Unikke drengenavne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. oktober 2011

lio

Marita skriver:

Hvad med:

Marius

Johannes

Nataniel

Vilhelm

Wilhelm er jeg ikke helt på (pga. udtalelsen på finsk og spansk) men i pige form Wilhelmina elsker jeg men det synes kæresten er for meget...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2011

Pige2009

Qoco skriver:

Elsker Laura, og gjorde alt hvad jeg kunne da min niece og guddattr sku døbes for hun sku hedde det.. så det hedder hun.. ikke pga. mig men jeg skubbede min bor i den retning.

Jeg synes også det er smukt. Min Laura er opkaldt efter forfatteren Laura Ingalls Wilder

Anmeld

28. oktober 2011

Camulla

henh01 skriver:

Min hedder Noam - det er der vidst stadig under 100 der hedder.

Det skal min som jeg venter til januar hedde.... Er dog stadig lidt i tvivl, da jeg ikke kender navnet så godt, (kun Noam Halby) synes bare det er så fint og ser flot ud på skrift. Min mand er 100% på det Men jeg havde det også sådan med min store drengs navn (han hedder Micas) og da han kom ud, kunne han jo bare ikke hedde andet.

Er du glad for at du har valgt navnet? Og forstår folk det når du siger det? Når jeg fortæller folk hvad han skal hedde, siger de: Maoam? (De der karameller), Muhammed?? Noah?? Eller bare: Ja, hvorfor ikke?? Åhh, synes det er svært... 

Anmeld

28. oktober 2011

Camulla

Qoco skriver:

Wilhelm er jeg ikke helt på (pga. udtalelsen på finsk og spansk) men i pige form Wilhelmina elsker jeg men det synes kæresten er for meget...

Zacharias... Åhh, elsker det navn. Det skulle min dreng nr. 2 have heddet, men manden sagde nej  

Anmeld

28. oktober 2011

henh01

Camulla skriver:

Det skal min som jeg venter til januar hedde.... Er dog stadig lidt i tvivl, da jeg ikke kender navnet så godt, (kun Noam Halby) synes bare det er så fint og ser flot ud på skrift. Min mand er 100% på det Men jeg havde det også sådan med min store drengs navn (han hedder Micas) og da han kom ud, kunne han jo bare ikke hedde andet.

Er du glad for at du har valgt navnet? Og forstår folk det når du siger det? Når jeg fortæller folk hvad han skal hedde, siger de: Maoam? (De der karameller), Muhammed?? Noah?? Eller bare: Ja, hvorfor ikke?? Åhh, synes det er svært... 

Maoam har vi også hørt et par gange og vi har måtte stave navnet MANGE gange - selvom jeg mener det jo er lige ud af landevejen. NOAM! Der kan ikke gemme sig ret mange andre bogstaver der

Vi er glade for vores beslutning, det er dejligt at have et barn der ikke hedder det samme som resten af hans årgang. Men hold op hvor har vi hørt på meget. "Hvorfor skal navne i dag være så specielle" (Oldemoren) og "Det skal man lige tykke på" osv osv osv Men han er en lille Noam og han kan bestemt ikke hedde andet

Anmeld

28. oktober 2011

Camulla

henh01 skriver:

Maoam har vi også hørt et par gange og vi har måtte stave navnet MANGE gange - selvom jeg mener det jo er lige ud af landevejen. NOAM! Der kan ikke gemme sig ret mange andre bogstaver der

Vi er glade for vores beslutning, det er dejligt at have et barn der ikke hedder det samme som resten af hans årgang. Men hold op hvor har vi hørt på meget. "Hvorfor skal navne i dag være så specielle" (Oldemoren) og "Det skal man lige tykke på" osv osv osv Men han er en lille Noam og han kan bestemt ikke hedde andet

Godt at høre Tror også det bliver det...

Man skal jo ikke tænke på hvad andre synes. Og ja, det er bare lige ud af landevejen.. Ligesom Adam og Liam... Hvor er det svære i det??  

Anmeld

28. oktober 2011

henh01

Camulla skriver:

Godt at høre Tror også det bliver det...

Man skal jo ikke tænke på hvad andre synes. Og ja, det er bare lige ud af landevejen.. Ligesom Adam og Liam... Hvor er det svære i det??  

der er ingen å'ere gemt plejer jeg at sige..

Anmeld

28. oktober 2011

lio

Baagøe skriver:

Jeg synes også det er smukt. Min Laura er opkaldt efter forfatteren Laura Ingalls Wilder

Det er også hende jeg så op til som barn (fra serien dog) og derfor elsker navnet

Anmeld

28. oktober 2011

Drømme

Qoco skriver:

Så er jeg gravid, og har et pigenavn i tankerne, mangler et drengenavn.

Unik, altså ikke så mange i DK må hedde det, helst under 500

Det må IKKE være et Dansk navn.

Helst min. 6 bogstaver, gerne lange navne.

Kig evt på behindthename.com - fantastisk side

Får vi en søn kommer han med meget stor sandsynlighed til at hedde Avelon - en form af Avalon - og der er (så vidt jeg ved) under 2 i DK der hedder de

Anmeld

29. oktober 2011

lio

Ciss skriver:

Ah, morsom udfordring!

Her er nogen, som jeg selv kan lide....

Tonius

Agaton

Milo

Azur

Severin

Sokrates

Ares

Leonard

Leopold

Leonel

Timothy

Kornelius

Matheo

Florian

Hadrian

Absalon

Ansgar

Lavrans

Oktavian

Valentin

Lorentz

Filemon

Simeon

Othelius

Marcelius

Håber, det kan give lidt inspiration.

Sjovt, du nevner faktisk det navn min kæreste er helt vild med, bare stavet med ét bogstav anderledes men sjovt alligevel.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.