er der andre end mig som har mistet lysten fuldstændig til

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.491 visninger
11 svar
0 synes godt om
16. oktober 2011

sofiell89

mad ??

Jeg har absolut ikke lyst til noget mad, har ikke rigtig kvalme.. men kaster op når jeg bliver for sulten, men kan bare ikke få noget ned. Tanken er ulækker.

Det skal nok lige siges at jeg de sidste par dage her, pludselig ikke kan lide kød.. I hvert fald ikke mere end få bidder. så bliver det kvalmende..

Hvad pokker skal jeg gøre..? Det er jo hverken sundt for mig eller baby, at min kost hovedsageligt er mælk til pillerne, vand og the. Min kæreste prøver og spise morgenmad med mig inden han tager på arbejde, for ellers spiser jeg faktisk ikke rigtig noget.. Idag har jeg spist 3 skefulde med ris, kylling og karrysovs.

Igår spiste jeg hos min mor og på hele dagen fik jeg spist et pølsehorn, kanelsnegl og lidt nudler med grøntsager.

Jeg har snakket med min mor om det med kødet, og hun havde samme problem da hun ventede min lillebror.. Og den dag idag (snart 13 år efter) har hun stadigvæk problemer med at spise kød.

Undskyld det lange indlæg, ville bare lige ud med det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2011

baby84

sofiell89 skriver:

mad ??

Jeg har absolut ikke lyst til noget mad, har ikke rigtig kvalme.. men kaster op når jeg bliver for sulten, men kan bare ikke få noget ned. Tanken er ulækker.

Det skal nok lige siges at jeg de sidste par dage her, pludselig ikke kan lide kød.. I hvert fald ikke mere end få bidder. så bliver det kvalmende..

Hvad pokker skal jeg gøre..? Det er jo hverken sundt for mig eller baby, at min kost hovedsageligt er mælk til pillerne, vand og the. Min kæreste prøver og spise morgenmad med mig inden han tager på arbejde, for ellers spiser jeg faktisk ikke rigtig noget.. Idag har jeg spist 3 skefulde med ris, kylling og karrysovs.

Igår spiste jeg hos min mor og på hele dagen fik jeg spist et pølsehorn, kanelsnegl og lidt nudler med grøntsager.

Jeg har snakket med min mor om det med kødet, og hun havde samme problem da hun ventede min lillebror.. Og den dag idag (snart 13 år efter) har hun stadigvæk problemer med at spise kød.

Undskyld det lange indlæg, ville bare lige ud med det

Har haft det på præcis samme måde.. men det meste mad fra midt uge 6, men synes det begyndte at blive bedre i uge 9 og nu er i uge 10 er det næsten væk. Har ikke min almindelige appetit, men kan dog få mad ned.

Tror du skal tage det roligt og se tiden an. Min oplevelse er at symptomerne ændrer sig og hvis det drejer sig om nogle uger skal baby nok få det den har brug for. Hvis du bare kan spise lidt frugt eller som jeg brød med smør, så gør det og drop de gode ambitioner indtil din appetit er tilbage

Anmeld

21. oktober 2011

Ma-lu

Har det stik modsat, jeg er i 10+2 , jeg spiser konstant og har taget 7 kg på allerede.. Jeg så ked a at jeg ikke kan stoppe min 'ædeflip' .. Jeg har på intet tidspunkt haft kvalme.!! Jeg håber din kvalme forsvinder, appetitten kommer tilbage og du og baby har det godt .!

Anmeld

24. oktober 2011

sofiell89

Ma-lu skriver:

Har det stik modsat, jeg er i 10+2 , jeg spiser konstant og har taget 7 kg på allerede.. Jeg så ked a at jeg ikke kan stoppe min 'ædeflip' .. Jeg har på intet tidspunkt haft kvalme.!! Jeg håber din kvalme forsvinder, appetitten kommer tilbage og du og baby har det godt .!

Jeg har skam heller ikke kvalme, bare absolut ingen lyst til mad. Jeg er 9+4 idag og vægten siger -2kg..

Anmeld

26. oktober 2011

CaWi

Har det på samme måde som dig. Mad siger mig ikke rigtig noget, og går der for længe fra jeg bliver sulten, til jeg får noget at spise, bliver jeg rigtig dårlig.

Det har dog hjulpet meget at drikke lidt saftevand og spise lidt sød frugt, når kvalmen er blevet for slem. så herhjemme er jeg blevet storforbruger af saft og specielt vindruer.

Generelt bliver jeg nød til at tvinge maden i mig, men det er dog blevet bedre inden for den sidste uges tid (7-9-13) Så håber da det fortsætter i den rigtige retning.

Op med humøret, det skal nok blive godt igen  

Anmeld

27. oktober 2011

nattergalen

Ihhh du er ikke den eneste med dette problem.. Lider selv af det i stor stil, og det er bare så svært at få noget ned.. Og får jeg det ikke jamen så bliver jeg rigtig kvalm og dårlig.. Tror også det er grunden til jeg evigt og altid er træt.. 

Jeg er nu 9+6 og det tegner sig ikke til at blive bedre endnu  
Vægten hos mig siger også -2 kg..  

Anmeld

27. oktober 2011

DinNabo

Lige nu ville jeg ønske at jeg mistede lysten til mad....... Jeg er hele tiden sulten. Men det værste er at jeg er helt vild forstoppet. 6 dage siden jeg har været på toilettet.... og jeg ser ud som om, jeg er helt vild gravid (er altså kun 9+3).

Jeg drikker over 2 liter vand om dagen, spiser en masse frugt og rugbrød, og "Husk", som er et fiberprodukt fra apoteket. Og jeg dyrker sport 2-3 gange om ugen....

Gruer for, at jeg burde begynde at tage jerntilskud nu, hvilket jo bare forværrer situationen. Venter med det til jeg har været ved lægen på mandag.

Jeg havde aldrig troet at den dag ville komme, hvor mit største ønske i verden, er at komme på toilettet

Anmeld

27. oktober 2011

sofiell89

DinNabo skriver:

Lige nu ville jeg ønske at jeg mistede lysten til mad....... Jeg er hele tiden sulten. Men det værste er at jeg er helt vild forstoppet. 6 dage siden jeg har været på toilettet.... og jeg ser ud som om, jeg er helt vild gravid (er altså kun 9+3).

Jeg drikker over 2 liter vand om dagen, spiser en masse frugt og rugbrød, og "Husk", som er et fiberprodukt fra apoteket. Og jeg dyrker sport 2-3 gange om ugen....

Gruer for, at jeg burde begynde at tage jerntilskud nu, hvilket jo bare forværrer situationen. Venter med det til jeg har været ved lægen på mandag.

Jeg havde aldrig troet at den dag ville komme, hvor mit største ønske i verden, er at komme på toilettet

Hehe, hvor er det synd for dig Men kom altså til at grine da jeg læste dit ønske
Før jeg blev gravid var det normalt for mig, kun at gå på toilettet 2-3gange om ugen, så jeg synes det er utrolig unormalt for mig lige i øjeblikket at være ude minimum 1 gang om dagen, selvom der ikke kommer meget ud af gangen (undskyld emnet bliver en smule ... vulgært )

Havde lige min far på besøg til morgen, og det første han sagde var "hold da op du har da godt nok fået lidt vægt på maven" Han ved godt jeg er gravid, men det lød bare så komisk at skulle sige " haha , nej da - vægten går ned og jeg svulmer op "

Anmeld

27. oktober 2011

sofiell89

nattergalen skriver:

Ihhh du er ikke den eneste med dette problem.. Lider selv af det i stor stil, og det er bare så svært at få noget ned.. Og får jeg det ikke jamen så bliver jeg rigtig kvalm og dårlig.. Tror også det er grunden til jeg evigt og altid er træt.. 

Jeg er nu 9+6 og det tegner sig ikke til at blive bedre endnu  
Vægten hos mig siger også -2 kg..  

Uh, du har det jo præcis på samme måde som mig - rart at høre jeg ikke er den eneste, selvom det er møg irriterende at have det sådan.. Men sammenligner man med konstant kvalme, føler jeg mig heldig og "let" gravid. Jeg er 10+0 eller 10+2, og vægten -1,5kg.

Anmeld

27. oktober 2011

DinNabo

sofiell89 skriver:

Hehe, hvor er det synd for dig Men kom altså til at grine da jeg læste dit ønske
Før jeg blev gravid var det normalt for mig, kun at gå på toilettet 2-3gange om ugen, så jeg synes det er utrolig unormalt for mig lige i øjeblikket at være ude minimum 1 gang om dagen, selvom der ikke kommer meget ud af gangen (undskyld emnet bliver en smule ... vulgært )

Havde lige min far på besøg til morgen, og det første han sagde var "hold da op du har da godt nok fået lidt vægt på maven" Han ved godt jeg er gravid, men det lød bare så komisk at skulle sige " haha , nej da - vægten går ned og jeg svulmer op "

Ja det er også et lidt underligt ønske...

Har det også lidt dårligt over at brokke mig over det, da jeg ellers har det utroligt nemt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.