Nu ryger drømmen om hjemmefødsel snart :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.623 visninger
23 svar
0 synes godt om
19. oktober 2011

Leonora

Bare et lille tude indlæg fra mig...
Er idag 41+3 og har været til igangsættelses samtale på Hvidovre. Jeg bliver sat igang søndag morgen kl 8.45 hvis ikke der sker noget inden.

Er ved at miste troen på at jeg selv går i fødsel....
Har siden fredag haft regelmæssige plukveer hver 10 min. Men de tager ikke til og de gør ikke ondt....og er træt af at tro at NU sker der noget... Bliver snyt hele tiden.

Og jeg ville jo så gerne føde hjemme eller i det mindste selv få veer eller vandafgang uden at der pilles ved mit understel

Nå men ud kommer hun jo nok i løbet af søndag eller mandag. Skal bare lige sluge at drømmen om hjemmefødsel måske går i vasken.

Ville ik så meget andet end bare at få luftet lidt ud

Go dag til alle jer skønne tøser

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2011

betjenten

Leonora skriver:

Bare et lille tude indlæg fra mig...
Er idag 41+3 og har været til igangsættelses samtale på Hvidovre. Jeg bliver sat igang søndag morgen kl 8.45 hvis ikke der sker noget inden.

Er ved at miste troen på at jeg selv går i fødsel....
Har siden fredag haft regelmæssige plukveer hver 10 min. Men de tager ikke til og de gør ikke ondt....og er træt af at tro at NU sker der noget... Bliver snyt hele tiden.

Og jeg ville jo så gerne føde hjemme eller i det mindste selv få veer eller vandafgang uden at der pilles ved mit understel

Nå men ud kommer hun jo nok i løbet af søndag eller mandag. Skal bare lige sluge at drømmen om hjemmefødsel måske går i vasken.

Ville ik så meget andet end bare at få luftet lidt ud

Go dag til alle jer skønne tøser

Det er helt ok at tude, når drømmen om hjemmefødsel måske ikke bliver til noget!!! Ville selv blive rigtig ked af det, hvis jeg ikke kommer til at føde hjemme...

Kan jo desværre ikke gøre så meget for at din fødsel går i gang, men vil da krydse mine fingre ALT hvad jeg kan, og ja så håber jeg at du går i gang i løbet af de næste par dage

Anmeld

19. oktober 2011

Leonora

betjenten skriver:

Det er helt ok at tude, når drømmen om hjemmefødsel måske ikke bliver til noget!!! Ville selv blive rigtig ked af det, hvis jeg ikke kommer til at føde hjemme...

Kan jo desværre ikke gøre så meget for at din fødsel går i gang, men vil da krydse mine fingre ALT hvad jeg kan, og ja så håber jeg at du går i gang i løbet af de næste par dage

Tak for din besked ....og ja jeg må sige at jeg føler mig lidt trist.

Måske også fordi jeg har mistet troen på at det selv går igang....og jeg forstår ikke hvorfor det ikke gør. Har så mange plukveer så det burde jo gå igang..

Min store pige kom til verden 10 dage før termin da jeg blev sat igang pga svangerskabs f.
Så jeg har intet at sammenligne med..

Vil bare så gerrne have en normal krop der selv går i fødsel

Rigtig go aften

Anmeld

19. oktober 2011

Filippa & Liva

Øv, jeg føler med dig og kan udemærket forstå dig ...

Hvor er det træls at dine plukkeveer ikke bliver til mere, det er nøjagtig det samme her, jeg har hver aften regelmæssige lange plukkeveer men så sker der desværre heller ikke mere.

Jeg er dog "kun" 4 dage over termin og kan læse du er nået frem til 41+3, jeg troede egentlig de fleste blev sat i gang når de var gået så langt?

Anmeld

19. oktober 2011

Zafir

JEG PUSTER OG PRUSTER ve-støv

Jeg krydser fingre for at det nok skal gå.

Jeg fødte Idun 41+3 ved en hjemmefødsel.

Anmeld

19. oktober 2011

wmillapigenw

Jeg sender en masse vee-støv hen til dig! & en kæmpe

& det er da helt iorden at være ked af det! især når din drøm er ved at blive ødelagt. - jeg krydser fingere for at det sker inden du skal sættes igang!!

Anmeld

19. oktober 2011

Leonora

BigBabyWish skriver:

Øv, jeg føler med dig og kan udemærket forstå dig ...

Hvor er det træls at dine plukkeveer ikke bliver til mere, det er nøjagtig det samme her, jeg har hver aften regelmæssige lange plukkeveer men så sker der desværre heller ikke mere.

Jeg er dog "kun" 4 dage over termin og kan læse du er nået frem til 41+3, jeg troede egentlig de fleste blev sat i gang når de var gået så langt?

Ja det mega øv når man går over tid....man mærker hver en lille spænding i kroppen..

Nej hvis barnet har det fint venter man til 42+0...
Så jeg har 3 dage endnu

Go aften

Anmeld

19. oktober 2011

Leonora

Zafir skriver:

JEG PUSTER OG PRUSTER ve-støv

Jeg krydser fingre for at det nok skal gå.

Jeg fødte Idun 41+3 ved en hjemmefødsel.

Åhhhh håber sådan jeg når det inden søndag morgen...

Synes det er lige fra dejene yderlighed til den anden...fra tanker om hjemmefødsel til hospitalisering med vedrop, slanger og sug...øv øv og atter øv..

Jeg er sygeplejerske og foretrækker hospitalet i arb tiden og hvor det er mig der har kitlen på

Go eftermiddag og aften

Anmeld

19. oktober 2011

Nina Amelia

Hej Louise jeg spørger måske lidt dumt men er tvunget til at blive sat i gang pga. nogle specielle omstændigheder?

Jeg er klar over at det er "normal procedure" at sætte i gang ved 42+0 men jeg havde en veninde som nægtede at blive sat i gang (så længe at bebs havde det godt vel og mærke) og hun fødte af sig selv 17 dage over tid. 17 dage er selvfølgelig
ulidelig lang tid men hun var rigtig glad for at hun lod sin krop gå i fødsel af sig selv og har ikke fortrudt.

Jeg havde ikke selv muligheden men vil helt klart overveje det næste gang hvis jeg også går over tid.

Og så selvfølgelig en kæmpe spandfuld ve-støv i din retning!

Anmeld

19. oktober 2011

Leonora

Nina Amelia skriver:

Hej Louise jeg spørger måske lidt dumt men er tvunget til at blive sat i gang pga. nogle specielle omstændigheder?

Jeg er klar over at det er "normal procedure" at sætte i gang ved 42+0 men jeg havde en veninde som nægtede at blive sat i gang (så længe at bebs havde det godt vel og mærke) og hun fødte af sig selv 17 dage over tid. 17 dage er selvfølgelig
ulidelig lang tid men hun var rigtig glad for at hun lod sin krop gå i fødsel af sig selv og har ikke fortrudt.

Jeg havde ikke selv muligheden men vil helt klart overveje det næste gang hvis jeg også går over tid.

Og så selvfølgelig en kæmpe spandfuld ve-støv i din retning!

Det er helt ok du spørger
Nej ingen kan tvinge nogen til at blive sat igang... Men det anbefales da moderkagens funktion svækkes omkring 41-42 uger.

Og jeg må kun føde hjemme til 41+6 så uanset hvad bliver det en hospitals fødsel hvis ik jeg er sp heldig og den stædige unge vil ud før

Men tak for vesstøv og tanker

Go aften

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.