Barnedåbs menuen, er jeg helt galt på den??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. oktober 2011

foto på lærred

Ej hvor lyder det bare lækkert. Der er godt nok meget at vælge i mellem. Det ser lige så fint ud som f.eks en bryllupsmenu synes jeg. Heldige gæster

Hvis du forøvrig har brug for dåbskort så ser ind på min side, jeg har mange fine. http://www.foto-paa-laerred.dk/19844085

Ellers så håber jeg, at I får en rigtig god dag i januar.

Camilla

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2011

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Har aldrig skulle stå for menuen til sådan noget før så var meget i tvivl om det var alsidig nok om det var for mange retter om man kunne kombinere retterne

Altså, hvis det var mig, ville jeg skære ned på antallet af saucer og dressinger og kartofler - simpelthen, fordi ingen alligevel når at smage det hele, og det kan godt være lidt overvældende at stå ved en buffet og skulle vælge mellem så mange retter.

Jeg plejer at gå efter to til tre slags kød, to slags "tungt" tilbehør (kartofler og lign.), to salater og evt. en eller to andre grøntsags-indslag - og så to dressinger og to saucer el. lign. Det er rigeligt og mere overskueligt - også i forhold til at vurdere mængderne.

Når man fx har valgt tre slags kartofler, så skal der være nok til alle af hver slags, så et af fadene ikke bliver tømt, før alle har været der - men på den måde vil der samtidig blive for mange kartofler, fordi kun få vil spise alle tre slags. Giver det mening?

Du får ikke problemer med at gøre alle tilfredse og mætte, men du vil nok stå med rigtigt mange rester.

Anmeld

17. oktober 2011

mortilflere

Jeg mangler kun en adresse

Anmeld

17. oktober 2011

Anonym trådstarter

birthee skriver:

Du skal måske lige tænke over at du har oliven i både rucola-salaten og den grønne salat???

Iiiih se lige den form for "kritik" jeg manglede tak hvis man fjerner den fra den grønne salat kan man så evt tilsætte feta eller frisk mozeralla??

Anmeld

17. oktober 2011

Anonym trådstarter

foto på lærred skriver:

Ej hvor lyder det bare lækkert. Der er godt nok meget at vælge i mellem. Det ser lige så fint ud som f.eks en bryllupsmenu synes jeg. Heldige gæster

Hvis du forøvrig har brug for dåbskort så ser ind på min side, jeg har mange fine. http://www.foto-paa-laerred.dk/19844085

Ellers så håber jeg, at I får en rigtig god dag i januar.

Camilla

Tusind tak skal du have kunne sagtens tænkes vi lige kigger forbi din hjemmeside

Anmeld

17. oktober 2011

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Altså, hvis det var mig, ville jeg skære ned på antallet af saucer og dressinger og kartofler - simpelthen, fordi ingen alligevel når at smage det hele, og det kan godt være lidt overvældende at stå ved en buffet og skulle vælge mellem så mange retter.

Jeg plejer at gå efter to til tre slags kød, to slags "tungt" tilbehør (kartofler og lign.), to salater og evt. en eller to andre grøntsags-indslag - og så to dressinger og to saucer el. lign. Det er rigeligt og mere overskueligt - også i forhold til at vurdere mængderne.

Når man fx har valgt tre slags kartofler, så skal der være nok til alle af hver slags, så et af fadene ikke bliver tømt, før alle har været der - men på den måde vil der samtidig blive for mange kartofler, fordi kun få vil spise alle tre slags. Giver det mening?

Du får ikke problemer med at gøre alle tilfredse og mætte, men du vil nok stå med rigtigt mange rester.

Lige den kritik jeg søger tusind tak... Det vil vi helt klart tage med i overvejelserne når vi skal færdig gøre planen for det

Anmeld

17. oktober 2011

birthee

Anonym skriver:

Iiiih se lige den form for "kritik" jeg manglede tak hvis man fjerner den fra den grønne salat kan man så evt tilsætte feta eller frisk mozeralla??

det synes jeg sagtens du kan - jeg elsker feta og mozzarella!!!

har du forresten opskriften på det kalkunbryst med abrikos og pikant-ost???

Anmeld

17. oktober 2011

Anonym trådstarter

birthee skriver:

det synes jeg sagtens du kan - jeg elsker feta og mozzarella!!!

har du forresten opskriften på det kalkunbryst med abrikos og pikant-ost???

Super, igen tusind tak næh jeg laver det bare ud af hovedet:/ tørrede abrikoser skåret i halve eller kvarte også ind i brystet der er lavet en lomme i hvor der er smurt pikantost i også lige et par sting så det holdes sammen :/

Anmeld

17. oktober 2011

birthee

Anonym skriver:

Super, igen tusind tak næh jeg laver det bare ud af hovedet:/ tørrede abrikoser skåret i halve eller kvarte også ind i brystet der er lavet en lomme i hvor der er smurt pikantost i også lige et par sting så det holdes sammen :/

det var også det jeg tænkte  det skal helt klart prøves at laves engang

Anmeld

17. oktober 2011

Ciss

Det var da en flot menu!

Det eneste jeg tænker er, at hvis der er gæster med skalddyrsallergi, så må i virkelig mærke maden tydelig, for der er da vist kun en enkelt forret, som er uden.

Det bliver helt sikkert godt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.