Jeg har igen idag min grædende veninde i telefonen

Det er simpelthen så forfærdeligt... Jeg har sagt til hende, at jeg syntes hun skulle gå ind og skrive, så hun kan få nogen erfaringer og høre, hvad andre har oplevet, men hun tøver fordi hun ikke rigtig mener at det er hendes medie og hun ikke vil kunne formulere sig, men humlen er:
De har prøvet at blive gravide i snart 4 år. Hun er 27½ år, så hun var ikke gammel, da de startede... I starten tænkte de ikke så meget over at der ikke skete noget, for nogengange kan det jo godt tage længere tid.
Efter de første 2 år, hvor hun selvfølgelig gentagende gange er ved at miste modet helt og bliver ufattelig ked af det, så begynder hendes kæreste også at tænke over at der måske kan være noget galt. For 1½ år siden, begynder hun så at teste for ægløsning og den slags. Det virker som om der er ægløsning.
Godt - hendes kærestes 'sin' bliver tjekket - den er 'fin' (ja undskyld - har set "den eneste ene" mange gange!).
GODT SÅ - vi har ægløsninger og fin sæd... - INTET BARN!!! - Ikke engang en eneste mislykket graviditet, ingenting. INTET.
Hendes læge bliver ved med at sige, at det jo intet er galt og de bare skal dyrke sex, så kommer der et barn. Hun er ung endnu. Men netop derfor, burde der jo SKE noget. Der burde ikke gå 1-2-3-4 år, for at blive gravid, hvis der ikke er noget galt.
Hun skifter endelig læge. Den nye læge vil undersøge om hun har klamydia. Lægen mener at indgangen til hendes livmoder er for lille og det kan være derfor at hun ikke bliver gravid. Vi jubler!!! - Det er bare det tænker vi og hun bestiller tid til scanning.
Det var så her til morgen

- Der er IKKE noget galt. Der er ikke noget der er forsnævret, scanningsmanden kunne endda se et æg, der var på vej til at blive modnet og han sagde at det så ud til at være klar om ca 6 dage.
Hvis hun så ikke bliver gravid her indenfor denne periode, skal hun komme igen indenfor 10 dage efter menstruation, så hun kan få kigget på æggestokke og æggeledere. Noget med at putte vand i og scanne eller noget.
Men hun var HELT knust. - hvilket jeg i øvrigt også er, jo ... I kender, når man virkelig har en kær kær veninde og man bare står og ser og føler man ikke kan gøre noget som helst for hende

Jeg ville give hende min højre arm. Være ægdoner for hende, hvadsomhelst, for at hun kunne få en dejlig baby. De ville blive dejlige forældre. Rigtig dejlige....
Men hvad kan det være, når der går så længe og der tilsyneladende ikke er noget galt?! - Er der nogen der kender noget til det?! Det er simpelthen så frustrerende, når der ikke sker noget, men der heller ikke er noget galt, så man kan vide, hvorfor

For at gøre det endnu værre, så er hendes søster blevet gravid ved et uheld 2 gange, mens hun har gået og prøvet at blive gravid. Nu her anden gang, har hun så valgt at få barnet, fordi hun ikke ville have en abort igen. Begge gange er hun blevet gravid med prævention

Plz nogen, hjælp mig med nogen erfaringer. Fortæl mig, hvad jeg kan sige til hende, for at trøste hende. Hvad hun kan gøre, for at det bliver nemmere at blive gravid, en solstråle historie, at det godt kan virke alligevel. Et eller andet. Det er virkelig bare så sørgeligt

KRAM
Zafir