Erfaringer med halv fondant halv marcipan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.545 visninger
15 svar
0 synes godt om
19. oktober 2011

Ansemusen

Hej

Jeg skal kreere en kage til en fødselsdag på lørdag, og jeg kunne godt tønke mig at prøve at blande marcipan og fondant denne gang. Fondant er jo rigtig nemt at arbejde med, men smager ikke lige så godt som marcipan. Hvordan er jeres erfaringer med at blande de to? Og kan jeg bare bruge almindelig marcipan?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2011

Mum33

Har prøvet det. Det gik ok, men overfladen bliver ikke så "fin" som ved fondant alene. Den er heller ikke helt nem at lave gigurer osv med, men kan godt lade sig gøre, og smager unægteligt bedre.

Anmeld

19. oktober 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Ansemusen skriver:

Hej

Jeg skal kreere en kage til en fødselsdag på lørdag, og jeg kunne godt tønke mig at prøve at blande marcipan og fondant denne gang. Fondant er jo rigtig nemt at arbejde med, men smager ikke lige så godt som marcipan. Hvordan er jeres erfaringer med at blande de to? Og kan jeg bare bruge almindelig marcipan?

Hvis du blander det 60/40, så bliver det ret godt at arbejde med, og smagen god, synes jeg. 

Anmeld

19. oktober 2011

AndreasMor84

Ansemusen skriver:

Hej

Du kan jo også købe marcipan som er beregnet til at overtrække med har lige købt hjem fra holland og glæder mig til at prøve det

Anmeld

19. oktober 2011

Carl-Emil's mor

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Hvis du blander det 60/40, så bliver det ret godt at arbejde med, og smagen god, synes jeg. 

Vil du så bare lave 60 Fondante og 40 marcipan og ælte det ekstrem godt sammen??  

Anmeld

19. oktober 2011

Höör skriver:

Vil du så bare lave 60 Fondante og 40 marcipan og ælte det ekstrem godt sammen??  

Ja. Og ælte ælte ælte 

Anmeld

19. oktober 2011

Carl-Emil's mor

Ja. Og ælte ælte ælte 

og det kan godt farves?? :/

Tænker man farver vel bare fondanten først også ælter den sammen med marcipan?? :/

Undskyld de mange spørgsmål til dig og ts 

Anmeld

19. oktober 2011

og det kan godt farves?? :/

Tænker man farver vel bare fondanten først også ælter den sammen med marcipan?? :/

Undskyld de mange spørgsmål til dig og ts 

Du kan sagtens farve det. Jeg ville ælte det lidt sammen først, og så tilføre farven, for så at ælte videre.  Men du kan gøre det på begge måder. Nok bare en vanesag. 

Anmeld

19. oktober 2011

Carl-Emil's mor

Du kan sagtens farve det. Jeg ville ælte det lidt sammen først, og så tilføre farven, for så at ælte videre.  Men du kan gøre det på begge måder. Nok bare en vanesag. 

Ej det der må jeg simpelthen prøve  

Anmeld

19. oktober 2011

Carl-Emil's mor

og tusind tak for svar  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.