Han kan ikke falde i søvn selv :-/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. oktober 2011

raca

hvem genere det at han skal nusses eller ammens i søvn,

hvorfor er det vigtigt for dig ikke og bruge tid på dit barn, når han har svært ved at ligge sig til og sove alene..

vi er flok dyr... så han skriger på på trykhed og viden om at du ER der når han skal sove.. det er ikke en dårlig vane..men et barn der fortæller dens behov.

ved at lade ham græde kan du så lære ham ikke og lytte til sine behov og lære ham at han ikke bliver hørt, når han ligger i sin seng, også opgiver han til sidst og ligger sig til og sove.

og jo du kan sidde ved ham 2-3 timer mens han græder og bliver overtræt.. men for hvis skyld er det? det er jo synd for dig og ham at i skal igennem det.

måske er han slet ikke klartil og undvære dig fysik endnu.

og det er jo kun en dårlig vane hvis den genere dig..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2011

L.J.L

_-Kathrine-_ skriver:

Tak for dit svar... Det var det vi prøvede igår og han ville bare ikke gi sig... Men vi må prøve samme smørre igen iaften og så håbe det ikke kommer til at ta lige så lang tid

Nej men Rom blev heller ikke bygget på en dag

Det er jer der skal lære jeres søn at falde i søvn om aftenen, for det har han tydeligvis ikke lært endnu. Det kan tage dage før han finder ind til søvnen uden hjælp fra mor og far. Det er bare så vigtigt at i husker at det er fordi han ikke har lært at falde i søvn alene endnu, for det hjalp selv mig en hel del.

Her tog det et par uger før han lærte det.

Min rutine hver aften var at jeg sad med ham i sengen og sang de samme sange for ham i samme rækkefølge hver aften. Det gjorde jeg i ca 10 minutter hvorefter jeg sagde godnat og puttede ham og gik ud. Så gik der 5 minutter så var fanden løs i laksegade, og det hjalp IKKE EN DYT at gå ind og tysse på ham.

Vi begyndte så at gå derind og putte ham med længere og længere mellemrum, og en dag havde han lært at falde i søvn.

Det skal nok virke for jer også, men sørg for at han er tilfredsstillet på alle punkter, så han ikke har noget han kan være ked af. Her tænker jeg: ren ble, tørst/sult stillet, putteritual.

Og igen ha tålmodighed med ham, men hver konsekvente. Hvis i starter med at gå ind og tage ham op og pussenusse med ham så lærer han det ikke. Gå ind til ham og ae ham lidt på hovedet sig at han skal sove nu og mor går ud igen, godnat. Så går du ud giver det 2 minutter og så går du ind igen, og sådan bliver du ved. Næste dag lad der måske gå 4-5 minutter imellem i går der ind.

Anmeld

19. oktober 2011

morethanperfect

_-Kathrine-_ skriver:

Jeg har brug for lidt hjælp og gode råd, piger...
villads på 6 mdr kan ikke falde i søvn uden at blive vugget eller ammet...
Har fået nogle råd fra min sp om at gå og tale roligt til ham og sige shhhh... Men det hjælper bare ikke! Igår tog det 2 1/2 time med skrig og skrål og til sidst en mor der også var meget ked af det.... Det er så synd for ham og jeg kan blive så sur på mig selv over at vi har tilvænnet ham den grimme, dumme vane... Vi har prøvet at putte ham en time før vi plejer og har et putteritual...
Han kan ikke finde ud af at tage en sut, han har en puttebamse, kan ikke lide at blive svøbt og synes snart vi har prøvet ALT....
Er det nogen derude der har nogle gode råd?

Han får sin sidste lur fra 15-16, skulle vi prøve at trække den til 16-17 i stedet, eller vil vi så også komme til at trække sengetiden? Tror nogengange han er overtræt...

Det kan nemt være fordi han er overtræt .. Det lyder nøjagtig som Oscar ..

MEN , de sidste 3 dage har jeg sunget for ham , i mens jeg gav ham sin natflaske , selvf. er lyset slukket .. Jeg ligger ham ned og synger lidt videre , med hånden på hans bryst . Ca. 2 min. Så kan jeg gå ud , uden og høre noget som helst fra ham .. 

Prøv det 

Anmeld

19. oktober 2011

_-Kathrine-_

morethanperfect skriver:

Det kan nemt være fordi han er overtræt .. Det lyder nøjagtig som Oscar ..

MEN , de sidste 3 dage har jeg sunget for ham , i mens jeg gav ham sin natflaske , selvf. er lyset slukket .. Jeg ligger ham ned og synger lidt videre , med hånden på hans bryst . Ca. 2 min. Så kan jeg gå ud , uden og høre noget som helst fra ham .. 

Prøv det 

Vi godt snakket om at prøve at sidde ved ham og holde ham i hånden, for det er da også lidt en hård overgang fra arm til direkte over i sengen... Vi må prøve.. Tak for dit svar

Anmeld

19. oktober 2011

morethanperfect

_-Kathrine-_ skriver:

Vi godt snakket om at prøve at sidde ved ham og holde ham i hånden, for det er da også lidt en hård overgang fra arm til direkte over i sengen... Vi må prøve.. Tak for dit svar

Jeg håber det virker .. For når du går ud, er du jo "helt væk" .. De kan godt være bange for man slet ikke kommer tilbage .. Så det er bedre at bli der og fortælle dem man nok skal komme tilbage . Det har i hvert fald hjulpet hos os

Anmeld

19. oktober 2011

_-Kathrine-_

raca skriver:

hvem genere det at han skal nusses eller ammens i søvn,

hvorfor er det vigtigt for dig ikke og bruge tid på dit barn, når han har svært ved at ligge sig til og sove alene..

vi er flok dyr... så han skriger på på trykhed og viden om at du ER der når han skal sove.. det er ikke en dårlig vane..men et barn der fortæller dens behov.

ved at lade ham græde kan du så lære ham ikke og lytte til sine behov og lære ham at han ikke bliver hørt, når han ligger i sin seng, også opgiver han til sidst og ligger sig til og sove.

og jo du kan sidde ved ham 2-3 timer mens han græder og bliver overtræt.. men for hvis skyld er det? det er jo synd for dig og ham at i skal igennem det.

måske er han slet ikke klartil og undvære dig fysik endnu.

og det er jo kun en dårlig vane hvis den genere dig..

Godt synspunkt! Det for vores begges skyld... Jeg har brug for at få noget ro om aftenen og tid til mig selv, det har jeg ikke om dagen, da jeg der giver mig 110 % til ham og hans behov, og da han ikke sover ret meget om dagen (normalt) kan jeg ikke koble af på samme måde!! Jeg giver ham alt hvad jeg har og prøver at fylde ham med indtryk og kærlighed så godt som jeg kan og de indtryk skal han bearbejde når han sover og det mener jeg ikke han kan når han ikke sover mere end 8 timer om natten i forhold til 12 timer! Plus at her til formiddag var mega pyller og træt, så han allerede efter en time måtte komme ud og sove! Det er synd for ham at han ikke får den søvn han skal have!
Det var mit synspunkt

Anmeld

19. oktober 2011

_-Kathrine-_

morethanperfect skriver:

Jeg håber det virker .. For når du går ud, er du jo "helt væk" .. De kan godt være bange for man slet ikke kommer tilbage .. Så det er bedre at bli der og fortælle dem man nok skal komme tilbage . Det har i hvert fald hjulpet hos os

Præcis... Min sp fortalte mig også at så længe jeg var i rummet, var det ok at han var lidt ked.. For så kunne han se mig!

Anmeld

19. oktober 2011

_-Kathrine-_

L.J.L skriver:

Nej men Rom blev heller ikke bygget på en dag

Det er jer der skal lære jeres søn at falde i søvn om aftenen, for det har han tydeligvis ikke lært endnu. Det kan tage dage før han finder ind til søvnen uden hjælp fra mor og far. Det er bare så vigtigt at i husker at det er fordi han ikke har lært at falde i søvn alene endnu, for det hjalp selv mig en hel del.

Her tog det et par uger før han lærte det.

Min rutine hver aften var at jeg sad med ham i sengen og sang de samme sange for ham i samme rækkefølge hver aften. Det gjorde jeg i ca 10 minutter hvorefter jeg sagde godnat og puttede ham og gik ud. Så gik der 5 minutter så var fanden løs i laksegade, og det hjalp IKKE EN DYT at gå ind og tysse på ham.

Vi begyndte så at gå derind og putte ham med længere og længere mellemrum, og en dag havde han lært at falde i søvn.

Det skal nok virke for jer også, men sørg for at han er tilfredsstillet på alle punkter, så han ikke har noget han kan være ked af. Her tænker jeg: ren ble, tørst/sult stillet, putteritual.

Og igen ha tålmodighed med ham, men hver konsekvente. Hvis i starter med at gå ind og tage ham op og pussenusse med ham så lærer han det ikke. Gå ind til ham og ae ham lidt på hovedet sig at han skal sove nu og mor går ud igen, godnat. Så går du ud giver det 2 minutter og så går du ind igen, og sådan bliver du ved. Næste dag lad der måske gå 4-5 minutter imellem i går der ind.

Tak for dine gode råd... Dem vil vi helt sikkert prøve, men er dog bare ikke fan af at han skal græde sig i søvn,så vil prøve at sætte mig hos ham og holde ham i hånden, og se om det ikke vil hjælpe lidt....!

Anmeld

19. oktober 2011

morethanperfect

_-Kathrine-_ skriver:

Præcis... Min sp fortalte mig også at så længe jeg var i rummet, var det ok at han var lidt ked.. For så kunne han se mig!

Ja 

Anmeld

19. oktober 2011

L.J.L

_-Kathrine-_ skriver:

Tak for dine gode råd... Dem vil vi helt sikkert prøve, men er dog bare ikke fan af at han skal græde sig i søvn,så vil prøve at sætte mig hos ham og holde ham i hånden, og se om det ikke vil hjælpe lidt....!

Held og lykke med det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.