Æl test..Positiv hvis hcg niveauet endnu ikke er faldet hel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

830 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. oktober 2011

Anonym trådstarter

Hej piger.

Jeg havde en ma sep/okt'11. Jeg begyndte at bløde selv d. 9/10 og fik en medicinsk abort d. 10/10. Jeg stoppede med at bløde præcis en uge efter altså d. 16/10.

Har lige i dag taget en æglsningstest fordi jeg sidst jeg testede for æl ikke havde en positiv test på trods af jeg testede to gange om dagen fra 11. dagen efter første mens dag. Så ville prøve at teste tidligt..

Og så kom jeg til at tænke på, om det kan passe jeg ahr hørt noget med at æl teste er positive hvis man er gravid. Altså hvis jeg stadig har HCG i kroppen efter den tidligere graviditet?

Nå men spørgsmålet er: Bliver ÆL teste positive hvis man stadig har hcg i kroppen?

Har nemlig lige taget en æltest og teststregen er tydeligere end kontrolstregen..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2011

Rockertand

Anonym skriver:

Hej piger.

Jeg havde en ma sep/okt'11. Jeg begyndte at bløde selv d. 9/10 og fik en medicinsk abort d. 10/10. Jeg stoppede med at bløde præcis en uge efter altså d. 16/10.

Har lige i dag taget en æglsningstest fordi jeg sidst jeg testede for æl ikke havde en positiv test på trods af jeg testede to gange om dagen fra 11. dagen efter første mens dag. Så ville prøve at teste tidligt..

Og så kom jeg til at tænke på, om det kan passe jeg ahr hørt noget med at æl teste er positive hvis man er gravid. Altså hvis jeg stadig har HCG i kroppen efter den tidligere graviditet?

Nå men spørgsmålet er: Bliver ÆL teste positive hvis man stadig har hcg i kroppen?

Har nemlig lige taget en æltest og teststregen er tydeligere end kontrolstregen..

Hvor langt var du henne/hvor højt var dit HCG?

- og ja, det kan sagtens være HCG, der slår ud på din ægløsningstest.

Anmeld

18. oktober 2011

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Hvor langt var du henne/hvor højt var dit HCG?

- og ja, det kan sagtens være HCG, der slår ud på din ægløsningstest.

var ca. 6 uger (måske 5) henne da fosteret var gået til. Fik aborten da jeg skulle have været 9+6.

mit hcg var om fredag d. 7 målt til 6200..

Anmeld

18. oktober 2011

Rockertand

Anonym skriver:

var ca. 6 uger (måske 5) henne da fosteret var gået til. Fik aborten da jeg skulle have været 9+6.

mit hcg var om fredag d. 7 målt til 6200..

Som hovedregel halveres HCG hvert døgn - men dette har MEGET vide rammer, og der er rigtig mange, der skal op på et par måneder, før de når et HCG på mellem 0-5, som er normalindholdet i kroppen for en ikke-gravid. 

Hvis du havde et HCG på 6200 den 7/10, så KAN dit HCG netop lige være normaliseret, men det er langtfra sikkert.

Du må fortsætte med at teste for at få svaret 

Anmeld

18. oktober 2011

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Som hovedregel halveres HCG hvert døgn - men dette har MEGET vide rammer, og der er rigtig mange, der skal op på et par måneder, før de når et HCG på mellem 0-5, som er normalindholdet i kroppen for en ikke-gravid. 

Hvis du havde et HCG på 6200 den 7/10, så KAN dit HCG netop lige være normaliseret, men det er langtfra sikkert.

Du må fortsætte med at teste for at få svaret 

Tak for svaret.

Vi har besluttet at vi vil sexe idag, imorgen, og alt det vi har lyst til. ... Vi ved godt det er tidligt og at der er risici når det ikke er længere tid siden aborten, men jeg har brug for at holde os i gang.
Og så tester jeg selvfølgelig også lige de næste dage for at se .

Endnu engang tak for svaret.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.