Rødhætte skriver:
Hej Piger
Så er det i dag 7 mdr siden jeg fødte min lille William - hold da op tiden flyver afsted
Nu hvor han bliver ældre har jeg lige et par spørgsmål jeg håber I kan hjælpe mig med!
1) Hvornår må han begynde at spise af vores mad? Han får selvfølgelig alle mulige slags frugt, grønt og varieret kød og fisk. Men hvornår må han få kartoffelmos uden MME?
2) Hvor meget rugbrød skal han spise før det udgøre et måltid? (Han vil ikke have flaske i dagtimerne mere, så det kan jeg ikke tilbyde ham bagefter)..
3) Hvad spiser jeres små guldklumper i løbet af dagen?
Som mange af jer nok ved vågner William mange gange om natten.. Nu er jeg begyndt at tilbyde mælk igen og det giver ro, MEN det er jo en dårlig vane
Har I også haft en periode hvor de vil have mad igen om natten??
Undskyld det rodet indlæg

Tillykke med Williams 7 mdr.s dag!
Felix spiser af vores mad hvis det er egnet... Han er SÅ nysgerrig, så han sidder og skriger hvis ikke han må smage. Derfor laver jeg hans grød i løbet af dagen udelukkende på MME, (fx 1 dl. havregryn 2 dl mme) for så får han godt med mme alligevel. Hvis vi skal have noget han ikke kan spise, har jeg gemt noget fra dagen før, eller most kartofler med avokado og kylling eller i den stil.
Som så meget andet, kommer det jo an på hvor sulten han er.. Altså nogle dage spiser Felix 2 hapsere, og igår spiste han et halvt stykke bondebrød. Vi vil ikke have han leger mens han spiser, men lige når han spiser rugbrød har han én bestemt ting han må sidde og lege med, for det går langsomt med rugbrødet (han har stadig ingen tænder) og han bliver sur og utålmodig, hvis han ikke bliver distraheret lidt..
Felix' dag ser ca. sådan her ud:
Kl. 6, 200 ml MME i mors seng, sover videre her til 7-8 stykker
Kl. 9, havregrød med smør og æblemos, nogle gange kanel på
Lur, 1 time - 1½
Kl. 12 ca, Øllebrød, Risgrød eller lignende, med frugt eller grøntsager i
Lur, 1 time - 1½
Kl. 14 ca, Rugbrød, ½ skive med makrel, leverpostej, ko-ost, avocado, torskerogn eller lignende
Kl. 16 ca, MME 150 ml.
Lur, ½ - 1 time
Kl. 17.45, aftensmad. Kartofler, grøntsager, kødboller, grød, rugbrød.. hvad vi lige har, hvad der passer ind osv. Når vi har lavet én slags mad til ham, laver vi ikke andet selvom han kun har spist 2 mundfulde
Kl. 18.30, nattøj på, creme på kinderne, godnatsang og flaske med MME (200 ml.) og så godnat
Kl. 19 - der soves!