Flaske vs. amning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. oktober 2011

Sifling

Puha den amning!
Jeg ammer, men da han i starten suttede mig helt i stykker, gik jeg faktisk til sidst helt over til mme i halvanden dag... Men da mine bryster var ved at eksploderer af mælk og lille manden fik ondt i maven, ville jeg da lige prøve én gang til og vupti! Så gjorde det bare slet ikke ondt mere! Så gik jeg selvfølgelig over til at amme ham igen, hvilket jeg nu har gjort et stykke tid, men nu gør det ondt igen Slet ikke så slemt som da jeg stoppede, men alligevel så jeg må suplere med en flaske engang i mellem for at mine bryster kan få lidt ro.. Er bare kommet frem til at så længe jeg kan holde det ud så ammer jeg, om det så ender med kun at være engang om dagen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2011

Ka+Ma=Be

LOUISEHOBRO skriver:

Hej Piger. Jeg ammer fuldt.  Det ene brystet har jeg ingen problemer med. Der er mælk og brystvorten er ikke øm. Det andet derimod gør vanvittig ondt, det er spændt, rødt med lidt knuder og jeg er ved at skrige når lillebror tager fat.

Jeg er ikke typen som vil give op uden kamp så jeg kæmper endnu og håber på bedring med det andet bryst så amningen blir behageligt. Jeg vil rigtig gerne i hvert fald amme i 3 mdr, men nu må jeg se

Held oglykke til jer andre med amning/flaske og beslutninger om dette

Puh, det kunne da godt lyde som noget brystbetændelse? Hvis det er rødt, ømt og knudet.

Min tanke var også, at amme fuldt til han er de der 4 måneder. Og så trappe ned til han er 6 måneder ca.

Men nu gør mit højre bryst så ondt igen!  Så jeg er meget i tvivl om jeg orker det. 

Anmeld

17. oktober 2011

Ka+Ma=Be

Puha den amning!
Jeg ammer, men da han i starten suttede mig helt i stykker, gik jeg faktisk til sidst helt over til mme i halvanden dag... Men da mine bryster var ved at eksploderer af mælk og lille manden fik ondt i maven, ville jeg da lige prøve én gang til og vupti! Så gjorde det bare slet ikke ondt mere! Så gik jeg selvfølgelig over til at amme ham igen, hvilket jeg nu har gjort et stykke tid, men nu gør det ondt igen Slet ikke så slemt som da jeg stoppede, men alligevel så jeg må suplere med en flaske engang i mellem for at mine bryster kan få lidt ro.. Er bare kommet frem til at så længe jeg kan holde det ud så ammer jeg, om det så ender med kun at være engang om dagen

Det lyder lidt sådan som jeg også har haft det. Jeg var nået dertil hvor det ikke gjorde ondt, men brysterne bare var lidt ømme. Nu gør især højre bryst ret ondt igen

Men tiden går jo også stærkt Nu er min knægt 6 uger gammel og jeg sagde at jeg ville amme i 4 måneder - så det kan være at de sidste to  ½ måned er gået inden man ser sig om

Anmeld

17. oktober 2011

Sifling

Katte87 skriver:

Det lyder lidt sådan som jeg også har haft det. Jeg var nået dertil hvor det ikke gjorde ondt, men brysterne bare var lidt ømme. Nu gør især højre bryst ret ondt igen

Men tiden går jo også stærkt Nu er min knægt 6 uger gammel og jeg sagde at jeg ville amme i 4 måneder - så det kan være at de sidste to  ½ måned er gået inden man ser sig om

Ja hurtigt det går det! Men min dreng er kun 3 uger, og ville gerne have ammet i 6 måneder, så det føles godt nok lidt uorverskueligt

Anmeld

17. oktober 2011

ønskeprinsesse2011

jeg giver flaske da jeg ingen mælk havde

Anmeld

17. oktober 2011

MarieLouise

Katte87 skriver:

Hej piger 

Efter at læse  ***S***'s indlæg, blev jeg lidt nysgerrig på, hvordan det egentlig er gået jer andre.

Nu er vores børn selvfølgelig ikke så gamle endnu, så billedet ser nok anderledes ud om nogle måneder. Men hvor mange af jer giver flaske og hvor mange ammer? 

Jeg selv ammer - ind til videre i hvert fald. Men indrømmet så er jeg da meget i tvivl. Jeg er super træt af at have ondt i brysterne, men jeg synes også det er svært at tage beslutningen om at give flaske. 

Alle andre jeg snakker med, fortæller, at deres amning er smertefri Hvad med jer? Har i stadig smerter? Mine smerter er ikke som i starten og de er da til "at holde ud", men derfor ønsker man jo stadig at amningen skal være rar og hyggelig og ikke forbundet med smerte.

Amningen fungere rigtig godt herhjemme. Ammer fuldt ud og det er uden nogen form for smerte..

Emilie er 8 uger idag, så nu er der kun 2 måneder til at vi skal begynde med noget majsvælling..

Anmeld

18. oktober 2011

MaybeBaby

Katte87 skriver:

Hej piger 

Efter at læse  ***S***'s indlæg, blev jeg lidt nysgerrig på, hvordan det egentlig er gået jer andre.

Nu er vores børn selvfølgelig ikke så gamle endnu, så billedet ser nok anderledes ud om nogle måneder. Men hvor mange af jer giver flaske og hvor mange ammer? 

Jeg selv ammer - ind til videre i hvert fald. Men indrømmet så er jeg da meget i tvivl. Jeg er super træt af at have ondt i brysterne, men jeg synes også det er svært at tage beslutningen om at give flaske. 

Alle andre jeg snakker med, fortæller, at deres amning er smertefri Hvad med jer? Har i stadig smerter? Mine smerter er ikke som i starten og de er da til "at holde ud", men derfor ønsker man jo stadig at amningen skal være rar og hyggelig og ikke forbundet med smerte.

Jamen jeg ammer fuldt ud. Allerede oppe på patienthotellet fik jeg ammebrikker, da han hele tiden smed tungen op i ganen - det gør det ret umuligt at amme så på med brikken som egentlig kun skulle bruges til at lære ham at holde tungen nede, så jeg prøvede desperat i starten at få ham til at tage fat, men han blev utålmodig og smed tungen op i ganen, så efter at have snakket med SP, så skal jeg bare blive ved med at amme med brik et par måneder og så tager vi den derfra. Jeg har så meget mælk og han stimulerer brysterne godt, så jeg kan i princippet amme med brik hele perioden, da han tager godt på - måske endda lidt for godt så jeg har endnu ikke skulle igennem de hårde dage med ømme brystvorter - og bliver brysterne for spændte, så tager jeg bare en tur i et varmt bad så indtil videre går det godt hos os her 4 uger inde i Tristans liv

Anmeld

18. oktober 2011

akskovmose

Valdemar bliver også ammet fuldt ud.. uden problemer, når man ser bort fra den første halvanden uge med revner osv, og mælken først rigtig faldt til efter 4-5 dage, men siden da, har det fungeret upåklageligt..

Jeg har planer om at amme i minimum 6 mdr, og gerne omkring 9 mdr, og starter ikke, medmindre han selvfølgelig har brug for supplering, andet mad op førend han er 5-6 mdr.. 

Anmeld

19. oktober 2011

***S***

Ja, jeg vælger at gå til flaske, så snart jeg kommer hjem fra sygehuset! 

Blev indlagt i mandags, det var ikke kun brystbetændelse men en stor byld på størrelse med et æbel som voksede godt i mit bryst!!! Jeg har fået sat dræn i brystet for at få betændelsen til at løbe ud! Lige da de sat det i sugede de 70ml, betændelse ud!!! Føj for en omgang og nej hvor er det bare ubehageligt!!! Der er deres risiko for det kommer igen så os derfor jeg vælger at stoppe! Men lægerne herude synes jeg skal give det en chance og nu ved jeg jo det ikke er så slem!!!!! Lorte læge!! Synes ligesom bare ikke jeg gider bruge mere tid af min barsel på sygdom og overnatning på sygehuset!!

Men skal til egen læge på fredag, så snakker med hende om det der! Min sp støtter mig i at jeg gerne vil på flaske i stedet for!

Jeg kan godt forstå dit valg!! Man skal ikke amme for en hver pris!! Lyt til dig selv!

Anmeld

20. oktober 2011

maryjane

Valgte at gå over til flaske i går, og hvor er jeg dog bare glad for det. (:

Før det kunne hun finde på at hænge i mine bryster 6 timer i træk, kun med 40minutters pause og det kommer der intet godt ud af.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.