For mange plukveer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16.070 visninger
14 svar
0 synes godt om
15. oktober 2011

Sofiedk

Hvornår er plukveer for mange?

Jeg har haft en del ting i min hverdag der har stresset en del på det sidste. Efter alle de ting og måske pga det har jeg simpelthen haft så voldsomt mange plukveer igår og idag. Så det endte med at jeg ringede til fødegangen på hillerød og de ville gerne se mig tjek. Kørte derind sammen med min mor og fik kørt strimmel, mærket på livmoderhalsen, men jordemoderen ville gerne have et ekstra kig fra lægen så vi ventede små 45 min på lægen der scannede mig. Lillemanden har en helt perfekt størrelse, livmoderhalsen er helt lukket og 4,7 mm og han ligget med hovedet nedad allerede. Han har fin hjertelyd og spjættede rundt konstant. Jeg havde dog i hele perioden på hospitalet stadig rigtig mange plukveer. I gennemsnit ca 15 i timen der primært er i højre side hvor han ligger med rumpen. Blev sendt hjem og fik besked på at slappe af, men at der intet alarmerende er.

Har været hjemme en del timer nu og mine plukveer fortsætter bare konstant - virkelig irriterende. De er der hele tiden mens jeg bare ligger helt afslappet i sengen også og strammer og spænder en del over maven, men er lidt i tvivl om hvad der kan ske eller hvad man kan gøre hvis de fortsætter lige så regelmæssigt og ofte.

Hvis det fortsætter kan det så resultere i for tidlig fødsel eller hvad kan der ske ved det og hvad skal jeg gøre hvis det fortsætter? Det ligger nok stadig på en 10-15 i gennemsnit i timen selvom jeg bare ligger i sengenbpå langs under dynen.

Kom med jeres erfaringer piger please

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2011

A&F

Hvor langt er du henne?

Anmeld

15. oktober 2011

TbCp

I min sidste graviditet blev jeg sygemeldt om keing uge 24-25 pga. for mange, for kraftige og for regelmæssige plukveer. De kom i flere timer med ca. 5 min. i mellem og gjorde ondt.. jeg fik ve-hæmmende piller og blev sygemeldt...
Det kan nemlig risikere at man føder for tidligt.
Jeg endte med at føde 35 + 2.

I denne graviditet er jeg lige blevet sygemeldt, jeg er i uge 25, jeg blev scannet og de så at min livmoderhals, under en plukve som kom ret ofte, blev meget formindsket og åbnede sig.. her fik jeg lungemodner og skal nu holde mig i ro resten af graviditeten...

Anmeld

15. oktober 2011

anynom

Du mener vel 4,7 cm, ikke mm?

Jeg blev indlagt 27+4 grundet hyppige plukkeveer (fire på 10 minutter), som gik ind og forkortede min livmoderhals til 9 mm. Fik lungemodner og vehæmmende drop da jeg var tæt på at gå i fødsel. Er stadig indlagt nu og bliver først udskrevet om fjorten dage, når jeg rammer 34+0. Har stadig hyppige plukkeveer, men der er mere ro i det nu, tror jeg ligger på 5-10 stykker i timen nu.

De kan godt starte en fødsel, men prøv at få tankerne lidt fra det - stress kan også sagtens udløse dem. Som udgangspunkt vil jeg sige, at når du er blevet undersøgt og derefter sendt hjem, så er der ikke noget at være bekymret for. Men hold øje med det, og hvis de begynder at komme regelmæssigt og de begynder at "nive", så kontakt FG igen.

Anmeld

15. oktober 2011

Silke83

Jeg blev sygemeldt, da jeg var 26+0, fordi jeg havde voldsomme og smertefulde plukke-veer. Min livmoderhals var afkortet, og var nede omkring 2 cm. Plukke-veerne fortsatte i flere uger derefter og jeg har dem faktisk  stadigvæk idag, hvor jeg er i uge 33. Men min livmoderhals er vokset lidt igen - med 7 mm. Så hvis du slapper af derhjemme, så sker der nok ikke det store ved at du har plukkeveer. Du kan jo få tjekket din livmoderhals igen om  nogle uger, hvis plukkeveerne fortsætter og så kan du se om de påvirker længden... Pøj pøj med det - det skal nok gå altsammen! Bare sørg for at få slappet af

Anmeld

15. oktober 2011

Sofiedk

A&F skriver:

Hvor langt er du henne?

Hov, glemte lige at skrive jeg er 27+2 idag

Anmeld

15. oktober 2011

Sofiedk

TbCp skriver:

I min sidste graviditet blev jeg sygemeldt om keing uge 24-25 pga. for mange, for kraftige og for regelmæssige plukveer. De kom i flere timer med ca. 5 min. i mellem og gjorde ondt.. jeg fik ve-hæmmende piller og blev sygemeldt...
Det kan nemlig risikere at man føder for tidligt.
Jeg endte med at føde 35 + 2.

I denne graviditet er jeg lige blevet sygemeldt, jeg er i uge 25, jeg blev scannet og de så at min livmoderhals, under en plukve som kom ret ofte, blev meget formindsket og åbnede sig.. her fik jeg lungemodner og skal nu holde mig i ro resten af graviditeten...

Jeg er jo nemlig super nervøs for at føde for tidligt. Det beroliger mig lidt at jeg slet ikke er forkortet overhoved selv efter lang tid med plukveer, men tænker bare at hvis det bliver ved så skal man vel være opmærksom.

Puh, krydser fingre for at du går mange uger endnu inden fødslen går igang, men dejligt de holder øje med dig.

Var der nogle komplikationer med dit barn født i uge 35?

Anmeld

15. oktober 2011

TbCp

Sofiekdk skriver:

Jeg er jo nemlig super nervøs for at føde for tidligt. Det beroliger mig lidt at jeg slet ikke er forkortet overhoved selv efter lang tid med plukveer, men tænker bare at hvis det bliver ved så skal man vel være opmærksom.

Puh, krydser fingre for at du går mange uger endnu inden fødslen går igang, men dejligt de holder øje med dig.

Var der nogle komplikationer med dit barn født i uge 35?

nej det er heller ikke lige det man ønsker, den lille skal jo blive derinde til den er helt færdig!

Men ja, hold øje med det og tøv ikke med at kontakte jordmoderen!

Da min datter blev født var hun meget meget sløv og kunne ikke spise selv ved mig, så hun fik sonde de første 2 uger hvor vi var indlagt på neonatal.
Ellers var der ingen problemer af nogen art... nu er hun godt 4 år og er en ret følsom pige, forstået på den måde at hun har meget svært ved forandringer og svært ved hvis der sker en masse ting omkring hende, men ellers er hun som alle andre 4 årige

Anmeld

15. oktober 2011

Filippa & Liva

Jeg har selv døjet med for mange regelmæssige plukkeveer siden jeg var 20 uger henne og lå indlagt af flere gange under observation pga. dem.

Min livmoderhals blev først målt til 3,5 og derefter til 2,9.

Kan læse mig frem til at din livmoderhals endda er endnu længere, så jeg tror og håber selvfølgelig for dit vedkommende at du nok skal gå tiden ud ...

Jeg selv er nået til terminsdato trods for mange plukkeveer under graviditeten.

Anmeld

15. oktober 2011

Sofiedk

JulieWH skriver:

Du mener vel 4,7 cm, ikke mm?

Jeg blev indlagt 27+4 grundet hyppige plukkeveer (fire på 10 minutter), som gik ind og forkortede min livmoderhals til 9 mm. Fik lungemodner og vehæmmende drop da jeg var tæt på at gå i fødsel. Er stadig indlagt nu og bliver først udskrevet om fjorten dage, når jeg rammer 34+0. Har stadig hyppige plukkeveer, men der er mere ro i det nu, tror jeg ligger på 5-10 stykker i timen nu.

De kan godt starte en fødsel, men prøv at få tankerne lidt fra det - stress kan også sagtens udløse dem. Som udgangspunkt vil jeg sige, at når du er blevet undersøgt og derefter sendt hjem, så er der ikke noget at være bekymret for. Men hold øje med det, og hvis de begynder at komme regelmæssigt og de begynder at "nive", så kontakt FG igen.

Jo 4,7 cm selvfølgelig - heldigvis.

Det er godt nok længe at være indlagt. Hvor hurtigt kan dt gå med at man pludselig åbner sig? Hvor lang tid har du gået med plukveer inden du blev indlagt?

Jeg synes de niver nogle gange hvis jeg står op eller sidder. Så kan jeg godt lige lukke øjnene i og trække vejret dybt fordi de niver.

Forhåbentlig går det over af sig selv hen af natten, er ikke bekymret for om tingene er okay lige nu. Mere hvis de fortsætter så kraftigt de næste par uger også

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.