gravid20 skriver:
Ja, er det nødvendigt ? jeg var lige ved jordmor idag, og hun mener helt bestemt at man SKAL gå til det.. grundet min situation ville jeg virkelig være ked af at skulle gå til det
, da det bliver sammen med en hel masse par, og jeg er alene, har ikke brug for at gå op og ned af par på den måde.. dem der skal med til fødslen har ikke mulighed for at tage med mig fordi at det ligger indenfor deres arbejdstid osv. oveni det ligger det også i min skoletid.
men hun fik det bare til at lyde som om at man på ingen måde kunne sætte sig ind i det at skulle have et barn hvis man ikke gik til det
er der ikke nogen her der har klaret det fint uden alt det der ?
Jeg var ikke da jeg ventede Isabella, men hvor ville jeg dog ønske jeg havde haft modet til det! Ikke fordi jeg var bange for at komme alene, men fordi jeg var så bange for fødslen, at jeg stak hovedet i en busk, og lod som om, at hun ville komme på en eller anden magisk måde - det gjorde hun ikke!
Jeg var jeg ventede Cajsa, men det var lige så meget for min kærestes skyld, fordi det jo var hans første "fødsel".. Jeg stillede en masse spørgsmål, også spørgsmål jeg egentlig godt kendte svarene på, men det var fordi ingen andre spurgte om noget 
Men synes ikke du skal lade frygten for at komme alene, være din grund til ikke at deltage.. Jeg undrede mig til mit fødselshold, over at ALLE havde kærester/fædre med, men tror da pokker, hvis single-mødrene ikke "tør" komme. Der vil komme mange gange, hvor du kommer til at stå som alene-mor, mens alle andre har fædrene med, og du kan lige så godt springe ud i det
Dem på fødselsholdene, er jo lige så meget mennesker som os herinde, og tror ikke de kigger skævt til dig af den grund. Mange får børn alene idag, det er jo trods alt ikke 50'erne 
Anmeld