SussieThyssen skriver:
Start den første dag med at tage ham op uden pardon omkring kl 6 halv 7 om morgenen.
Så er der bleskift og affodring, samt hyggetid på tæppet eller hvad han nu ligger på.
Hen ad halv 9 plejer de gerne at være modne til en lur, når de ikke er større og så putter du ham til en søvn.
Tiden under den søvn, kan du så bruge på enten selv at sove eller ordne de huslige ting, som du nu synes.
Når han vågner igen, så er der de sædvanlige ritualer med affodring, ren ble osv og så er det legetid og hygge med trolden indtil han skal ud og sove igen.
Det er under denne søvn at du kan gå i byen og handle med barnevognen, gå tur eller hvad du nu gør.
Næste vågentid atter affodring og han har godt af at lege selv meden du måske begynder at forberede aftensmaden til senere, og derved lærer han også at beskæftige sig selv lidt.
Placer ham et lille stykke tid i skråstolen med ting i spændende farver spændt ud over sig, som han kan slå til og kigge på, så han også kan lære at se tingene lidt på højkant.
Nu nærmer sig dagens sidste lur.
her er det vigtigt at du ikke tænker på aftensmad, men sætter dig ind med ham i ro og fred og ammer ham hyggeligt, medens du slapper godt af.
Lad ham evt falde i søvn i din arm..og så har jeg et godt råd til dig..et lille trick, jeg har brugt til mine.
Jeg har altid haft barnevognen inden døre, når jeg ikke havde den ude. Så kan du putte ham i barnevognen og lade ham sove der. Den giver en rar og hyggelig hule og du kan køre lidt frem og tilbage med den og rokke den lidt, hvis du synes.
Ellers så må du tage en kold tyrker og ganske enkelt holde op med det rokkeri og lade ham skrige. Og nej, du er ikke en dårlig mor af den grund...men det er nu engang dig der bestemmer.
Men har du mulighed for det, så sæt ham hen hvor der er mørkt og lidt køligt med barnevogn og det hele..eler brug eftermiddags luren til at gå tur og handle i, hvis det passer dig bedre.
Efter den lur, så skal I have mad.
Så stort et barn, skal rimeligt hurtigt have lidt skemad, men du vurderer jo selv, hvornår du synes han måske skal have lidt vælling som tilskud og/eller frugtmos.
Lad ham lege og hygge i nærheden af jer, når I selv spiser, og så er det badtid.
Kl skulle nu gerne nærme sig halv 7 aften.
Et godt aftenbad er en super ting og han tager ngen skade af at komme i bad hver aften.
Hyg jer med badet, og så er det ellers nattøj på og natamning.
Sæt dig med ham i dæmpet lys og am ham til han slumrer hen og put ham så.
Hvis det er tid at komme over i den rigtige seng, jamen så læg små puder derned langs kanterne eller tæpper, så du får opbygget en rede til ham, der kan minde om liften..og fjern dem så lidt efter lidt over et par uger, så han bliver vendet til det langt større plads i den nye seng.
Og så er det ellers at putte ham...slukke lyset, sige godnat og gå.
Når han vågner til nattefodringen, og i den alder er det nok omkring 22-23 tiden, hvis han ikke forbløffer dig og sover helt igennem, hvad mine gjorde i den alder, men de fik også vælling, så giver du ham en hurtig ble og fodrer ham af.
Hold så svag en belysning som muligt..ikke noget snak eller legeri, bare affodring og så godnat igen.
Held og lykke med det. 

Det var noget af en manual
Tak fordi du tog dig tid til at svare
Først og fremmest synes jeg lige jeg vil slå fast at Max ikke er en stor dreng fra fødslen af. Han vejede 3,6 kg, men har nu taget mere end tre kg på og er vokset ti cm. Så ved ikke hvordan store børn defineres, men i min verden er han stor fordi han snart er for stor til liften.
Mth dagsrytme så synes jeg det er svært at sætte ham sådan helt i "system" da han endnu er så lille og hans behov for søvn er svingende. Men vil se om ikke der er noget vi kan bruge allivevel
Mht bad, så følger jeg sp råd om ikke at bade ham for ofte, så det blver til hver 3. dag ca. Han har nemlig sart hud. Desværre så er baddet heller ikke afslappende for ham, han bliver derimod ganske oplivet og aktiv i karet
Synes det er herligt og basker med arme og ben...
God ide med barnevogn, men da vi bor på 2. sal så bliver det nok en kende for besværgligt...
Han lader til at blive fint mæt af min mælk, så venter lidt med at inroducere væling. Men ved godt jeg ikke kan forvente at fuldamme min basse i 6 mdr
Tror det er en god ide at gøre aftenen mere rolig og putte ham i soveværelset med dæmpet besysning.
Og god ide med puder i sengen. Det vil jeg bruge den første tid når han skal tilvænnes!
herfra