fastelavns boller

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

529 visninger
7 svar
0 synes godt om
3. februar 2009

Louise mortil4

er der nogen der har en god opskrift på dem?? Det må vel egentlig være rimelig nemt at lave selv. Fyldet giver jo lidt sig selv, flødeskum og noget kagecrem eller hva man nu gerne vil ha i, men selve bollen er det bare vandbakkels dej eller hva??

Knus Louise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2009

Nadi

Jeg fandt den her opskrift, de ser meget sjove ud men har ikke selv prøve dem.

http://www.odense-marcipan.dk/inspiration/opskrifter/2-fastelavn/134-klovneboller.html

Anmeld

3. februar 2009

Louise mortil4

orv ja de ser gode ud og vi har en forfærdelig masse marcipan liggende, De skal da prøves en dag.

Takker

Anmeld

3. februar 2009

Nadi

Velbekom

Det passer jo perfekt så. Jeg blev faktisk også helt fristet til at gå i gang.

Anmeld

3. februar 2009

Louise mortil4

Nadi skriver:

Velbekom

Det passer jo perfekt så. Jeg blev faktisk også helt fristet til at gå i gang.

jeg kunne ikke vente, har lavet dejen og fyldet, så nu står dejen og hæver, så kan Freja hjælpe med dem når hun kommer hjem, det vil hun sikkert elske, hvis ikke hun er for trat da hun lige er startet i BH.

En lille finde er nok at man skal bruge alm fast margarine og ikke flydene, så skal der meget mere mel i, men nu må vi se hvordan de bliver, ellers er det jo bare en ommer når jeg har fået fat i noget alm margarine.

Anmeld

3. februar 2009

Nadi

Hold da op der er gang i dig Håber de smager godtm du må lige give en tilbage meldelse om de er gode så kan det være jeg kan ta mig sammen og lave fastelavnsboller for første gang!

Ja hun vil sikkert elske lidt hyggetid.

Anmeld

3. februar 2009

Louise mortil4

de er faktisk rigtig gode, men de ville helt sikkert få det sidste hvis jeg nu lige kunne finde ud af at beholde alt fyldet inde i dem, men ikke tørre eller noget sys jeg ikke.De kan godt bages igen en anden dag.

Knus Louise

Anmeld

3. februar 2009

linemus

Der er altså rigtig mange lækre opskrifter herinde på Odense Marcipan, hvor Nadias også var fra. Tag et kig: www.odense-marcipan.dk/inspiration/opskrifter/2-fastelavn.html

Elsker de gammeldags lukkede fastelavnsboller med marcipan i. Og de er ret nemme at lave. Mums. Jeg må vist også igang med at prøve de forskellige opskrifter - især den med jordbærfyld og marcipanskum skal prøves

- Line

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.