Underlivet efter en fødsel..... :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. oktober 2011

Mca<3

Nu har slet ikke tjekket mit underliv før og efter fødsler , jeg kigger aldrig med dernede   Men jeg kan fortælle dig at først på året fik jeg oplagt en hormon spiral , hold op med problemer jeg fik , smerter i underliv , konstant blødning , tristhed og dårlig søvn . Min læge blev ved at sige at smerterne i underlivet ikke stammede fra spiralen og at jeg skulle give den en chance på 3 mdr for så havde kroppen vænnet sig til den   efter næsten 4 mdr fik jeg den fjernet og efter 1 uge var alle gener væk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2011

Anonym trådstarter

Amandas-mor skriver:

Ja, jeg ville gå til lægen, pga det med blødningerne. Men nu er jeg nok også forud indtaget pga at jeg tror at spiraler ikke er så godt. Kender bare flere der har kæmpet med pletblødninger og smerter i underlivet og jeg ville overveje at få den fjernet igen. Det skal da vel i alt fald ses efter?

Det med udseendet af underlivet efter fødslen, kan jeg ikke rigtig sige så meget om. Jeg har har 9 mdr. efter Amandas fødsel ikke selv set efter, så jeg ved ikke om det ser anderledes ud (men overvejer nu at tjecke &nbsp Men jeg tænker, at det vigtigste må være at din kæreste siger at det føles som før og at der ikke er nogen fysisk funktionsnedsættelse. Syntes det er noget at være stolt af at have født et barn også selv om man har fået lidt "krigsskader".  Men jeg føler mig dig, for jeg forstår godt at det er træls hvis der er en del af ens egen krop som man har det svært med.

Hejsa, tak for dit svar Jeg var ved lægen i mandags, fordi jeg bliver ved med at have spændinger i underlivet. Jeg kom (efter lidt forhandling med sekratæren) ind på en "akuttid" til en rigtig sød kvindelig læge. Efter hun hørte om hvordan jeg har haft det med det, sagde hun meget kort at ja hun kunne jo se jeg havde fået sat den op i maj og at der bare er nogen for hvem spiral ikke fungere ogjeg var tydeligvis én af dem! Jeg skulle absolut ikke have så ondt og ej heller bløde så meget som jeg har gjort, så om 14 dage,når min egen læge er tilbage (og har plads i kalenderen) skal jeg op og have taget den ud. Fik samtidig udskrevet en recept på p-piller som jeg bare skal begynde på hvis jeg får mens igen inden jeg skal op og have taget den ud. Det er træls at min krop ikke vil "tage imod" spiralen, for jeg synes det med ikke at skulle tage en pille hver dag er dejligt, men omvendt er det også bare rigtig dejligt at få det afklaret, så jeg ikke skal gå og have så ondt hele tiden..... Så tilbage på pillen

Hun sagde også at jo homonspiraler giver mindre blødninger som regel, men at hun normalt kun vil råde kvinder over 35, der har fået de børn de skal have, til at bruge hormonspiral, fremfor kobberspiral. Så spiral bliver nok først løsningen den dag jeg har fået de børn jeg skal have

Anmeld

19. oktober 2011

Anonym trådstarter

camilla_agermose skriver:

Jeg har ikke født, men jeg har haft en hormon spiral - fik den fjernet et år efter. jeg vidste aldrig hvornår jeg fik min mens, og når jeg havde den var den der i 3 uger ad gangen og jeg måtte næsten melde mig syg pgs slemme mens smerter.

Jeg har også i samråd med lægen besluttet at få den fjernet igen, fordi det bare ikke funger for min krop desværre.

Så jeg er snart tilbage på pillen.....

Anmeld

19. oktober 2011

Anonym trådstarter

AalborgPigen skriver:

Jeg har ikke født.. Men har en spiral.. Og jeg blødte de første 2 måneder on and off KONSTANT !!! Og havde en masse spændinger dernede, og vildt ondt.. Efter de 2 måneder pletblødte jeg i 3-4 måneder.. Og har nu ikke blødt siden.. og det er i et år jeg ikke har blødt.. Syntes du skal tage til lægen og få tjekket spiral hvis det forsætter.. Det gjorde jeg... Og spændingerne kan skyldes at snorene sidder forkert eller er for lange Altså lægen bider ikke.. Og er der for din SKYLD: !!! Og hvis du ikke er tilfreds kan du ligeså godt få en fagmands syn på det.. Din skedevæg og alt det hallløj dernede jeg ikke ved hvad hedder kan jo have ændret sig meget efter fødslen.. Og DET ER GRATIS.. Så gør det hvis du er utilfreds.. 

Det er min mening 

Lægen siger at min spiral sidder korrekt, men vi har besluttet at den skal tages ud, da det bare ikke funger for min krop...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.