Amme før eller efter morgenmad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

900 visninger
11 svar
0 synes godt om
18. oktober 2011

_-Kathrine-_

Hejsa piger!
Lige om lidt er Villads 6 mdr og skal ha morgenmad.... Men skal jeg amme ham før eller efter? Han sover igennem om natten, så han har ikke fået mad siden kl 20 dagen før!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2011

Kit

Jeg har indtil nu ammet Alberte først om morgenen og så fik hun grød ca 45 min-1 time efter.

Men prøv dig frem - det er sikkert forskelligt, hvad der virker.

Nu er det dog slut. Ammer kun, hvis hun vågner om natten. Det er nemt og hurtigst

Kit med Alberte på 8½ måned

Anmeld

18. oktober 2011

_-Kathrine-_

Kit skriver:

Jeg har indtil nu ammet Alberte først om morgenen og så fik hun grød ca 45 min-1 time efter.

Men prøv dig frem - det er sikkert forskelligt, hvad der virker.

Nu er det dog slut. Ammer kun, hvis hun vågner om natten. Det er nemt og hurtigst

Kit med Alberte på 8½ måned

Tak for svar... Det var også det jeg havde i tankerne, men var lidt i tvivl om han så spiste sig mæt hos mig og ikke ville spise noget morgenmad... Men jeg må prøve mig lidt frem :-)

Anmeld

18. oktober 2011

piadas

Hejsa!

Ida vågner som regel ved 7-tiden. Hun får så havregrød ca. kl. 7.15, og ca. 1 times tid senere ammer jeg hende, hvorefter hun sover formiddagslur fra ca. 8.45-9.15. Det fungerer fint her på den måde, og det passer med, at jeg lige kan nå at amme hende, inden jeg kører på arbejde, når jeg starter om to uger.

Men når det så er sagt kan vi godt afvige.  F.eks. i nat hvor hun sov igennem for første gang længe. Det sidste stykke tid har jeg ammet hende om natten 1-2 gange, men det var der åbenbart ikke behov for i nat.

Da hun vågnede lidt over klokken 7, ammede jeg hende, og så udskød jeg bare havregrøden 30-40 minutter, og ammede hende én gang til, inden formiddagsluren.

Vi skulle heller ingen steder i dag, så på den måde skulle det heller ikke passe ind i andre planer.

Hvis jeg var dig, tror jeg, jeg ville amme efter havregrøden, for at han ikke skal blive for mæt af mælken og dermed måske miste lysten til at smage på grøden.

Anmeld

18. oktober 2011

Maria-s

Jeg ville også vælge at amme efter morgengrøden Her gir vi morgenmad (havregrød med mme, smør og frugt, fx banan) og så en time til halvanden senere får han en flaske og så formiddagsputning Hvis han får flaske inden gider han ikke spise ordentligt at sin grød og hele dagen kan ende med at gå skævt Men det er jo selvfølgeligt forskelligt fra barn til barn. Hver sin rytme

Anmeld

18. oktober 2011

Sofia

Jeg giver Alfred en flaske med 220 ml mme klokken 7.00 hvor han ca vågner, så får han en portion grød ca. 8.45 inden han tager sin lur.

Anmeld

18. oktober 2011

_-Kathrine-_

piadas skriver:

Hejsa!

Ida vågner som regel ved 7-tiden. Hun får så havregrød ca. kl. 7.15, og ca. 1 times tid senere ammer jeg hende, hvorefter hun sover formiddagslur fra ca. 8.45-9.15. Det fungerer fint her på den måde, og det passer med, at jeg lige kan nå at amme hende, inden jeg kører på arbejde, når jeg starter om to uger.

Men når det så er sagt kan vi godt afvige.  F.eks. i nat hvor hun sov igennem for første gang længe. Det sidste stykke tid har jeg ammet hende om natten 1-2 gange, men det var der åbenbart ikke behov for i nat.

Da hun vågnede lidt over klokken 7, ammede jeg hende, og så udskød jeg bare havregrøden 30-40 minutter, og ammede hende én gang til, inden formiddagsluren.

Vi skulle heller ingen steder i dag, så på den måde skulle det heller ikke passe ind i andre planer.

Hvis jeg var dig, tror jeg, jeg ville amme efter havregrøden, for at han ikke skal blive for mæt af mælken og dermed måske miste lysten til at smage på grøden.

Jeg prøvede at gi ham øllebrød i morges - at jeg så lavede det for tyndt er en helt anden sag men der ammede jeg først efter han havde fået lidt af det, men mine babser var bare ved at springe fordi han ikke havde spist hele natten... Men det bliver jo sikkert nedreguleret af sig selv om et par dage....!
i morgen vil jeg prøve at vente til bagefter igen, så han, som du også skriver, har appetit til grøden

Anmeld

18. oktober 2011

_-Kathrine-_

Maria-s skriver:

Jeg ville også vælge at amme efter morgengrøden Her gir vi morgenmad (havregrød med mme, smør og frugt, fx banan) og så en time til halvanden senere får han en flaske og så formiddagsputning Hvis han får flaske inden gider han ikke spise ordentligt at sin grød og hele dagen kan ende med at gå skævt Men det er jo selvfølgeligt forskelligt fra barn til barn. Hver sin rytme

Det er også lidt det jeg tænker at han slet ikke har appetit til morgengrøden... Nu skal babserne så liiiiige vænne sig til at han er begyndt at sove igennem og skal ha morgenmad... Av av

Anmeld

18. oktober 2011

_-Kathrine-_

Sofia skriver:

Jeg giver Alfred en flaske med 220 ml mme klokken 7.00 hvor han ca vågner, så får han en portion grød ca. 8.45 inden han tager sin lur.

Og så kan han sagtens spise sin grød? Har du altid gjort det eller har du prøvet dig frem til hvad der virkede bedst?

Anmeld

18. oktober 2011

Sofia

_-Kathrine-_ skriver:

Og så kan han sagtens spise sin grød? Har du altid gjort det eller har du prøvet dig frem til hvad der virkede bedst?

Sådan har vi altid gjort, han kan nemt spise grøden der efter.. Men han er også en sulten dreng. Jeg plejer at tage ham med ind i vores seng efter han er vågnet, og så er det hyggeligt at ligge der mens han får flasken..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.