Blodprøve hos gyn.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

448 visninger
8 svar
0 synes godt om
19. oktober 2011

Nessie

Jeg har været ved gynækolog for at få tjekket at alt er ok, efter en MA i 2008, fødsel i 2009 og SA i 2010.

Alt så fint ud, og jeg var så deroppe på 11. dagen for at se om jeg så også fik ÆL som jeg skal. Det gjorde jeg heldigvis, og gik hjem med den besked at være sammen med min mand i weekenden

Det gjorde vi selvfølgelig, men nu er jeg egentlig begyndt at undre mig lidt. For jeg har fået en tid til en bp på mandag, for at se om tingene "gik som det skulle".

Men det er da ALT for tidligt at kunne måle en graviditet? Hvad skal han ellers måle med den bp?
Da vi var i fertilitetsbehandling, fik vi først taget bp efter 14 dage, men det kan være det er anderledes når det er naturligt?

Er der nogen med gode svar?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2011

Nessie

Op igen

Anmeld

19. oktober 2011

FruHimmelblå

Hmm, det synes jeg også lyder meget mærkeligt Jeg ville ligesom dig mene at der skal gå 14 dage fra æl til bp. I hvert fald hvis det er HCG han vil måle. Kan det evt. være progesteron (staves?)? Har du en kort lutealfase? Ved ikke hvornår man tager bp for at måle det, kun at det vist er efter æl.

Umiddelbart tror jeg bare, at jeg ville ringe derop og høre ad

for at jeres weekendhygge har givet pote

Anmeld

19. oktober 2011

Nessie

FruHimmelblå skriver:

Hmm, det synes jeg også lyder meget mærkeligt Jeg ville ligesom dig mene at der skal gå 14 dage fra æl til bp. I hvert fald hvis det er HCG han vil måle. Kan det evt. være progesteron (staves?)? Har du en kort lutealfase? Ved ikke hvornår man tager bp for at måle det, kun at det vist er efter æl.

Umiddelbart tror jeg bare, at jeg ville ringe derop og høre ad

for at jeres weekendhygge har givet pote

Ja, det er lidt underligt.

Synes jo ikke der er så frygtelig meget at måle på endnu

Tak, håber også at vi kan lave en øko, har jo gjort det én gang, men den endte desværre i en SA. Ellers må vi i gang med behandling igen, men ville da være rart hvis vi kunne klare det med sex på lægens ordre

Anmeld

19. oktober 2011

FruHimmelblå

Det er da heller ikke ligefrem den værste ordre at få af lægen

for en økobebs til jer

Anmeld

19. oktober 2011

TaAsJu

God fornøjelse

Anmeld

19. oktober 2011

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Det er dit progeseron niveau du skal have målt,det skal være 25 eller der over 7 dage efter ÆL,hvis man vel og mærket har haft ÆL.

Så din gyn vil bare tjekke at du har haft ÆL.

Anmeld

20. oktober 2011

Nessie

Mor til 2, snart 3 skriver:

God fornøjelse

tak

Anmeld

20. oktober 2011

Nessie

mea skriver:

Det er dit progeseron niveau du skal have målt,det skal være 25 eller der over 7 dage efter ÆL,hvis man vel og mærket har haft ÆL.

Så din gyn vil bare tjekke at du har haft ÆL.

Dejligt med én der kender svaret  Så behøver jeg da ikke gå og undre mig over dét mere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.