Fødsels forberedelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. oktober 2011

AnnaK89

Altså det der med at være alene, den synes jeg ikke helt holder faktisk.

Min mand kørte lastbil, da jeg ventede Lærke og jeg var alene til fødselsforberedelse. Jeg fandt det rigtig nyttigt og brugbart.

Jeg forstår slet ikke hvorfor så mange sætter sig imod fødselsforberedelser??  Det er en rigtig god ting, og jeg synes jeg fandt mange gode tricks under fødselen, som jeg hørte til forberedelserne.

Og det er jo altså kun 1 gang, man skal til det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2011

Mille83

gravid20 skriver:

Ja, er det nødvendigt ? jeg var lige ved jordmor idag, og hun mener helt bestemt at man SKAL gå til det.. grundet min situation ville jeg virkelig være ked af at skulle gå til det , da det bliver sammen med en hel masse par, og jeg er alene, har ikke brug for at gå op og ned af par på den måde.. dem der skal med til fødslen har ikke mulighed for at tage med mig fordi at det ligger indenfor deres arbejdstid osv. oveni det ligger det også i min skoletid. 

men hun fik det bare til at lyde som om at man på ingen måde kunne sætte sig ind i det at skulle have et barn hvis man ikke gik til det  

er der ikke nogen her der har klaret det fint uden alt det der ? 

Jeg var ikke til det, men havde læst en masse om vejrtrækninger osv. Jeg kan helt ærlig ikke se hvad jeg skulle have brugt det til...

Anmeld

23. oktober 2011

Misty

gravid20 skriver:

Ja, er det nødvendigt ? jeg var lige ved jordmor idag, og hun mener helt bestemt at man SKAL gå til det.. grundet min situation ville jeg virkelig være ked af at skulle gå til det , da det bliver sammen med en hel masse par, og jeg er alene, har ikke brug for at gå op og ned af par på den måde.. dem der skal med til fødslen har ikke mulighed for at tage med mig fordi at det ligger indenfor deres arbejdstid osv. oveni det ligger det også i min skoletid. 

men hun fik det bare til at lyde som om at man på ingen måde kunne sætte sig ind i det at skulle have et barn hvis man ikke gik til det  

Altså nu har jeg ikke selv født endnu...

Men vil bare lige fortælle dig at da jeg var til fødselsforberedelse i sidste uge, ja.. så var der selvfølgelig en hel del par, men der var altså også en del der kom alene. Så måske kunne det også være en god mulighed for at møde nogen i samme situaion som dig selv?

Det "kursus" vi var på denne gang, handlede om amning og jeg syntes i hvertfald at jeg fik en masse gode fif

Så hvis det kun er fordi du ikke vil sidde sammen med en masse par, så synes jeg du godt kan tage afsted alligevel, for du er sikkert ikke den eneste der ikke har påhæng med.

Anmeld

23. oktober 2011

nathja

helt ærligt så gik jeg til fødselsforeredelse da jeg ventede min datter de 3 første gange var kun for piger og de sidste 2 var med påhæng, og jeg synes det var super.. vi fik gennemgået en masse om smertelindring, fødestillinger, fødselsmetoder, gennemgået en gennemsnitsfødsel, rettigheder i forbindelse med fødsel, "symptomer" på fødselsstart, og derudover fik vi snakket en masse os tøser, vi var jo på cirka samme sted i vores liv, altså i forhold til at skulle stifte familie.. der var også enlæige på vores hold, men dem tog vi os bare mere af, ikke fordi vi havde ondt af dem eller hvad man nu skal sige, men fordi vi jo selv havde støtte derhjemme og det havde de ikke på samme måde.. endte da med at da jeg fødte var der 2 andre fra holdet da jeg kom ned på fødegangen og 2 mere efter mig, vi hyggede da helt vildt og vi snakker stadig sammen nu 3 år efter.. er da lidt trist over at jeg ikke fik samme tilbud med min søn og nu her med nr. 3, ikke på grund af selve forberedelsen men sammenholdet, snakken og hyggen med folk der er "i samme båd"

Anmeld

23. oktober 2011

Zeus

gravid20 skriver:

Jeg var ikke da jeg ventede Isabella, men hvor ville jeg dog ønske jeg havde haft modet til det! Ikke fordi jeg var bange for at komme alene, men fordi jeg var så bange for fødslen, at jeg stak hovedet i en busk, og lod som om, at hun ville komme på en eller anden magisk måde - det gjorde hun ikke!

Jeg var jeg ventede Cajsa, men det var lige så meget for min kærestes skyld, fordi det jo var hans første "fødsel".. Jeg stillede en masse spørgsmål, også spørgsmål jeg egentlig godt kendte svarene på, men det var fordi ingen andre spurgte om noget

Men synes ikke du skal lade frygten for at komme alene, være din grund til ikke at deltage.. Jeg undrede mig til mit fødselshold, over at ALLE havde kærester/fædre med, men tror da pokker, hvis single-mødrene ikke "tør" komme. Der vil komme mange gange, hvor du kommer til at stå som alene-mor, mens alle andre har fædrene med, og du kan lige så godt springe ud i det Dem på fødselsholdene, er jo lige så meget mennesker som os herinde, og tror ikke de kigger skævt til dig af den grund. Mange får børn alene idag, det er jo trods alt ikke 50'erne

Anmeld

23. oktober 2011

twinny

Jeg gik til ingenting, da mit overskud bare slet ikk var til det...

Jeg klarede fødslen fint... Der var ingen problemer med vejrtrækning eller noget..

Så hvis du ikk vil, skal du ikk... Det var da noget underligt, hun siger...

Anmeld

23. oktober 2011

Zeus

Jeg kom lige til at tænke på.. Hvordan tror du det foregår, ved sådan noget fødselsforberedelse?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.