er min kat ægte??? og flere spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.065 visninger
16 svar
0 synes godt om
15. oktober 2011

B&J

Hej alle i dejlige tøser/piger/damer/drenge/mænd/knægte

Nu er det at vi har fået jordens dejligste killing, vi har fundet ud af at det er en rottekat, men vi kan sku ikke se hvad kønnet er inu  jeg har haft kat hele mit liv men denne kan vi ikke se det på inu..

sagen er den vi har fået den af en jeg arbejder med da hendes kærestes ven var ude at køre lastbil og de fandt den der oppe under noget på lastbilen og han har været ude og køre 300km så vi ved ikke hvor den kommer fra... dog har de fået den tjekket om den var tippet og om den kom der fra hvor de boede og ingen ved noget ....

og vi ved jo slet ikke om den er ægte kan man finde ud af det på en eller anden måde fordi den er en smuk rød lang håret kan ligger lige et billede ved

masser af krammer her fra og undskyld det lidt forvirret indlæg

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2011

Fenja09

B&J skriver:

Hej alle i dejlige tøser/piger/damer/drenge/mænd/knægte

Nu er det at vi har fået jordens dejligste killing, vi har fundet ud af at det er en rottekat, men vi kan sku ikke se hvad kønnet er inu  jeg har haft kat hele mit liv men denne kan vi ikke se det på inu..

sagen er den vi har fået den af en jeg arbejder med da hendes kærestes ven var ude at køre lastbil og de fandt den der oppe under noget på lastbilen og han har været ude og køre 300km så vi ved ikke hvor den kommer fra... dog har de fået den tjekket om den var tippet og om den kom der fra hvor de boede og ingen ved noget ....

og vi ved jo slet ikke om den er ægte kan man finde ud af det på en eller anden måde fordi den er en smuk rød lang håret kan ligger lige et billede ved

masser af krammer her fra og undskyld det lidt forvirret indlæg

Om den er ægte finder i nok aldrig ud af, medmindre i finder ejeren af katten, hvilket lyder usandsynligt. Hvis den ikke er chippet eller har øremærke er det umuligt at finde ud af hvor den kommer fra.

Jeg synes i skal tage den til dyrlægen og få et sundhedstjek så kan i samtidigt få af vide hvilket køn det er.

/Fenja

Anmeld

16. oktober 2011

B&J

Fenja09 skriver:

Om den er ægte finder i nok aldrig ud af, medmindre i finder ejeren af katten, hvilket lyder usandsynligt. Hvis den ikke er chippet eller har øremærke er det umuligt at finde ud af hvor den kommer fra.

Jeg synes i skal tage den til dyrlægen og få et sundhedstjek så kan i samtidigt få af vide hvilket køn det er.

/Fenja

Det skal vi også vi snakkede nemlig med dyrlægen for 4dage siden også for at finde ud af hvad alder den ca har

Anmeld

16. oktober 2011

Koen.

Kan ikke svare på dine spørgsmål, for aner meget list om katte og er os dødsens bange for dem men gud hvor er den smuk søde

Anmeld

16. oktober 2011

B&J

tanja. skriver:

Kan ikke svare på dine spørgsmål, for aner meget list om katte og er os dødsens bange for dem men gud hvor er den smuk søde

Ihhhh mange tak søde, den har fået mere pels nu og jaa den er super smuk... og er ked af du er bange for dem

Anmeld

16. oktober 2011

Isabella_mor

den er da sød. jeg mener man kan racebestemme katte ved at tage blodprøve af dem. jeg mener at have set noget om det..

men det er en ægte kat det kan jeg da se 

og det er højest sansynligt en hankat, det er sjældent at hunkatte er helt røde... så der kan du måske bare komme dyrlægen i forkøbet.

syntes dens poter ser meget store ud og jeg tænkte straks maine coon.. men det er ikke noget jeg har forstand på.... 

men de bliver nogle ret store katte og kræver MEGET pelspleje.. 

Anmeld

16. oktober 2011

B&J

isabellamor skriver:

den er da sød. jeg mener man kan racebestemme katte ved at tage blodprøve af dem. jeg mener at have set noget om det..

men det er en ægte kat det kan jeg da se 

og det er højest sansynligt en hankat, det er sjældent at hunkatte er helt røde... så der kan du måske bare komme dyrlægen i forkøbet.

syntes dens poter ser meget store ud og jeg tænkte straks maine coon.. men det er ikke noget jeg har forstand på.... 

men de bliver nogle ret store katte og kræver MEGET pelspleje.. 

Alt med pels og alt det godt jeg arbejder i en butik fuldt af pelspleje og gode produkter.. så vores lille mis er godt forkælet hihihihi..

men ja vi tror også noget i den dur men kunne da være fedt så få afvide hvad den lige er for en lille fyr/pige der strejfer rundt... og spørgsmålet er jo om den er så ung den ikke har fået kugler inu for det har den nemlig ikke også der for vi ikke helt ved og den er en han eller hun og ja de fleste røde katte er han katte min mor har selv 2 stk og de 2 piger er 3farvet...

Anmeld

16. oktober 2011

baby012

man kan jo kun være sikker på at nes kat er ægte hvis man har papire på den og dens forældre/bedstforældre/osv. 

nu er det et rent gæt, MEN jeg er ret sikker på at dette er en hankat, idet at røde hunkatte ikke er helt nemme at fremavle  

så medmindre i finder ejeren, får i ikke svar på om den er ægte, personligt syns jeg hverken det ligner en ren MCO eller NS. måske en blanding ? 

men der er ikke andet at gøre end at smutte til dyrelægen for at få a vide hvad køn det er, og hvis den skal chippes, vacc. eller sådan noget så skynd jer at få det gjort  

tillykke med det nye familiemedlem 

Anmeld

16. oktober 2011

baby012

B&J skriver:

Alt med pels og alt det godt jeg arbejder i en butik fuldt af pelspleje og gode produkter.. så vores lille mis er godt forkælet hihihihi..

men ja vi tror også noget i den dur men kunne da være fedt så få afvide hvad den lige er for en lille fyr/pige der strejfer rundt... og spørgsmålet er jo om den er så ung den ikke har fået kugler inu for det har den nemlig ikke også der for vi ikke helt ved og den er en han eller hun og ja de fleste røde katte er han katte min mor har selv 2 stk og de 2 piger er 3farvet...

der er intet unormalt ved at have en 3 farvet hunkat(tortie), en 3 farvet fertil hankat ville derimod være en 1. af sin slags  

men helt røde hunkatte, med de røde øjen, er altså heller ikke noget normalt syn  

Anmeld

16. oktober 2011

baby012

forresten, tager jeg helt fejl hvis jeg siger den er Polydactyl ? 

(har en ekstra tå)  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.