Erfaringer med halv fondant halv marcipan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. oktober 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Höör skriver:

og tusind tak for svar  

Så lidt  Håber det bliver godt. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2011

Carl-Emil's mor

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Så lidt  Håber det bliver godt. 

håber jeg også

Hader smagen af fondante men eeeelsker marcipan så tænker hvis man kunne "betrække" kagen med en cocktail af de to også lave fondante pynt så vil det jo være top  

Anmeld

19. oktober 2011

Ansemusen

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Hvis du blander det 60/40, så bliver det ret godt at arbejde med, og smagen god, synes jeg. 

Tusind tak for svar  Så kører jeg 60/40 i stedet

Anmeld

20. oktober 2011

igt

Du kan også lave overtræksmarcipanen selv se her :

Hjemmelavet overtræksmarcipan.

200 g ren rå marcipan

100 g flormelis

25 g glukosesirup

Har endnu ikke prøvet at lave den selv endnu, men opskriften er fra Mette Blomsterberg - hende dessert dronningen fra DR1, så mon ikke den er god? meld gerne tilbage hvis du gør forsøget.

Anmeld

20. oktober 2011

Ansemusen

igt skriver:

Du kan også lave overtræksmarcipanen selv se her :

Hjemmelavet overtræksmarcipan.

200 g ren rå marcipan

100 g flormelis

25 g glukosesirup

Har endnu ikke prøvet at lave den selv endnu, men opskriften er fra Mette Blomsterberg - hende dessert dronningen fra DR1, så mon ikke den er god? meld gerne tilbage hvis du gør forsøget.

Tak for opskriften  Jeg tør ikke forsøge mig med den lige netop til denne kage, nu den er til på lørdag. Men kan sagtens være jeg prøver den en dag, og så skal jeg nok give en tilbagemelding!!

Anmeld

22. oktober 2011

Ansemusen

Så er kagerne overtrukket med 40/60 marcipan/fondant. Det gik rigtig fint, selvom fondant alene er noget lettere at arbejde med. Men det endelige resultat blev ganske pænt og smagen er LANGT bedre - smager rigtig meget af marcipan, bare stadig med den der lidt tyggegummiagtige konsistens

Indfarvede massen med Ivory (champagne/cremefarvet), ffor at tage det grumsede udseende fra marcipanen. Det virkede også godt. Så godt tip til andre, som måtte kaste sig ud i blandingskunsten

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.