Når man så er gravid. hvad skal man så?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Denne annonce er låst

Annoncen er ikke længere aktiv. Den kan være udløbet eller varen er solgt.
1.226 visninger
8 svar
0 synes godt om
15. oktober 2011

lillekylling

har været herinde nået tid, men nok mest holdt øje på sidelinjen og læst lidt.

nu er jeg ikke gravid. Men i morges sagde kæresten at hvis jeg fik det job så kunne jeg smide ppillerne til næste sommer. Nu ved jeg ikke helt hvor meget jeg skal ligge i det. og ved heller ikke om jeg selv har lyst allerede.

Men så sad jeg lige og tænkte..når man så finder ud af man er gravid..hvad så?. hvor mange scanninger skal man til? og hvor mange jordmor besøg. fødselsforberedelse..hvad er det mest normale man gør..altså nærmest det obligatoriske?..hvornår kan man vide kønnet osv lidt facs ville være rart..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2011

L.J.L

Jordemoder konsultationer er så vidt jeg husker omkring 10 nogle gange mere det kommer an på hvordan din graviditet er. Der er to obligatoriske scanninger; nakkefoldscanning omkring uge 12 hvor de tjekker om barnet er mongol, og misdannelsesscanning omkring uge 19 hvor man tjekker hjerte hjerne rygsøjle og generelt alt på barnet. Denne scanning kan man som oftest også se babys køn. Så er der nogle lægebesøg undervejs.

Anmeld

15. oktober 2011

lillekylling

okay mange tak er det korrekt for mange scanninger ikke er sundt..tænker på 3d osv..

Anmeld

15. oktober 2011

Zelinasmor

lillekylling skriver:

okay mange tak er det korrekt for mange scanninger ikke er sundt..tænker på 3d osv..

Der er intet bevis på at scanninger kan skade. Så om du får 3 eller 10 scanninger er fuldstændig ligemeget.

Angående jordemoder er det vidt forskelligt kan jeg se. Jeg er i uge 33 og har kun været der en gang. (Skal igen i uge 35) Og så en gang mere efterfølgene. Dvs. 3 gange for mig

Anmeld

15. oktober 2011

L.J.L

lillekylling skriver:

Det er der vidst delte meninger om min mening er alt med måde men al overdrivelse tror jeg ikke er sundt for nogen. Jeg fik selv i alt 4 scanninger; tryghedsscanning, nf scanning, md scanning og 3D scanning og min søn fejler intet

Anmeld

15. oktober 2011

kirsti

L.J.L skriver:

Jordemoder konsultationer er så vidt jeg husker omkring 10 nogle gange mere det kommer an på hvordan din graviditet er. Der er to obligatoriske scanninger; nakkefoldscanning omkring uge 12 hvor de tjekker om barnet er mongol, og misdannelsesscanning omkring uge 19 hvor man tjekker hjerte hjerne rygsøjle og generelt alt på barnet. Denne scanning kan man som oftest også se babys køn. Så er der nogle lægebesøg undervejs.

Vil lige korigere.... de scanninger er ikke obligatoriske (: vi valgte nakkefoldsscanningen fra

I bund og grund er alt Jo frivilligt

Anmeld

15. oktober 2011

lillekylling

kirsti skriver:

Vil lige korigere.... de scanninger er ikke obligatoriske (: vi valgte nakkefoldsscanningen fra

I bund og grund er alt Jo frivilligt

Årh oki hvorfor valgte i egentlig denne fra..

Anmeld

15. oktober 2011

kirsti

lillekylling skriver:

Årh oki hvorfor valgte i egentlig denne fra..

Jeg var 21 da jeg blev gravid og statistisk set er chancen for et mongol barn meget lille I den alder, derudover havde vi gjort op med os selv at selvom det blev et mongol barn ville vi beholde det.

Mange bruger nf scanningen som en chance for at se spiren men da jeg er født med hjertefejl var vi I snit til scanning hver 1.5mdr så vi havde rig mulighed for at se ham derinde

Anmeld

15. oktober 2011

lillekylling

kirsti skriver:

Jeg var 21 da jeg blev gravid og statistisk set er chancen for et mongol barn meget lille I den alder, derudover havde vi gjort op med os selv at selvom det blev et mongol barn ville vi beholde det.

Mange bruger nf scanningen som en chance for at se spiren men da jeg er født med hjertefejl var vi I snit til scanning hver 1.5mdr så vi havde rig mulighed for at se ham derinde

Årh okay tak for dit svar..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.