For mange plukveer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. oktober 2011

Sofiedk

Silke83 skriver:

Jeg blev sygemeldt, da jeg var 26+0, fordi jeg havde voldsomme og smertefulde plukke-veer. Min livmoderhals var afkortet, og var nede omkring 2 cm. Plukke-veerne fortsatte i flere uger derefter og jeg har dem faktisk  stadigvæk idag, hvor jeg er i uge 33. Men min livmoderhals er vokset lidt igen - med 7 mm. Så hvis du slapper af derhjemme, så sker der nok ikke det store ved at du har plukkeveer. Du kan jo få tjekket din livmoderhals igen om  nogle uger, hvis plukkeveerne fortsætter og så kan du se om de påvirker længden... Pøj pøj med det - det skal nok gå altsammen! Bare sørg for at få slappet af

Ja det virker åbenbart som om det er helt normalt med kraftige og mange plukveer i perioder, så længe det ikke fortsætter helt så regelmæssigt.

Hvis det fortsætter må jeg prøve at tage op igen og se om den har forkortet sig. Indtil da må jeg passe min seng og få manden til at opvarte mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2011

Sofiedk

TbCp skriver:

nej det er heller ikke lige det man ønsker, den lille skal jo blive derinde til den er helt færdig!

Men ja, hold øje med det og tøv ikke med at kontakte jordmoderen!

Da min datter blev født var hun meget meget sløv og kunne ikke spise selv ved mig, så hun fik sonde de første 2 uger hvor vi var indlagt på neonatal.
Ellers var der ingen problemer af nogen art... nu er hun godt 4 år og er en ret følsom pige, forstået på den måde at hun har meget svært ved forandringer og svært ved hvis der sker en masse ting omkring hende, men ellers er hun som alle andre 4 årige

Ja jeg vil jo MEGET gerne have at han bliver derinde helt til terminen. Eller ihvertfald væsentlig tættere på.

Åh det må bare være så hårdt at se ens lille guldklump ligge på neonatal og ikke kunne have hende hos en hele tiden. Er virkelig glad for at høre at hun trods alt har det dejligt nu og sikkert er en skøn pige

Der er trods alt lang vej endnu for mig fra 28. Uge til 37. Uge hvor jeg jo gerne som minimum vil gå til.

Bliv nu derinde og hyg dig lillemand

Anmeld

15. oktober 2011

Sofiedk

BigBabyWish skriver:

Jeg har selv døjet med for mange regelmæssige plukkeveer siden jeg var 20 uger henne og lå indlagt af flere gange under observation pga. dem.

Min livmoderhals blev først målt til 3,5 og derefter til 2,9.

Kan læse mig frem til at din livmoderhals endda er endnu længere, så jeg tror og håber selvfølgelig for dit vedkommende at du nok skal gå tiden ud ...

Jeg selv er nået til terminsdato trods for mange plukkeveer under graviditeten.

Hvor dejligt at høre du er gået helt til terminen til trods for mange plukveer. Hvor hurtigt forkortede den sig?

Var du sengeliggende eller gjorde du noget specielt for at forhindre det blev værre?

Hvor er det spændende at du er nået til terminsdagen idag så er det lige om lidt du bliver mor. Håber det kommer til at gå godt med fødslen og du ikke går alt for lang tid over terminen - det må være godt tungt nu

Anmeld

16. oktober 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Sofiekdk skriver:

Hvor dejligt at høre du er gået helt til terminen til trods for mange plukveer. Hvor hurtigt forkortede den sig?

Var du sengeliggende eller gjorde du noget specielt for at forhindre det blev værre?

Hvor er det spændende at du er nået til terminsdagen idag så er det lige om lidt du bliver mor. Håber det kommer til at gå godt med fødslen og du ikke går alt for lang tid over terminen - det må være godt tungt nu

Jeg har også rigtig rigtig mange plukveer efterhånden. Men bebs er der derinde endnu 

Prøv at se om du kan få slappet lidt mere af. Det hjalp på min svigerinde, som havde plukveer fra 24+. Hun gik på barsel og så gik det lidt i sig selv igen. 

Anmeld

16. oktober 2011

anynom

Sofiekdk skriver:

Jo 4,7 cm selvfølgelig - heldigvis.

Det er godt nok længe at være indlagt. Hvor hurtigt kan dt gå med at man pludselig åbner sig? Hvor lang tid har du gået med plukveer inden du blev indlagt?

Jeg synes de niver nogle gange hvis jeg står op eller sidder. Så kan jeg godt lige lukke øjnene i og trække vejret dybt fordi de niver.

Forhåbentlig går det over af sig selv hen af natten, er ikke bekymret for om tingene er okay lige nu. Mere hvis de fortsætter så kraftigt de næste par uger også

Jeg opdagede slet ikke jeg havde plukkeveer, det er næsten det mest skræmmende. Henvendte mig på fødegangen fordi jeg ikke havde mærket så meget til hende i løbet af dagen og da jeg så fik kørt en kurve blev de meget bekymrede over hvor mange jeg havde. Det er først efterfølgende, at jeg er blevet opmærksom på dem..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.