Flaske vs. amning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Amning eller flaske?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.584 visninger
19 svar
0 synes godt om
16. oktober 2011

Ka+Ma=Be

Hej piger 

Efter at læse  ***S***'s indlæg, blev jeg lidt nysgerrig på, hvordan det egentlig er gået jer andre.

Nu er vores børn selvfølgelig ikke så gamle endnu, så billedet ser nok anderledes ud om nogle måneder. Men hvor mange af jer giver flaske og hvor mange ammer? 

Jeg selv ammer - ind til videre i hvert fald. Men indrømmet så er jeg da meget i tvivl. Jeg er super træt af at have ondt i brysterne, men jeg synes også det er svært at tage beslutningen om at give flaske. 

Alle andre jeg snakker med, fortæller, at deres amning er smertefri Hvad med jer? Har i stadig smerter? Mine smerter er ikke som i starten og de er da til "at holde ud", men derfor ønsker man jo stadig at amningen skal være rar og hyggelig og ikke forbundet med smerte.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2011

Kofoed.

Opgav ammingen i fredags, så nu for hun kun flaske.

Anmeld

16. oktober 2011

Ka+Ma=Be

Kofoed. skriver:

Opgav ammingen i fredags, så nu for hun kun flaske.

Må jeg spørge hvad der gjorde udfaldet søde?

Jeg synes det er svært at tage beslutningen, men jeg ser også bare så mange fordele ved det  tænke tænke tænke

Anmeld

16. oktober 2011

Kofoed.

Katte87 skriver:

Må jeg spørge hvad der gjorde udfaldet søde?

Jeg synes det er svært at tage beslutningen, men jeg ser også bare så mange fordele ved det  tænke tænke tænke

Jamen hun tog forkert fat - underlæben blev inde i munden, så fik de berømte suttebrikker, dem kunne hun bare ikke spise med, tog ALT for lang tid, så for hun blev mæt måtte vi suplere med MME, har så i 3 uger startet ud med amming imens MME blev koldt nok til hun kunne spise det, mistede stille og roligt lysten og da mit højre bryst i fredags gjorde ubehageligt  meget ondt og hun gylpede 2 måltider op, så magtede jeg bare ikke mere. Det "værste", hun sover bare nu, oftere og længere tid.

Der er mere rutine allerede nu, hvilket føles som et nederlag, for ville så gerne have ammet til hun blev 6 måneder og så kunne jeg ikke engang i 1...

Anmeld

16. oktober 2011

Ka+Ma=Be

Jamen hun tog forkert fat - underlæben blev inde i munden, så fik de berømte suttebrikker, dem kunne hun bare ikke spise med, tog ALT for lang tid, så for hun blev mæt måtte vi suplere med MME, har så i 3 uger startet ud med amming imens MME blev koldt nok til hun kunne spise det, mistede stille og roligt lysten og da mit højre bryst i fredags gjorde ubehageligt  meget ondt og hun gylpede 2 måltider op, så magtede jeg bare ikke mere. Det "værste", hun sover bare nu, oftere og længere tid.

Der er mere rutine allerede nu, hvilket føles som et nederlag, for ville så gerne have ammet til hun blev 6 måneder og så kunne jeg ikke engang i 1...

Kan udemærket godt følge dig. Det er de samme følelser jeg har sidder med. Men jeg tror virkelig at det er en god beslutning, når man først har taget den! Det er bare svært at gøre synes jeg.

Benjamin sover også så meget bedre efter en flaske. Og de bliver jo også mere mætte, så det er nok derfor de ikke vågner og vil have mad lige så ofte.

Som udgangspunkt skal amning jo også være en god oplevelse for begge parter! Er den ikke det, så synes jeg ikke, det er det værd. Det er bestemt ikke et nederlag - det er stærkt at kunne tage beslutningen 

Anmeld

16. oktober 2011

Kofoed.

Katte87 skriver:

Kan udemærket godt følge dig. Det er de samme følelser jeg har sidder med. Men jeg tror virkelig at det er en god beslutning, når man først har taget den! Det er bare svært at gøre synes jeg.

Benjamin sover også så meget bedre efter en flaske. Og de bliver jo også mere mætte, så det er nok derfor de ikke vågner og vil have mad lige så ofte.

Som udgangspunkt skal amning jo også være en god oplevelse for begge parter! Er den ikke det, så synes jeg ikke, det er det værd. Det er bestemt ikke et nederlag - det er stærkt at kunne tage beslutningen 

Kankun give dig ret i alt

Anmeld

17. oktober 2011

Mira0911

Jeg giver flaske... 

Anmeld

17. oktober 2011

MomInTheMaking

Jeg ammer og har ikke haft ondt overhovedet. Nu er hun selvfølgelig også kun 14 dage gammel, men satser da på at det ikke ændre sig.

Altså mit bryst bliver da spændt når der er gået noget tid og mine brystvorter er mere følsomme/ømme, men slet ikke noget der gør decideret ondt.

Men jeg ville ikke have noget problem med at skifte til flaske, hvis det gik hen og blev en ubehagelig affære, amning skal være rart for begge parter og fungere, ellers er flaske (sgu) en lige så god løsning, der kan far også få lov at være med.

-Sheila

Anmeld

17. oktober 2011

SaNiNa

Her køre ammningen sådan rimelig. vi skal ikke snyde/hjælpe Naia.

Mine brsyter gør ondt hvis hun ikke har spist længe og kan bestem også mærke når mælken løber til. Men det gør mig ikke så meget for det er på ingen måder de smerter jeg lå med på syghuset efter fødslen så jeg har fået et helt andet syn på smerter efter følgende.

Og så ved jeg jo at hun har allerbedst af mit mælk frem fra mme.

Dog vil jeg sige at hvis det ikke fungerede ville jeg gå over til flaske for det skal være rart og man skal ikke være ked af det og trække tiden for ikke at komme til at amme.

Det har baby ikke godt af og mor er ikke sig selv. Jeg går udfra at jeg kun skal amme omkring de 3 måneder mere denne her gang også da jeg spiser rigtig meget og meget hurtig som Nicklas også gjore og da han var 3½ månede måtte vi på grød fordi han ikke blev mæt nok og ikke ville tage flaksen, Naia gør lige præcist som Nicklas gjore så når hun er 4 måneder ammer jeg nok ikke mere.

Anmeld

17. oktober 2011

morpåthurø

Hej Piger. Jeg ammer fuldt.  Det ene brystet har jeg ingen problemer med. Der er mælk og brystvorten er ikke øm. Det andet derimod gør vanvittig ondt, det er spændt, rødt med lidt knuder og jeg er ved at skrige når lillebror tager fat.

Jeg er ikke typen som vil give op uden kamp så jeg kæmper endnu og håber på bedring med det andet bryst så amningen blir behageligt. Jeg vil rigtig gerne i hvert fald amme i 3 mdr, men nu må jeg se

Held oglykke til jer andre med amning/flaske og beslutninger om dette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.