Fødsels forberedelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

991 visninger
16 svar
0 synes godt om
20. oktober 2011

baby012

Ja, er det nødvendigt ? jeg var lige ved jordmor idag, og hun mener helt bestemt at man SKAL gå til det.. grundet min situation ville jeg virkelig være ked af at skulle gå til det , da det bliver sammen med en hel masse par, og jeg er alene, har ikke brug for at gå op og ned af par på den måde.. dem der skal med til fødslen har ikke mulighed for at tage med mig fordi at det ligger indenfor deres arbejdstid osv. oveni det ligger det også i min skoletid. 

men hun fik det bare til at lyde som om at man på ingen måde kunne sætte sig ind i det at skulle have et barn hvis man ikke gik til det  

er der ikke nogen her der har klaret det fint uden alt det der ? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2011

MyBigWish

gravid20 skriver:

Ja, er det nødvendigt ? jeg var lige ved jordmor idag, og hun mener helt bestemt at man SKAL gå til det.. grundet min situation ville jeg virkelig være ked af at skulle gå til det , da det bliver sammen med en hel masse par, og jeg er alene, har ikke brug for at gå op og ned af par på den måde.. dem der skal med til fødslen har ikke mulighed for at tage med mig fordi at det ligger indenfor deres arbejdstid osv. oveni det ligger det også i min skoletid. 

men hun fik det bare til at lyde som om at man på ingen måde kunne sætte sig ind i det at skulle have et barn hvis man ikke gik til det  

Min jm mente også at jeg skulle til det, men jeg sagde at jeg ikke havde mulighed for det, da det ligger i et tidsrum hvor jeg er i praktik og min kæreste er på arbejde.. Hun virkede også lidt utilfreds, men jeg føler ikke selv at jeg har behøv for det, og er da sikker på at det nok skal gå godt alligevel

Dem jeg kender som har været til det, har alligevel sagt at de ikke fik en skid ud af det..

Anmeld

20. oktober 2011

Wimmie

gravid20 skriver:

Det bestemmer du helt og holdent selv - mange vælger det fra, hvilket vi egl. også selv havde gjort, men valgte så at tage afsted til ét af kurserne, da vi skal være med i en dokumentarserie, og de mente det ville være godt at få med i serien 

Ellers kan man finde en masse fødselsforberedelsesvideoer på Youtube 

Så hvis du ikke føler for det, så lad være med at tage afsted, det er jo 100% frivilligt, og din jordemoder kan kun råde dig- ikke bestemme hvad du skal vælge. 

Du skal nok lære at føde uanset hvad 

Anmeld

20. oktober 2011

JeNoVa

Jeg gik ikke til fødselsforberedelse, og jeg gik igennem en singleton- og en tvillingefødsel uden problemer.

Dog havde jeg læst en del og set videoer forud for fødslerne.

Du kan muligvis få glæde af dette link:

http://www.dr.dk/sundhed/ditliv/Graviditet/Artikler/2011/0315161647.htm

Jeg tror, at det vigtigste er, at du ikke er nervøs for at skulle føde, og du tror på, at du nok skal klare den.

I øvrigt skulle det vigtigste være, at du øver dig på åndedrættet og laver kegeløvelser. Og det kan du sagtens gøre hjemme i stuen.

Anmeld

20. oktober 2011

Lise

Jeg har gået til fødselsforberedelse med vejrtrækningsøvelser, smerteøvelser, og hele molevitten - dog var det uden mænd, og så var det om aftenen. Jeg fik virkelig meget ud af det, MEN selvfølgelig behøver man ikke gå til det. Langt de fleste føder uden at have gået til det - det meste går rimeligt at sig selv.

Jeg synes det gode ved forberedelsen var, at jeg var godt informeret mht. hvad der skulle ske mv., hvordan min krop kunne reagere, og hvordan jeg kunne arbejde med veerne og med min vejrtrækning.

Men forberedelse eller ej - babyen skal nok komme ud.

Anmeld

20. oktober 2011

baby012

MyBigWish skriver:

Min jm mente også at jeg skulle til det, men jeg sagde at jeg ikke havde mulighed for det, da det ligger i et tidsrum hvor jeg er i praktik og min kæreste er på arbejde.. Hun virkede også lidt utilfreds, men jeg føler ikke selv at jeg har behøv for det, og er da sikker på at det nok skal gå godt alligevel

Dem jeg kender som har været til det, har alligevel sagt at de ikke fik en skid ud af det..

okay, så må jeg lige have sagt til hende at det ikke er noget jeg har mulighed eller lyst til.. 

føler selv at jeg sagtens kan klare det uden.. og uanset hvad, så kan de jo ikke lære mig at føde et barn.. det klarede kvinder da også inden der var sådan noget .  

Anmeld

20. oktober 2011

baby012

Wimmie skriver:

Det bestemmer du helt og holdent selv - mange vælger det fra, hvilket vi egl. også selv havde gjort, men valgte så at tage afsted til ét af kurserne, da vi skal være med i en dokumentarserie, og de mente det ville være godt at få med i serien 

Ellers kan man finde en masse fødselsforberedelsesvideoer på Youtube 

Så hvis du ikke føler for det, så lad være med at tage afsted, det er jo 100% frivilligt, og din jordemoder kan kun råde dig- ikke bestemme hvad du skal vælge. 

Du skal nok lære at føde uanset hvad 

har set en masse a de der videoer, og føler ikke det er nødvendigt for mig at gå til forberedelse af min datters fødsel, er sikker på at vi nok skal klare den sammen alligevel, og min jordmor vil sætte mig på et hold for par, og det vil jeg virkelig ikke :/ 

Anmeld

20. oktober 2011

baby012

JeNoVa skriver:

Jeg gik ikke til fødselsforberedelse, og jeg gik igennem en singleton- og en tvillingefødsel uden problemer.

Dog havde jeg læst en del og set videoer forud for fødslerne.

Du kan muligvis få glæde af dette link:

http://www.dr.dk/sundhed/ditliv/Graviditet/Artikler/2011/0315161647.htm

Jeg tror, at det vigtigste er, at du ikke er nervøs for at skulle føde, og du tror på, at du nok skal klare den.

I øvrigt skulle det vigtigste være, at du øver dig på åndedrættet og laver kegeløvelser. Og det kan du sagtens gøre hjemme i stuen.

jeg er slet ikke nervøs for fødslen den kommer når den gør, og ingen kan lære en at føde børn, er helt overbevist om at det er noget man kun kan lære ved at prøve det .. 

jeg ser meget frem til min fødsel, og glæder mig rigtig meget, men det her med at skulle sidde alene ved fødselsforberedelse skræmmer mig fra vid og sans, vil ikke sidde alene i et rum fyldt med par .. det ville bare få mig til at få det dårligt med min situation, det er jeg sikker på.. 

Anmeld

23. oktober 2011

Frøken J.

gravid20 skriver:

Forsinket svar, men her er det!

Min kæreste og jeg gik ikke til fødselsforberedelse. Læste en masse på nettet om fødsel og smertelindring, så jeg kendte til de forskellige ting og havde taget stilling til hvilken lindring jeg ønskede, og det var så det. Du bliver guidet gennem hele fødslen af JM, og jeg følte IKKE, at jeg manglede noget! Jeg havde en perfekt drømmefødsel som jeg gerne går gennem igen trods ingen fødselsforberedelse. Så længe du har sat dig ind i smertelindring. Det vil jeg mene er det væsentligste!

Anmeld

23. oktober 2011

-Sigrid-

gravid20 skriver:

Tja, jeg har været til noget amme-forberedning (princippet er det samme som fødselsforberedelse) og der var kvinder der alene - ca 1/3

Og de fortæller dig ikke noget du ikke kan få af vide på nettet eller herinde, bare læs et par bøger om fødsel - især smertelindring og hvad der fysisk foregår - hvor baby er osv, så du forstår det lidt mere 

Og JM er der jo til at guide igennem fødslen, jeg tvivler på du tænker mere på fødselsforberedelsen frem for den JM der er foran dig når hun kommer ud 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.