fedmeoperation ?? vil dele mine tanker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.332 visninger
10 svar
0 synes godt om
17. oktober 2011

Anonym trådstarter

hej piger,

jeg kan se at en del herinde har fået fortaget de såkaldte "fedmeoperationer" og jeg vil gerne dele nogen tanker jeg går med, med jer :-)

jeg har altid været en overvægtig pige, i teenageårene 10 kg for meget ca, de unge år ca 20-25 kg for meget men efter jeg mødte min mand, har den igen toppet og nu vejer jeg 40-45 kg for meget. under min graviditet tog jeg 14 kg på, dem har jeg så heldigvis tabt igen, menmin krop er mærket af de ekstra 14 kg jeg har måtte slæbe rundt på i noget tid..

en krops str. har egentlig aldrig været et problem for mig, jeg har en dejlig familie, masser af venner og et godt job og de ting er altid kommet let til mig.. men nu er jeg blevet mor og det sætter jo nogen and´re tanker igang hos mig, jeg har et andet ansvar nu, jeg tænker om jeg kan holde til at lave en masse ting me´d mit barn, vil mit barn blive moppet i skole fordi mor er tyk osv osv..

til jer som har fået den operation: hvilke tanker gjore i jer ?? hvordan kom i, igang ?? hvor lang er vente tiden på at få den operation og hvor meget skal man selv tabe sig inden man kan få den ??

nu har jeg fulgt en del med på tv3's program "ekstrem fed" og der synes jeg jo at deres forvandling går pænt stærkt, men jeg er også klar over at denne operation ikke gør det alene, det kræver masser af motion, kostomlægning og så skal man vel også være psykisk klar :-)

del jeres erfaringer piger :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2011

B&J

Hej med dig,

jeg fik min operation for 4½månede siden nu og jeg var under de gamle regler altså BMI min30 over og alder min 18...

nu er de NYE regler BMI min 50 og du skal være 25år...

mine tanker har lå der længe men også fordi jeg vejede 85kg over min alm vægt jeg kunne ikke gå særlg langt blev træt og pustede og stønnede når jeg kig blev rød i hovede og var tit træt og orkede ingen ting med vores søn jeg var ked af det og var bange for at få sukkersyge fordi alle i min famile har det og den største skræk jeg bære rundt på jeg var bange for at Dø... tænk at skulle forlade min kæreste og søn

det var en kæmpe beslutning og jeg tog den for at rede mig selv og for at jeg kunne klare et 37timers job...

man skal tabe sig 8% af sin vægt når det er og mit var så 15kg og det er møg hammer svært syntes jeg...

og jeg gik til lægen omkring det her han smilede til mig og sagde du er for sej og slf vil jeg sende mine papir videre... og fik en tid ved mølholm som er sååå søde og et rigtigt dejligt sted, først skulle jeg klare de 15kg på 3mdr men kunne jeg ikke fordi min vægt ville bare ikke ned slev om jeg levede af nupo... men efter 5mdr var min vægt klar noget dog op på 19kg inden jeg fik min operation

sender dig en masse krammer

Anmeld

17. oktober 2011

Anonym trådstarter

Hej B& J

tak for dine tanker  - mine går også lidt på fremtiden, kan jeg klare jobbet som mor når nu mit barn begynder at rende rundt og leger, når vi skal på heldags udflugter osv osv..

kan se du har tabt 43 kg nu - det er da super flot! hvor længe har du været om det så??

hvordan har du haft det bagefter operationen ?? har du haft meget ondt ??

var det ikke svært at få hul på hos sin læge ??

Anmeld

17. oktober 2011

eElak

B&J skriver:

Hej med dig,

jeg fik min operation for 4½månede siden nu og jeg var under de gamle regler altså BMI min30 over og alder min 18...

nu er de NYE regler BMI min 50 og du skal være 25år...

mine tanker har lå der længe men også fordi jeg vejede 85kg over min alm vægt jeg kunne ikke gå særlg langt blev træt og pustede og stønnede når jeg kig blev rød i hovede og var tit træt og orkede ingen ting med vores søn jeg var ked af det og var bange for at få sukkersyge fordi alle i min famile har det og den største skræk jeg bære rundt på jeg var bange for at Dø... tænk at skulle forlade min kæreste og søn

det var en kæmpe beslutning og jeg tog den for at rede mig selv og for at jeg kunne klare et 37timers job...

man skal tabe sig 8% af sin vægt når det er og mit var så 15kg og det er møg hammer svært syntes jeg...

og jeg gik til lægen omkring det her han smilede til mig og sagde du er for sej og slf vil jeg sende mine papir videre... og fik en tid ved mølholm som er sååå søde og et rigtigt dejligt sted, først skulle jeg klare de 15kg på 3mdr men kunne jeg ikke fordi min vægt ville bare ikke ned slev om jeg levede af nupo... men efter 5mdr var min vægt klar noget dog op på 19kg inden jeg fik min operation

sender dig en masse krammer

Skulle man virkelig have en BMI på mindst 30 for at få operationen?? 
(altså dengang)

Det lyder da helt grotesk egentlig....

Til TS.
Du nævner det ikke - derfor jeg lige spørger dig, selvom det måske er hamrende logisk.. Men har du nogensinde selv forsøgt at tabe dig egentlig? 
Altså slankekure eller omlægning af kosten?

Synes det har utroligt meget at sige før man bør overveje en operation, som er sådan et indgribende indgreb.

Anmeld

17. oktober 2011

B&J

KaLee skriver:

Skulle man virkelig have en BMI på mindst 30 for at få operationen?? 
(altså dengang)

Det lyder da helt grotesk egentlig....

Til TS.
Du nævner det ikke - derfor jeg lige spørger dig, selvom det måske er hamrende logisk.. Men har du nogensinde selv forsøgt at tabe dig egentlig? 
Altså slankekure eller omlægning af kosten?

Synes det har utroligt meget at sige før man bør overveje en operation, som er sådan et indgribende indgreb.

Ja da jeg fik mig godkendt var den helt nede på 30 og det er jo ingen ting også der for de lavede det om fordi mange blev jo for tynde... men jeg havde dog en bmi på over 50 selv om den kun skulle være 30

Anmeld

17. oktober 2011

Carina:-)

Tænk dig godt om.

Jeg kender et par stykker der har fået den,og det er altså ikke lutter lagkage+Der er en del der bliver tykke igen senere i livet fordi man fjerner fedmen men ikke årsagen til at folk bliver tykke.

Der var en overlæge der sagde til mig at det svarede til at sætte gaffatape på et utæt vandrør.-Det virker nu og her men ikke på længere sigt.

Desuden så er der mange der kæmper med følgesymptomer-f.eks skal nogen have vitamin insprøjtninger fordi de ikke kan optage dem fra maden.

Der er ingen tvivl om at den er vigtig for dem hvor vi nærmest snakker liv eller død hvis de ikke får den.

Men for dig der "kun" vejer 40 kg for meget vil jeg råde at få en henvisning til en diætist.

Jeg har selv tabt knap 50 kg ved omlægning af kost og mere motion

Og det er 6 år siden .

Anmeld

24. april 2012

sandramus3

hej..

ville høre om der var nogle der har styr på det med fedmeopretionere.

for har læst om det men kan ikke rigtigt finde ud af om man kan få sådan en hvis man er 20 år også få den betalt af det offentlige, for jeg har en bmi på 49 og har fået afvide jeg havde en meget stor chance for og udvikle sukkersyge hvis jeg bliv større.

jeg har længe gerne ville have en fedmeopretion og har nu taget mig selv sammen til og undersøgede mine muligheder..

jeg har ikke lyst til og dø af fedme, men har snart prøve alt for og tabe mig og hvergang jeg taber mig tager jeg på igen.

Anmeld

24. april 2012

Ciss

Anonym skriver:

hej piger,

jeg kan se at en del herinde har fået fortaget de såkaldte "fedmeoperationer" og jeg vil gerne dele nogen tanker jeg går med, med jer :-)

jeg har altid været en overvægtig pige, i teenageårene 10 kg for meget ca, de unge år ca 20-25 kg for meget men efter jeg mødte min mand, har den igen toppet og nu vejer jeg 40-45 kg for meget. under min graviditet tog jeg 14 kg på, dem har jeg så heldigvis tabt igen, menmin krop er mærket af de ekstra 14 kg jeg har måtte slæbe rundt på i noget tid..

en krops str. har egentlig aldrig været et problem for mig, jeg har en dejlig familie, masser af venner og et godt job og de ting er altid kommet let til mig.. men nu er jeg blevet mor og det sætter jo nogen and´re tanker igang hos mig, jeg har et andet ansvar nu, jeg tænker om jeg kan holde til at lave en masse ting me´d mit barn, vil mit barn blive moppet i skole fordi mor er tyk osv osv..

til jer som har fået den operation: hvilke tanker gjore i jer ?? hvordan kom i, igang ?? hvor lang er vente tiden på at få den operation og hvor meget skal man selv tabe sig inden man kan få den ??

nu har jeg fulgt en del med på tv3's program "ekstrem fed" og der synes jeg jo at deres forvandling går pænt stærkt, men jeg er også klar over at denne operation ikke gør det alene, det kræver masser af motion, kostomlægning og så skal man vel også være psykisk klar :-)

del jeres erfaringer piger :-)

Jeg har ikke direkte erfaring med det på egen krop, men min svigermor er gået igennem operationen, og det samme er konen til en ven af min mand.

Den ene lykkedes med det, den anden ikke.

Der var meget forarbejde, før min svigermor kom så langt som til selve operationen. Det begyndte hos lægen, men der var mange vurderinger, og hun måtte også tabe sig en del kiloer på forhånd.

Da de fik oprationerne så vi forskel virkelig hurtigt. Med dem begge to. Kiloerne rasede af i fantastisk fart. Men der var også et helt andet måltidsregime.

Nu er det et par år siden, og den ene er lykkedes og har klaret at lægge sin livsstil og ikke mindst madvaner om. Den anden holdt et par år, og så gled hun gradvis tilbage i de gamle vaner. Det var utrolig trist at se!

Det virker på mig, somom operationen giver en utrolig mulighed og lidt af et kick på en måde - men det kræver stadig virkelig viljestyrke, selvkontrol og motivation, hvis effekten skal holde sig over tid, fordi for at virke kræver det en total og permanent livsstilsomlægning.

Jeg synes, det er virkelig flot, at du er obs på betydningen af overvægten også for familien. for at du lykkes med at nå dine mål!

Anmeld

25. april 2012

sandramus3

hej..

for har læst om det men kan ikke rigtigt finde ud af om man kan få sådan en hvis man er 20 år også få den betalt af det offentlige, for jeg har en bmi på 49 og har fået afvide jeg havde en meget stor chance for og udvikle sukkersyge hvis jeg bliv større.

jeg har længe gerne ville have en fedmeopretion og har nu taget mig selv sammen til og undersøgede mine muligheder..

jeg har ikke lyst til og dø af fedme, men har snart prøve alt for og tabe mig og hvergang jeg taber mig tager jeg på igen.

håber der måske er en der ved noget om det..

Anmeld

25. april 2012

B&J

sandramus3 skriver:

hej..

jeg syntes du skal gå til din læge og spørge om evt muligheden er der for de siger godt nok man skal være 25 og have en bmi på 50...

men hvis man fejler noget osv jamen så kan man vist få den før men hop til lægen og spør

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.