Mebach skriver:
Hvordan vil du gribe det an?
Det er vist en kæmpe omgang at få gang i sådan en udredning?
Tror du må sætte dig godt og grundigt ind i det, lån nogle bøger på biblio, lav notater.
Det er vigtigt du har dine argumenter i orden, og ved hvad du snakker om.
Har hørt det er svært at få taget hul på sådan en sag, men skal ikke bare tro ungen har ADHD.
Systemet er svært at danse med.
Håber dælme I får fundet ud af det.
Jeg er også overbevist om at kosten har en del at sige, bogen "Kernesund familie" er ikke just et hit her på siden, men prøv at kigge den igennem.
Der må jo være en grund til at familiens søn har fået det godt igen.

Hva tid skal du til samtale?
det skal jeg klokken 1, og ja kosten har en del at sige, og er også forsøgt, flere gange...uden nogen former for bedring.
jeg vil da lige skynde mig at sige at kasper absolut trives bedre på den skole han er nu!
Men det har været et problem hele vejen gennem hans opvækst, først fik han dommen trætte muskler, så fik vi PPR på ham, uden nogen former for hjælp, så døjede vi gennem en årrække, hvor det gik op og ned.
Men allerede da han gik i børnehave var problemerne der, han fik smidt alting væk, hans madpakke, hans regntøj, hans taske...ja you name it!
og det er aldrig blevet bedre, hver morgen...og jeg mener hver eneste morgen, øffer ungen rundt og leder efter hans buskort, selv om han er blevet bedt om at finde det frem om aftenen, og nu snakker vi om en knægt som snart bliver 17!
der er bare så mange punkter, som passer så perfekt, og nu hvor min veninde er gennem møllen, kan jeg med lidt held kigge hende over skulderen.
Ja jeg skal da helt sikkert tjekke det, og grunden til at alt det her kommer op er fordi han for ca et år siden, sad ved min veninde og sagde, jeg tror sgu jeg er DAMP, mest i sjov, men alvoren var alligevel bag ordene, for han har selv snakket om det on/off i noget tid, bare små bemærkninger, måske ubetydelige, men når knægten selv øffer igen og igen, var det måske værd at få tjekket.
fremgangsmåden er:
først egen læge, som lytter, dømmer, og sender en videre hvis der er grundlag for det.
så er det en børnelæge (fordi han er under 18 år)
som skal undersøge, og have udtalelser fra skoler og inst.
derefter dommen (hvis det er sådan det er) og dermed hjælp.
Jeg ved jo at man kan fylde ADHD-børn, med medicin, men det er jeg slet ikke ude i! Jeg vil bare gerne have nogle redskaber, så han kan hjælpes gennem hans tekniske skole, for som det er nu, tvivler jeg meget på han kan overskue det.
men igen, modet skal altså være der, og lige nu ligger det her kun på tegnebordet hos mig, det er bare en pludselig, ja hvad kalder man det, indskydelse, at det kan være sådan det forholder sig.
jeg har været ved at google om det, og kan sagtens se kasper i det, men jeg tror som du siger at der skal mere undersøgelse til.
Kasper er heldigvis selv åben for det!