Hvordan tæller i? Uger/måneder...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. oktober 2011

Giraffen

1012lmp skriver:

Du er i 17 uge... 16 fulde uger og 4 dage.. altså inde i 17 uge

ja den tale kender jeg godt og det er nemlig lige det - når man er i 17. uge er man så 16 eller 17 "uger henne"

det er ren ordkløveri det der graviditetspjat

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2011

Giraffen

SilasMor skriver:

Forstår godt du er lettere forvirret, når det kommer til måneder. Det var jeg også med Silas, men droppede simpelthen at sige måneder for synes også det var lidt svært at finde ud af.

Men hvis jeg skal regne det ud, så tager jeg terminsdatoen og regner ca ud hvor lang tid der er til den og trækker det fra de 9 måneder som en graviditet jo vare. Så i dag ville jeg sige jeg er 5,5 måned henne.

yes den har jeg også lidt prøvet

altså jeg har termin 28. marts, så jeg er i den forstand 3,5 måneder henne. Men synes bare det tager evigheder så da jeg jo så har brugt en måned på at komme fra 3 til 3,5 måned

Anmeld

16. oktober 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Giraffen skriver:

ja den tale kender jeg godt og det er nemlig lige det - når man er i 17. uge er man så 16 eller 17 "uger henne"

Du er i 17 uge. 16 fulde uger + et eller andet. Det vist den bedste måde at sige det på. Jeg plejer bare at sige, hvilken uge jeg er i gang med. Hvis folk glor mærkeligt, så siger jeg det som det er. At man tæller uger, og ikke måneder, da månederne jo svinger. Ugerne er faste. Og at man går ind i en ny uge på samme ugedag, og det altså ikke nødvendigvis er mandag. 

Nogle gange siger jeg hvor længe jeg har tilbage. Det kan folk ind imellem forholde sig bedre til. Men ja, det er noget værre noget, hehe. 

Anmeld

16. oktober 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Giraffen skriver:

I øvrigt opgav jeg det med at tælle måneder, og så brugte jeg trimestre i stedet. 1, 2, 3. 

Anmeld

16. oktober 2011

baby012

jeg er 28+6 og siger 6 måneder henne

Anmeld

16. oktober 2011

FogL

Jeg tæller i uger for mig selv og lægen. Men hvis andre spørger, svarer jeg i måneder - der er ikke ret mange der fatter det med uger. 

Anmeld

16. oktober 2011

Giraffen

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Du er i 17 uge. 16 fulde uger + et eller andet. Det vist den bedste måde at sige det på. Jeg plejer bare at sige, hvilken uge jeg er i gang med. Hvis folk glor mærkeligt, så siger jeg det som det er. At man tæller uger, og ikke måneder, da månederne jo svinger. Ugerne er faste. Og at man går ind i en ny uge på samme ugedag, og det altså ikke nødvendigvis er mandag. 

Nogle gange siger jeg hvor længe jeg har tilbage. Det kan folk ind imellem forholde sig bedre til. Men ja, det er noget værre noget, hehe. 

ka godt være jeg bare skal til at sige uger og ikke undskylde på forhånd

Anmeld

16. oktober 2011

Giraffen

ciepige skriver:

Jeg tæller i uger for mig selv og lægen. Men hvis andre spørger, svarer jeg i måneder - der er ikke ret mange der fatter det med uger. 

det er også det jeg har forsøgt synes bare det er svært når det er 9 måneder men 40 uger, det passer ikke sammen

Anmeld

16. oktober 2011

lycly

Giraffen skriver:

det ku jeg selvfølgelig også

men hvis man så fx er 16+4 er man så "17 uger henne" eller "16 uger henne" ?

Så er du 16 fulde uger henne, og er så i 17. uge . Altså du er nu midt i 17. Uge

Anmeld

16. oktober 2011

Giraffen

LunaLykke skriver:

Så er du 16 fulde uger henne, og er så i 17. uge . Altså du er nu midt i 17. Uge

ja den er jeg med på men det svarer ikke på om man så siger "16 uger henne" eller "17 uger henne"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.