Hjæææælp mig :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. oktober 2011

SussieThyssen

grinny skriver:

Ved ikke lige hvad der sker, men er ved at blive lidt bange..

Begyndte at slå meget ud i ansigtet for noget tid siden, troede først det var bumser, men det viste sig hurtigt at det var knopper og tør hud og jeg blev meget rød i ansigtet af det. 

Derefter starter det med at klø i mine armehuler og så fik jeg knopper og er rigtig rød og øm. Knopperne starter øverst på armen og går ned til omkring albuen..

Nu har jeg opdaget at min hovedbund er så tør at jeg kan hive store flager tørhud ud af mit hår 

- hvad sker der? Kan det være en allergisk reaktion?

Har ikke skiftet shampoo, vaskemiddel, deo, parfume eller noget som helst.. 

Hvis jeg var dig, ville jeg nok lige få lægen til at kigge på mig..det kan være så meget forskelligt, der er årsag.
Noget du før har kunne tåle...det være sig kost, sæbe, medicin eller lignende...som du ikke kan tåle mere.
Noget med stofskiftet, noget hormonalt.
Reaktion på fx skimmelsvampe, den amerikanske bynke eller noget helt 127'ende.

Så til lægen med dig.

kærligst
Sussie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2011

grinny

SussieThyssen skriver:

Hvis jeg var dig, ville jeg nok lige få lægen til at kigge på mig..det kan være så meget forskelligt, der er årsag.
Noget du før har kunne tåle...det være sig kost, sæbe, medicin eller lignende...som du ikke kan tåle mere.
Noget med stofskiftet, noget hormonalt.
Reaktion på fx skimmelsvampe, den amerikanske bynke eller noget helt 127'ende.

Så til lægen med dig.

kærligst
Sussie

Puha, det var mange forskellige ting - men jeg smutter også afsted imorgen eller jeg ringer i hvert fald og håber så jeg kan få en tid imorgen..

Vi har lige snakket lidt om det herhjemme og manden siger det måske kan være stress? Selvom jeg ikke føler mig stresset kan mit sind jo godt være det..

Anmeld

20. oktober 2011

BettyBoop

Jeg har haft lign. symptomer tidligere i min graviditet. Jeg er pt. i uge 32. Det var især min hovedbund der gik amok med samme symptomer som du beskriver, Grinny. Hos os viste det sig at være pga. skimmelsvamp i vores lejlighed. Efter det blev renoveret er min hovedbund blevet mere normal igen.. Men jeg tror også det kan være noget hormonelt, da man ofte hører om, at graviditet påvirker håret - enten at man taber meget af det, eller at man får meget mere! 

Men god ide at tjekke med en læge. Better safe than sorry 

Anmeld

20. oktober 2011

SussieThyssen

grinny skriver:

Puha, det var mange forskellige ting - men jeg smutter også afsted imorgen eller jeg ringer i hvert fald og håber så jeg kan få en tid imorgen..

Vi har lige snakket lidt om det herhjemme og manden siger det måske kan være stress? Selvom jeg ikke føler mig stresset kan mit sind jo godt være det..

Altså..hvis ikke du føler dig stresset, så er du det nok heller ikke..og det er altså langt fra alt man kan forklare med stress, selvom det jo er ret populært i vore dage.

Men jeg tror helt ærligt det er en allergisk reaktion..men det må lægen kigge på.
Updater du når du ved lidt mere???
Jeg vil da gerne høre hvordan det går.

Anmeld

20. oktober 2011

grinny

BettyBoop skriver:

Jeg har haft lign. symptomer tidligere i min graviditet. Jeg er pt. i uge 32. Det var især min hovedbund der gik amok med samme symptomer som du beskriver, Grinny. Hos os viste det sig at være pga. skimmelsvamp i vores lejlighed. Efter det blev renoveret er min hovedbund blevet mere normal igen.. Men jeg tror også det kan være noget hormonelt, da man ofte hører om, at graviditet påvirker håret - enten at man taber meget af det, eller at man får meget mere! 

Men god ide at tjekke med en læge. Better safe than sorry 

Håber ikke det er skimmelsvamp 

Men ja, det er nok en god ide lige at få hendes vudering på det

Anmeld

20. oktober 2011

grinny

SussieThyssen skriver:

Altså..hvis ikke du føler dig stresset, så er du det nok heller ikke..og det er altså langt fra alt man kan forklare med stress, selvom det jo er ret populært i vore dage.

Men jeg tror helt ærligt det er en allergisk reaktion..men det må lægen kigge på.
Updater du når du ved lidt mere???
Jeg vil da gerne høre hvordan det går.

Jeg har førhen haft tendens til at få stress meget nemt, derfor vi lige snakkede om det

Skal nok opdatere når jeg har fået lægens bud på det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.