Jeg har helt glemt at få svaret!
Ida (hun er 8 mdr. og 1 uge) spiser ca. følgende:
Kl. 7.15 Havregrød med et par teskefulde jordbærgrød og MME (ingen sukker og smør) blandet i
Kl. 8.15 Ammes
Sover ½ time ca. mellem kl. 9 og 9.30. Når hun vågner får hun nogle gange lidt frugt at gnave i (f.eks. et stykke melon), eller noget andet, hvis vi selv er ved at få morgenmad (hvilket vi tit er på det tidspunkt
).
Kl. 11.15 Færdiggrød med frugt. Hun VIL bare ikke spise rugbrød

. Når jeg kommer det ind i munden på hende, spytter hun det ud igen ligegyldig hvilken slags pålæg, der er på.
Hun får også selv lov til at sidde med det (udover det jeg prøver at give hende), og så kommer hun det godt nok ind i munden, men spytter det så også ud igen, samler det op igen og kommer det tilbage i munden.
Sådan fortsætter det, til det er så smuldret, at det er helt opløst, så jeg ikke kan komme det ind i munden på hende, så det er møgirriterende.
Vi skal åbenbart kæmpe med det mad
- heldigvis er det snart dagplejemoderen, der skal kæmpe med det!

Men hun er jo ved at være så stor, så jeg har bestemt, at vi starter med rugbrød til frokost hver dag, og så får hun grød bagefter.
Nå, det blev vist til et længere sidespring!
Tilbage på sporet!
Kl. 12 Sover hun så ca. et par timer.
Kl. 14.30 får hun f.eks. yogurt drysset med müsli eller havregryn + frugtmos + frugt i små stykker, som hun spiser, mens jeg mader hende med det andet. Her har vi igen det samme problem som med rugbrøden. Hun gider ikke spise f.eks. boller - det spytter hun også ud igen.
Hun gider tildels godt gnave i en riskiks, og jeg havde også rimelig succes med den gratis
thebolle, man kan få i Bilka. Det er som om det går bedre, hvis brød-delen er noget, hun selv kan gnave af og ikke mundrette bider. Det kører også fint, hvis jeg f.eks. skærer vindruer ud i små bidder (jeg deler en vindrue i 4). Dem vil hun også gerne spise.
Kl. 16-17 stykker ammer jeg hende
Kl. 17.30 Aftensmad - det vi får eller rester fra en anden dag, hvis vi ikke lige får noget, hun kan spise
Derefter ammer jeg hende et par gange, inden hun skal i seng ca. kl. 20.30
Hun vågner ikke så meget om natten længere
, men sidste nat ammede jeg hende en enkelt gang. De kloge siger jo, at man godt kan lade være, men det er vist moderens dovenskab, der gør, at hun stadig bliver ammet!

Håber du kan bruge det til noget!