Anonym skriver:
hej piger,
jeg kan se at en del herinde har fået fortaget de såkaldte "fedmeoperationer" og jeg vil gerne dele nogen tanker jeg går med, med jer :-)
jeg har altid været en overvægtig pige, i teenageårene 10 kg for meget ca, de unge år ca 20-25 kg for meget men efter jeg mødte min mand, har den igen toppet og nu vejer jeg 40-45 kg for meget. under min graviditet tog jeg 14 kg på, dem har jeg så heldigvis tabt igen, menmin krop er mærket af de ekstra 14 kg jeg har måtte slæbe rundt på i noget tid..
en krops str. har egentlig aldrig været et problem for mig, jeg har en dejlig familie, masser af venner og et godt job og de ting er altid kommet let til mig.. men nu er jeg blevet mor og det sætter jo nogen and´re tanker igang hos mig, jeg har et andet ansvar nu, jeg tænker om jeg kan holde til at lave en masse ting me´d mit barn, vil mit barn blive moppet i skole fordi mor er tyk osv osv..
til jer som har fået den operation: hvilke tanker gjore i jer ?? hvordan kom i, igang ?? hvor lang er vente tiden på at få den operation og hvor meget skal man selv tabe sig inden man kan få den ??
nu har jeg fulgt en del med på tv3's program "ekstrem fed" og der synes jeg jo at deres forvandling går pænt stærkt, men jeg er også klar over at denne operation ikke gør det alene, det kræver masser af motion, kostomlægning og så skal man vel også være psykisk klar :-)
del jeres erfaringer piger :-)
Jeg har ikke direkte erfaring med det på egen krop, men min svigermor er gået igennem operationen, og det samme er konen til en ven af min mand.
Den ene lykkedes med det, den anden ikke.
Der var meget forarbejde, før min svigermor kom så langt som til selve operationen. Det begyndte hos lægen, men der var mange vurderinger, og hun måtte også tabe sig en del kiloer på forhånd.
Da de fik oprationerne så vi forskel virkelig hurtigt. Med dem begge to. Kiloerne rasede af i fantastisk fart. Men der var også et helt andet måltidsregime.
Nu er det et par år siden, og den ene er lykkedes og har klaret at lægge sin livsstil og ikke mindst madvaner om. Den anden holdt et par år, og så gled hun gradvis tilbage i de gamle vaner. Det var utrolig trist at se!
Det virker på mig, somom operationen giver en utrolig mulighed og lidt af et kick på en måde - men det kræver stadig virkelig viljestyrke, selvkontrol og motivation, hvis effekten skal holde sig over tid, fordi for at virke kræver det en total og permanent livsstilsomlægning.
Jeg synes, det er virkelig flot, at du er obs på betydningen af overvægten også for familien.
for at du lykkes med at nå dine mål!