_-Kathrine-_ skriver:
Jeg har brug for lidt hjælp og gode råd, piger...
villads på 6 mdr kan ikke falde i søvn uden at blive vugget eller ammet...
Har fået nogle råd fra min sp om at gå og tale roligt til ham og sige shhhh... Men det hjælper bare ikke! Igår tog det 2 1/2 time med skrig og skrål og til sidst en mor der også var meget ked af det.... Det er så synd for ham og jeg kan blive så sur på mig selv over at vi har tilvænnet ham den grimme, dumme vane... Vi har prøvet at putte ham en time før vi plejer og har et putteritual...
Han kan ikke finde ud af at tage en sut, han har en puttebamse, kan ikke lide at blive svøbt og synes snart vi har prøvet ALT....
Er det nogen derude der har nogle gode råd?
Han får sin sidste lur fra 15-16, skulle vi prøve at trække den til 16-17 i stedet, eller vil vi så også komme til at trække sengetiden? Tror nogengange han er overtræt...

Det kan sagtens være fordi han bliver overtræt.
I den alder der kunne min søn gå 3 timer imellem søvnen, men så skulle han også sove, ellers blev han overtræt og svær at lægge.
Men generelt har vi altid haft en dreng som har været glad for at være vågen, han begyndte først at sove igennem da han var 1½ år.
Du som mor ved hvor længe han kan klare at være vågen uden at blive overtræt, og så sørg for at holde de sengetider, og giv ham rutine rutine rutine.
Når vores søn ikke gad sove om aftenen blev vi i sidste ende nødt til at bruge metoden med at lade ham græde i et par minutter, før vi gik derind. Det var pinefuldt, men han lærte ret hurtigt at falde i søvn af sig selv, efter vi brugte den metode. Han vil ikke falde i søvn selv fordi han ved at mor eller far kommer og tager ham op.
Men vær konsekvent og tålmodig.
Anmeld