Rs-virus. What to do?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

332 visninger
4 svar
0 synes godt om
3. februar 2009

Helle30

Jeps. Niels kom hjem med Sofie fra dp i dag med beskeden om, at én af drengene hos hende er testet positiv for rs-virus.
Hvis Sofie har det også, så forklarer det jo, hvorfor hun har været lidt hostende og spruttende de seneste dage (siden torsdag, hvor hun for 2. gang i sin dp-karriere blev ringet hjem).
Sofie skal nu nok klare den, men hvad dælan gør vi lige ift. Louise - som er under to uger gammel og bestemt ikke har brug for sådan en omgang?
Er der nogen, der ved, om man bare sådan kan blive testet (både Sofie og Louise, tænker jeg), og hvem skal have besked om, at vi muligvis har raget skidtet til os?
Jeg ved godt, jeg ikke selv bliver alvorligt syg af det, men jeg er vel stadig smittebærer? Og det kan vores sp så også være, da hun jo har været hos os?
Desuden var Niels' søster her torsdag - fredag, og hun er også sp, så jeg bør vel også ringe og advare hende, eller?
Håber nogen ved noget om det.

- Helle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2009

Loggidut

hmmmm, jeg vil lige google emnet for dig, men måske er det en ide at ringe til vagtlægen, og spørg hvordan du skal forholde dig.

jeg kender ikke så godt den sygdom, andet end at man bliver isoleret på sygehuset, når man har den!

Anmeld

3. februar 2009

Loggidut

ja internettet vrimler med info om det, her er et lille uddrag...

http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/rs.htm

Anmeld

3. februar 2009

Helle30

Tak Loggi. Jeg havde nu læst den på netdoktor, men jeg synes ikke, jeg kunne finde noget om, om man bare sådan kan blive testet - altså Louise har endnu ingen symptomer. Det skulle da lige være hendes lille appetit, men det tror jeg nu ikke.

- Helle

Anmeld

3. februar 2009

mor til en del

Jeg tror ikke du kan blive testet inden du står med et barn som for alvor har slim hoste.

Hvis Louise begynder at hoste så afsted til lægen med det samme, den bider jo hårdest på de små børn som er for "svage" til at få hostet slimen derfra.

Cilas har temmelig sikkert lige haft en omgang, men da han i forvejen havde en spray liggende, gav vi ham jo bare af den efter behov, men alligevel måtte vi afsted til lægen igår, og have noget andet spray, da det nu har sat sig til en mild astma...

Håber i undgår RS, men vær beredte....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.