Nf - hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.034 visninger
14 svar
0 synes godt om
14. oktober 2011

MortilAlmaogNohr

Hej De damer. Er ny herinde, og kun i 4+5, og er stadig ikke helt ovenpå nyheden over at vi skal være forældre. Skulle til lægen for at få henvisning til en fertelitetsklinik, men to dage inden testede jeg positiv. HOLD DA KÆFT :-)

Nå men nu har jeg jo så 1000 spørgsmål, som jeg først troede at jeg skulle koncentrerer mig om om meget længere tid.

Lægen snakkede selvfølgelig om NF, og sagde at den blev taget nedefra, da man ikke er sikker på at kunne scanne igennem maven så tideligt.

Det er så her mit problem er for alt hvad der hedder undersøgelser dernede, gør smertende ondt på mig, og det er virkelig noget jeg skal forberede mig på. Så ville lige høre om jeres NF foregik nede fra eller uden på maven, for har læst at det nogle gange gøres udefra.

Håber I vil svarer.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2011

PernilleogDennis

Tina. skriver:

Hej De damer. Er ny herinde, og kun i 4+5, og er stadig ikke helt ovenpå nyheden over at vi skal være forældre. Skulle til lægen for at få henvisning til en fertelitetsklinik, men to dage inden testede jeg positiv. HOLD DA KÆFT :-)

Nå men nu har jeg jo så 1000 spørgsmål, som jeg først troede at jeg skulle koncentrerer mig om om meget længere tid.

Lægen snakkede selvfølgelig om NF, og sagde at den blev taget nedefra, da man ikke er sikker på at kunne scanne igennem maven så tideligt.

Det er så her mit problem er for alt hvad der hedder undersøgelser dernede, gør smertende ondt på mig, og det er virkelig noget jeg skal forberede mig på. Så ville lige høre om jeres NF foregik nede fra eller uden på maven, for har læst at det nogle gange gøres udefra.

Håber I vil svarer.

Min var nedefra, og slet slet ikke slemt.. det er bare sådan en "dildo" ting de lige stopper op med en masse glide creme.. Troede første gang at det var i stil med en underlivs undersøgelse hvilket skræmte mig RIGTIG meget Men det er det slet slet ikke..

Tillykke med den al natural spire. <3 Det er da fantastisk.

Anmeld

14. oktober 2011

Neon

Tina. skriver:

Håber I vil svarer.

Jeg er blevet undersøgt 2 gange indenfra, og det var Overhovedet ikk slemt. Du skal tænke på at den du skal have op i dig er nok 3-5 cm i diameter, og hvis det gør ondt, så tør jeg slet ikk tænke på fødslen!

Held og lykke

Tillykke herfra med graviditeten

Anmeld

14. oktober 2011

Sujan

Jeg fik altså ikke lavet scanning nedefra. Det var udenpå maveskinnet. Og der kunne man fint se bebs boltre sig rundt..

Så forstår ikke din læge har sagt sådan. Måske det er forskelligt alt efter hvor man kommer hen og bliver scannet

Anmeld

14. oktober 2011

MortilAlmaogNohr

Kan se at svarene er forskellige, så der er åbenbart forskel på hvordan det forgår.

Anmeld

14. oktober 2011

Gaia

Jeg er aldrig blevet scannet nedefra. Tror altså ikke du skal regne med det. Du er i uge 12 stykker når du skal scannes og der scanner de uden på maven. Så bare rolig. Barnet er forøvrigt mellem 6-7 cm så rigelig stor til at ses via alm. Ultralyd. jeg var til scanning idag og kunne mere end tydeligt se min bebs tror din læge har misforstået hvordan de gør på svangerambulatoriet men de kan jo heller ikke vide alt vel så bare rolig foregår højst sandsynligt ved at en dims bliver kørt rundt på maven af dig. Du vil få brev herom, hvor der også står at du helst ikke må tisse i timen før . Så det kan være vældig svært når de så trykker med dimsen ned på maven..uha

Anmeld

14. oktober 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg er begge gange blevet scannet ude på maven og man kunne sagtens se baby - så tror ikke du skal bekymre dig om en indvendig scanning

Anmeld

14. oktober 2011

Frøken J.

Her var det ude på maven, og man kunne se massere!

Anmeld

14. oktober 2011

MortilAlmaogNohr

Men de to første der har besvaret herinde har jo netop skrevet at de har fået fortaget nakkefolds scanningen nedenfra, så det sker jo også.

Anmeld

14. oktober 2011

Gaia

Tina. skriver:

Håber I vil svarer.

Nåja læste lige din besked igen. Tror det lægen har hentydet til er at hvis du skulle have haft lidt hjælp til det, så vil de ofte trygheds scanne meget meget tidligt for at se om der er noget. Og det foregår nedefra men en alm. Nf i uge 12 foregår udenpå

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.