Hystade/trods anfald.......hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

702 visninger
11 svar
0 synes godt om
4. februar 2009

Ny mor

...puhhh, Marius er billigt til salg i disse dage. Han er SÅ hidsig, hvis han ikke får sin vilje.,,,

Eks: Han får øje på en kniv som han vil ha´(det må han selvfølgelig ikke) vi forsøger at aflede ham, men han kan ikke glemme den og smider sig ned på gulvet, slår hovedet og sparker og spræller. Hvis jeg forsøger at tage ham op går han endnu mere amok. Fremmede må godt tage ham op, så køler han lidt af, men kigger jeg på ham, får han et "anfald" igen.........I går fik han også et anfald da vi var ude og handle....rigtig træls - og pinligt.....

Hvordan tror i lige man skal gribe det rigtigt an? Jeg er godt nok rådvild og på nippet til at eksplodere og råbe en masse grimt efter ham

Birgitte, der lige måtte have luft....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2009

bette

kender desværre senariet aaaalt for godt.. for sådan er mikkel nemlig også. og man er ved at gå op i en spids...!!

har læst lidt herinde på denne hjemmeside.. hvis du kan bruge det til noget..
http://www.netsundhedsplejerske.dk/brevkasse/index.php?option=laessvar&kat=OPDRAGELSE&id=11553

synes der står nogle gode ting indimellem..

men ja ved sku heller ik hvordan man takler den.. og det er heller ik altid jeg kan holde hovedet koldt... puha

Anmeld

4. februar 2009

Ny mor

bette skriver:

kender desværre senariet aaaalt for godt.. for sådan er mikkel nemlig også. og man er ved at gå op i en spids...!!

har læst lidt herinde på denne hjemmeside.. hvis du kan bruge det til noget..
http://www.netsundhedsplejerske.dk/brevkasse/index.php?option=laessvar&kat=OPDRAGELSE&id=11553

synes der står nogle gode ting indimellem..

men ja ved sku heller ik hvordan man takler den.. og det er heller ik altid jeg kan holde hovedet koldt... puha

1000 tak. Det vil jeg nærlæse i aften når ungerne sover......
Birgitte (der har fået raset godt af efter en løbetur i modvind)

Anmeld

4. februar 2009

Loggidut

ja, du skal lade et nej være et nej, og ignorer når han opfører sig sådan.

det ville være min metode, og fortsætter han med at skabe sig, så ville jeg sige farvel, find dit værelse.

grunden til jeg gør sådan herhjemme, er at det er lang tid siden de lærte at forstå et nej, ergo er det ikke dit nej han hysser over, han fortæller dig jo at han ikke finder sig i det nej...og så tror jeg på det er nu du skal være hård, og lade ham forstå du mener det.

herhjemme gider jeg simpelthen ikke stå model til det skaberi, så jeg er sådan pænt hård med at sætte hende på værelset og lade hende brøle igennem.

det lyder hårdt, men hold da op hvor det fungere...

der står jo ingen steder at du skal finde dig i alt...vel...lol

men jeg kender det altså også, og du er ikke alene i den båd!

Anmeld

4. februar 2009

Ny mor

Loggidut skriver:

ja, du skal lade et nej være et nej, og ignorer når han opfører sig sådan.

det ville være min metode, og fortsætter han med at skabe sig, så ville jeg sige farvel, find dit værelse.

grunden til jeg gør sådan herhjemme, er at det er lang tid siden de lærte at forstå et nej, ergo er det ikke dit nej han hysser over, han fortæller dig jo at han ikke finder sig i det nej...og så tror jeg på det er nu du skal være hård, og lade ham forstå du mener det.

herhjemme gider jeg simpelthen ikke stå model til det skaberi, så jeg er sådan pænt hård med at sætte hende på værelset og lade hende brøle igennem.

det lyder hårdt, men hold da op hvor det fungere...

der står jo ingen steder at du skal finde dig i alt...vel...lol

men jeg kender det altså også, og du er ikke alene i den båd!

Du har nok ret i at han skal ignoreres nogle gange for han får tiltusket sig opmærksomhed når han skaber sig - og det er jo nok det han vil have. Jeg har nok været "for sød" nogle gange. Peter er noget bedre til at lade ham "skabe sig" færdig.
Birgitte (med lidt mere mod på at vise hvem der bestemmer )

Anmeld

4. februar 2009

Monica

Jeg havde aelv tænkt at oprette et indlæg og den lille hystade... Men kan sagtens nikke til jeres.

Når vi kommer hjem fra DP starter det...Gustav vil ikke op af cykelstolen (Bliver han hentet i bil er det nøjagtig det samme). Holder krampagtigt fast!!!!!!! Når han så er kommet ned, vil han ikke med ind. Og når de/vi så er kommet ind, kan han sagtens være hys i 20 min. SÅ irriterende at komme hjem på den måde HVER dag. Nogle gange bliver de (mest Lars der henter) også også ude og leger, men kan ikke lade sig gøre hver dag...Mad lavning, rigtigt dårligt vejr osv...

Puha...

Moni

Anmeld

4. februar 2009

Tikki

Kan kun sige, det hele er som hos os...pyyyyhhha lige nu

Anmeld

4. februar 2009

Helle30

Ja, jeg kan jo kun nikke genkendende til det I andre skriver, og så må jeg endnu engang glæde mig over min netmødregruppe. Hvor er det træls at have sådan en hystade nu mens det står på, men hvor er det også fedt at have nogen at dele det med, - som oplever præcis det samme som én selv - og som har meninger om, og erfaringer med- hvordan udfordringerne bedst takles.
Jeg vil tilslutte mig Loggis model - med den undtagelse, at vi ikke bruger værelset.
Hvis Sofies anfald er urimeligt, så lader vi hende flippe færdig for sig selv. Vi går vores vej, og hvis vi er nød til at blive i samme lokale, så vender vi ryggen til hende og foretager os noget andet.
Altså vi ignorerer den adfærd, vi ikke ønsker. Til gengæld sørger vi for at rose hende, når hun henter noget til os, hjælper med at tømme opvasker (èeen gaffel ad gangen...) , "dække bord" mv.
Jeg tror på, det virker.

- Helle

Anmeld

5. februar 2009

Ny mor

....puhaa, hvor er jeg lettet over det ikke kun er mig der bøvler med en lille hystade pt.

Jeg fik snakket med manden om det sent i går og nu går vi også målrettet efter at rose ham, når han går noget positivt og lidt mere ignorere ham, når han raser urimeligt - også selvom han skaber sig offentligt.......

Birgitte, der dog i dag har sendt lillehystaden hjem til farmor og farfar.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.