hvornår gik i over til en lur?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.407 visninger
24 svar
0 synes godt om
20. oktober 2011

henh01

Hvor gamle var Jeres små da de kun sov 1 middagslur?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2011

twinboys

henh01 skriver:

Nu er jeg jo dagplejer og når børnene bliver omkring et år sover de ikke til formiddag mere...

Anmeld

20. oktober 2011

K&S

henh01 skriver:

Anton er 14 måneder og vågner som regel mellem 05.00-05.30 så han sover stadig en morgenlur fra 07.00-08.30, hvor jeg vækker ham, så han kan komme i DP. Og så sover han alt mellem ½-3 timer til middag

Anmeld

20. oktober 2011

henh01

twinboys skriver:

Nu er jeg jo dagplejer og når børnene bliver omkring et år sover de ikke til formiddag mere...

det var nemlig også min tanke. Jeg er i gang med at vænne Noam til at sove 1 lur i stedet for 2 små. Det har virket meget godt - igår gik han omkuld kl. 10 og i dag først kl. 11

Ville helst at han havde samme rytme som man kører i vuggestuen nu han skal starte i januar

Anmeld

20. oktober 2011

henh01

K&S skriver:

Anton er 14 måneder og vågner som regel mellem 05.00-05.30 så han sover stadig en morgenlur fra 07.00-08.30, hvor jeg vækker ham, så han kan komme i DP. Og så sover han alt mellem ½-3 timer til middag

det var også tidligt han stod op. Noam vågner kl. 6 og har de seneste dage kun sovet 1 lur - men han har også været grydeklar kl. 19

Anmeld

20. oktober 2011

K&S

henh01 skriver:

det var også tidligt han stod op. Noam vågner kl. 6 og har de seneste dage kun sovet 1 lur - men han har også været grydeklar kl. 19

Ja, det er MEGA tidligt og vi har prøvet alt for at få ham til at sove længere, men det er ikke muligt

Anton er også færdig som popsanger klokken 19, men han sover som regel også kun 1-1½ time til middag.

Anmeld

20. oktober 2011

2babygirls

henh01 skriver:

Madeleine er lige blevet 1 år her d. 10, og hun sover stadig en time formiddag og så nogle timer eftermiddag...

Anmeld

20. oktober 2011

norenberg

mine to unger har altid kun sovet en lur på 2 timer i løbet af dagen...og den tredie som så er for tidlig født har sovet rigtig meget hele døgnet, men er nu på 2 X 1½ time i løbet af dagen, men så har alle tre så sovet igennem om natten siden de var ca 3-4 uger

Anmeld

20. oktober 2011

Valle81

henh01 skriver:

Asta var 13 mdr og stoppede efter et par mdr i dp, anton startede først i dp som 18 mdr og jeg startede med at han kun sov til middag en måneds tid inden

Anmeld

20. oktober 2011

henh01

Kan se at det stadig er meget individuelt hvornår søvnbehovet kun er til 1 lur. Jeg håber det lykkedes for os herhjemme - vi gør det med henblik på at han lære at sove igennem igen.. Det er træls at skulle op hver nat når han jo ikke har behov for maden

Vi er gået over til 1 lur plus at vi trapper indholdet af MME i natflasken ned - i nat skal han have 5 skefulde MME pulver hvor han plejer at få 8. De seneste 3 dage har han fået 6 skefulde og det  har han ikke helt syntes var nok, men er dog alligevel faldet i søvn..  for en forhåbentlig rolig nat trods at vi trapper endnu længere ned og  for at dene ene lur er nok til at han er for træt til at ville spise om natten

Tusind tak for jeres svar alle sammen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.