Han kan ikke falde i søvn selv :-/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.905 visninger
20 svar
0 synes godt om
19. oktober 2011

_-Kathrine-_

Jeg har brug for lidt hjælp og gode råd, piger...
villads på 6 mdr kan ikke falde i søvn uden at blive vugget eller ammet...
Har fået nogle råd fra min sp om at gå og tale roligt til ham og sige shhhh... Men det hjælper bare ikke! Igår tog det 2 1/2 time med skrig og skrål og til sidst en mor der også var meget ked af det.... Det er så synd for ham og jeg kan blive så sur på mig selv over at vi har tilvænnet ham den grimme, dumme vane... Vi har prøvet at putte ham en time før vi plejer og har et putteritual...
Han kan ikke finde ud af at tage en sut, han har en puttebamse, kan ikke lide at blive svøbt og synes snart vi har prøvet ALT....
Er det nogen derude der har nogle gode råd?

Han får sin sidste lur fra 15-16, skulle vi prøve at trække den til 16-17 i stedet, eller vil vi så også komme til at trække sengetiden? Tror nogengange han er overtræt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2011

lounika

lytter bare lige med for jonas på 4 mdr her er lidt i det samme..

Anmeld

19. oktober 2011

camillakrath

_-Kathrine-_ skriver:

Har fået nogle råd fra min sp om at gå og tale roligt til ham og sige shhhh... Men det hjælper bare ikke! Igår tog det 2 1/2 time med skrig og skrål og til sidst en mor der også var meget ked af det.... Det er så synd for ham og jeg kan blive så sur på mig selv over at vi har tilvænnet ham den grimme, dumme vane... Vi har prøvet at putte ham en time før vi plejer og har et putteritual...
Han kan ikke finde ud af at tage en sut, han har en puttebamse, kan ikke lide at blive svøbt og synes snart vi har prøvet ALT....

Han får sin sidste lur fra 15-16, skulle vi prøve at trække den til 16-17 i stedet, eller vil vi så også komme til at trække sengetiden? Tror nogengange han er overtræt...

Hvis Benjamin er overtræt hjemme ved os, så skriger han som en stukken gris og det kræver tid og kræfter at få ham til at sove.

Vi har fundet ud af at han faktisk skal puttes en del før han når derhen. Også selvom at det betyder at han måske ligger i sengen 20 minutter mindst før han falder i søvn.

Og så lige et kæmpe . Det er bare ikke sjovt

Anmeld

19. oktober 2011

L.J.L

_-Kathrine-_ skriver:

Det kan sagtens være fordi han bliver overtræt.

I den alder der kunne min søn gå 3 timer imellem søvnen, men så skulle han også sove, ellers blev han overtræt og svær at lægge.

Men generelt har vi altid haft en dreng som har været glad for at være vågen, han begyndte først at sove igennem da han var 1½ år.

Du som mor ved hvor længe han kan klare at være vågen uden at blive overtræt, og så sørg for at holde de sengetider, og giv ham rutine rutine rutine.

Når vores søn ikke gad sove om aftenen blev vi i sidste ende nødt til at bruge metoden med at lade ham græde i et par minutter, før vi gik derind. Det var pinefuldt, men han lærte ret hurtigt at falde i søvn af sig selv, efter vi brugte den metode. Han vil ikke falde i søvn selv fordi han ved at mor eller far kommer og tager ham op.

Men vær konsekvent og tålmodig.

Anmeld

19. oktober 2011

K&S

L.J.L skriver:

I den alder der kunne min søn gå 3 timer imellem søvnen, men så skulle han også sove, ellers blev han overtræt og svær at lægge.

Men generelt har vi altid haft en dreng som har været glad for at være vågen, han begyndte først at sove igennem da han var 1½ år.

Du som mor ved hvor længe han kan klare at være vågen uden at blive overtræt, og så sørg for at holde de sengetider, og giv ham rutine rutine rutine.

Når vores søn ikke gad sove om aftenen blev vi i sidste ende nødt til at bruge metoden med at lade ham græde i et par minutter, før vi gik derind. Det var pinefuldt, men han lærte ret hurtigt at falde i søvn af sig selv, efter vi brugte den metode. Han vil ikke falde i søvn selv fordi han ved at mor eller far kommer og tager ham op.

Anmeld

19. oktober 2011

L.J.L

K&S skriver:

Hvor er vi dog enige idag

Anmeld

19. oktober 2011

Ditte<3

_-Kathrine-_ skriver:

Først et knus  Kunne forestille mig det var hårdt.

Min datter er kun lige blevet en måned, men har hørt at når små børn er overtrætte er et bad en rigtig god ting. Et varmt bad hvor man nusser om dem, så en gang bryst og så tænker jeg at han burde være så træt at det er nemmere at lægge ham. Vi begyndte med det for et par dage siden og ved godt hun kun er en måned, men hun tager en time længere i træk når vi gør sådan 

Ved godt jeg ikke er så erfaren endnu, men håber det måske kan hjælpe 

Anmeld

19. oktober 2011

_-Kathrine-_

L.J.L skriver:

Tak for dit svar... Det var det vi prøvede igår og han ville bare ikke gi sig... Men vi må prøve samme smørre igen iaften og så håbe det ikke kommer til at ta lige så lang tid

Anmeld

19. oktober 2011

_-Kathrine-_

camillakrath skriver:

Hvis Benjamin er overtræt hjemme ved os, så skriger han som en stukken gris og det kræver tid og kræfter at få ham til at sove.

Vi har fundet ud af at han faktisk skal puttes en del før han når derhen. Også selvom at det betyder at han måske ligger i sengen 20 minutter mindst før han falder i søvn.

Og så lige et kæmpe . Det er bare ikke sjovt

Tak for svar... Kan nogengange godt mærke at han er overtræt og så putter vi ham noget før... Men synes ikke rigtig det hjælper, og han er bare blevet alt for stor til at blive båret rundt på...

Anmeld

19. oktober 2011

_-Kathrine-_

Ditte<3 skriver:

Først et knus  Kunne forestille mig det var hårdt.

Min datter er kun lige blevet en måned, men har hørt at når små børn er overtrætte er et bad en rigtig god ting. Et varmt bad hvor man nusser om dem, så en gang bryst og så tænker jeg at han burde være så træt at det er nemmere at lægge ham. Vi begyndte med det for et par dage siden og ved godt hun kun er en måned, men hun tager en time længere i træk når vi gør sådan 

Ved godt jeg ikke er så erfaren endnu, men håber det måske kan hjælpe 

Tak for
Han elsker at være i bad, men det er bare desværre ikke trættende nok for ham
Det er mega hårdt,men håber snart der er noget fremgang i det....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.