nemmere at snakke med den lille når man kan se hinanden, verden er et stort og skræmmende sted, så er det rart at kunne se sin mor eller far

Anmeld

22. oktober 2011

Chris86

Vores pige er ca 6½ mdr nu og har sidder super i indkøbsvognen og har gjort det længe nu efterhånden.. MEN sp siger også at hun slet ik burde kunne sidde selv allerede nu, hvilket hun altså gør og har gjort længe.. både på tæppet og i stolen...

Melder lige pas med hensyn til klapvognen... Men er det ikke kun det helt første stykke tid at de ik "behøver" se hele verden pga. alle de indtryk??

Anmeld

22. oktober 2011

Chris86

Btw har jeg ik kontakt med min datter halv af tiden,når vi går ture! Hehe hun har aaaaaalt for travlt med at kigge på træerne Så tror det lidt ligemeget hvordan jeg vender hende

Anmeld

22. oktober 2011

Jeia

i indkøbsvognen vil jeg sige, at det kan de når de sidder stabilt.

Vi er lige startet med at bruge klapvognen til min datter på 10 mdr. Har vendbart styr, hun elsker at "snakke" og vinke til folk, så når hun begynder at lave vrøvl og vil op af vognen, så vender jeg hende bare, og hun er lykkelig. Hvis hun er træt eller sover, vender hun altid mod mig. 

Anmeld

22. oktober 2011

LR85

I indkøbsvogn når de har siddet stabilt et stykke tid, altså omkring 8-10 mrd. Og ville kun vende klapvognsdelen væk fra mig hvis vi var i zoo eller lign. Ellers har jeg den altid vendt ind mod mig så jeg har god kontakt til ham

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.