Hvordan tæller i? Uger/måneder...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.147 visninger
23 svar
0 synes godt om
16. oktober 2011

Giraffen

Hej Piger

Jeg er altid sådan lidt i tvivl når folk spørger "hvor langt er du henne" for jeg er 16+4

hvad ville I sige det var i måneder? jeg er ved at være så trææææt af kun at være 'ca 3 måneder' for det har jeg sådan set følt jeg var siden uge 12, men der er jo lige den der med at der er 4 uger + nogle dage i en måned

Så ja, jeg er forvirret, hvor langt er I henne i uger og hvad er det i måneder? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2011

Giraffen

opsedasse med den 

Anmeld

16. oktober 2011

1012lmp

Jeg ville bare sige ca 4 mdr... Du kan jo aldrig sige noget præcis... så det er jo enten 3 mdr, 3,5 mdr eller snart 4... du kan jo ikke sige noget præcis

Anmeld

16. oktober 2011

Giraffen

1012lmp skriver:

Jeg ville bare sige ca 4 mdr... Du kan jo aldrig sige noget præcis... så det er jo enten 3 mdr, 3,5 mdr eller snart 4... du kan jo ikke sige noget præcis

tak for svaret nej det er jo det - så tror jeg jeg officielt beslutter mig for at være 4 måneder i dag cirka

Anmeld

16. oktober 2011

lycly

1012lmp skriver:

Jeg sagde bare hvor mange uger jeg var henne. Og det er kun folk der ikke har børn som ikke har nogen fornemmelse for hvad det er i måneder. Så jeg sagde antal uger, og så spurgte folk nogen gange hvad det svarer til og så sagde jeg altid fx ca 4 måneder, eller næsten 4 mdr fx

Anmeld

16. oktober 2011

Giraffen

LunaLykke skriver:

Jeg sagde bare hvor mange uger jeg var henne. Og det er kun folk der ikke har børn som ikke har nogen fornemmelse for hvad det er i måneder. Så jeg sagde antal uger, og så spurgte folk nogen gange hvad det svarer til og så sagde jeg altid fx ca 4 måneder, eller næsten 4 mdr fx

det ku jeg selvfølgelig også

men hvis man så fx er 16+4 er man så "17 uger henne" eller "16 uger henne" ?

Anmeld

16. oktober 2011

Moms

Hej,

tillykke med graviditeten.

Jeg siger altid bare uger. F.eks. nu hvor jeg er 32+5, siger jeg bare at jeg er i uge 32 af 40.

Moms

Anmeld

16. oktober 2011

Silas&Mille

Giraffen skriver:

Hej Piger

Jeg er altid sådan lidt i tvivl når folk spørger "hvor langt er du henne" for jeg er 16+4

hvad ville I sige det var i måneder? jeg er ved at være så trææææt af kun at være 'ca 3 måneder' for det har jeg sådan set følt jeg var siden uge 12, men der er jo lige den der med at der er 4 uger + nogle dage i en måned

Så ja, jeg er forvirret, hvor langt er I henne i uger og hvad er det i måneder? 

Forstår godt du er lettere forvirret, når det kommer til måneder. Det var jeg også med Silas, men droppede simpelthen at sige måneder for synes også det var lidt svært at finde ud af.

Men hvis jeg skal regne det ud, så tager jeg terminsdatoen og regner ca ud hvor lang tid der er til den og trækker det fra de 9 måneder som en graviditet jo vare. Så i dag ville jeg sige jeg er 5,5 måned henne.

Anmeld

16. oktober 2011

1012lmp

Giraffen skriver:

det ku jeg selvfølgelig også

men hvis man så fx er 16+4 er man så "17 uger henne" eller "16 uger henne" ?

Du er i 17 uge... 16 fulde uger og 4 dage.. altså inde i 17 uge

Anmeld

16. oktober 2011

Frk-Lotusblomst

Du er 16 uger og 4 dage henne. Dvs du er i 17. Graviditetsuge. Og ca. 4 måneder henne. :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.