Bare et lille spørgsmål om tasken

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.669 visninger
24 svar
0 synes godt om
14. oktober 2011

Henriette Aaby

Jeg er i dag 30+5, hvilket jo betyder at der er der er ikke mere en mellem knap 7 til 10 uger inden den lille kommer. Hvornår pakker man så tasken?

Grunden min tidligere fødsel har jeg fået at vide at jeg skal kontakte Skejby straks der er gang i sagerne, og bliver lidt urolig over om vi kan nå at pakke tasken der?

Mange hilsner

Henriette der er rundt på gulvet, for nu kommer det jo tæt på... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2011

Silke83

Jeg har også lyst til at pakke (er 33+1 idag), men tænker at det alligevel er lidt tidligt... Tror bare at en færdigpakket taske vil gøre mig endnu mere utålmodig. Så jeg har besluttet, at jeg først begynder at pakke, når jeg er 36+0 - så kan jeg gå og hygge mig med det et par dage og så kommer man hurtigt over 37+0 - og så er babyen ikke længere for tidligt på den og kan bare komme an

Men kan godt forstå, hvis du vil pakke i lidt bedre tid - din historie taget i betragtning - så god pakning!

Anmeld

16. oktober 2011

Henriette Aaby

Silke83 skriver:

Jeg har også lyst til at pakke (er 33+1 idag), men tænker at det alligevel er lidt tidligt... Tror bare at en færdigpakket taske vil gøre mig endnu mere utålmodig. Så jeg har besluttet, at jeg først begynder at pakke, når jeg er 36+0 - så kan jeg gå og hygge mig med det et par dage og så kommer man hurtigt over 37+0 - og så er babyen ikke længere for tidligt på den og kan bare komme an

Men kan godt forstå, hvis du vil pakke i lidt bedre tid - din historie taget i betragtning - så god pakning!

Jeg spurgte også min veninde, der fødte fornylig, og sagde at hun også pakkede i uge 36.

Jeg tror, jeg gik lidt i panik den anden dag. Jeg vil vente et par ugere endnu. Har nu alt klart, men endnu ikke i tasken

Og jeg tror du har ret. Man bliver for utålmodig hvis det sker fortidligt

Anmeld

16. oktober 2011

Københavnermor

Jeg venter til jeg går på barsel, dvs. til jeg er 36+.. Så bruger jeg lige et uges tid på at købe de sidste ting, så en uges tid på at gøre alt helt klar (vaske osv.) og til slut vil jeg pakke tasken. 

Vil gerne være i god tid, men ikke for god tid så jeg bliver sindssyg af at gå at kigge på den og bare vente og vente... 

Men kan godt forstå hvis det er noget andet for dig, når du før har født før tid. 

Anmeld

16. oktober 2011

Henriette Aaby

MedRogn skriver:

Jeg venter til jeg går på barsel, dvs. til jeg er 36+.. Så bruger jeg lige et uges tid på at købe de sidste ting, så en uges tid på at gøre alt helt klar (vaske osv.) og til slut vil jeg pakke tasken. 

Vil gerne være i god tid, men ikke for god tid så jeg bliver sindssyg af at gå at kigge på den og bare vente og vente... 

Men kan godt forstå hvis det er noget andet for dig, når du før har født før tid. 

Jeg kan godt forstå at du vil vente Jeg går bare her hjemme og mega utålmodig

Og så vil så må jeg lige ryde en lille misforståelse jeg har født før, men 12 dage over tid. De længste dage i mit liv

Anmeld

17. oktober 2011

smask

Henriette Aaby skriver:

Jeg er i dag 30+5, hvilket jo betyder at der er der er ikke mere en mellem knap 7 til 10 uger inden den lille kommer. Hvornår pakker man så tasken?

Grunden min tidligere fødsel har jeg fået at vide at jeg skal kontakte Skejby straks der er gang i sagerne, og bliver lidt urolig over om vi kan nå at pakke tasken der?

Mange hilsner

Henriette der er rundt på gulvet, for nu kommer det jo tæt på... 

Ny i gruppen..

Jeg har tænkt mig at pakke tasken nårh jeg er 35+ og så kommer den til at stå i bilen, så den altid er klar.. Samt autostol :-) Og jeg er 33+1 idag

Anmeld

17. oktober 2011

Henriette Aaby

Henriette Aaby skriver:

Jeg kan godt forstå at du vil vente Jeg går bare her hjemme og mega utålmodig

Og så vil så må jeg lige ryde en lille misforståelse jeg har født før, men 12 dage over tid. De længste dage i mit liv

Åhh nu kan jeg se hvor misforståelsen opstod Jeg fødte godt nok 12 dage over tiden, men det var en hurtig fødsel. Derfor vil jeg gerne have det hele klar, så vi bare kan gå hurtig ud døren. Der er nemlig en forventning om det vil gå stærkt denne gang

Anmeld

17. oktober 2011

Henriette Aaby

smask skriver:

Ny i gruppen..

Jeg har tænkt mig at pakke tasken nårh jeg er 35+ og så kommer den til at stå i bilen, så den altid er klar.. Samt autostol :-) Og jeg er 33+1 idag

Velkommen til  Jeg tro også jeg venter lidt. Alt er jo vasket af babyting, mangler kun mit eget der skal pakkes

Anmeld

18. oktober 2011

delimus

Okay, er slet ikke begyndt at tænke over at pakke den endnu. Er 32 + 0 idag.

Men har lige et andet spørgsmål..... 

Hvad skal der i den taske???? 

Vil ikke vide kønnet før fødslen, så holder mig i neutrale farver, men synes jeg er total på herrens mark, hvad angår størrelser. 
Det er vores første barn og jeg har bare ingen anelse om, hvad jeg skal forvente størrelsesmæssigt.  

Anmeld

18. oktober 2011

Henriette Aaby

delimus skriver:

Okay, er slet ikke begyndt at tænke over at pakke den endnu. Er 32 + 0 idag.

Men har lige et andet spørgsmål..... 

Hvad skal der i den taske???? 

Vil ikke vide kønnet før fødslen, så holder mig i neutrale farver, men synes jeg er total på herrens mark, hvad angår størrelser. 
Det er vores første barn og jeg har bare ingen anelse om, hvad jeg skal forvente størrelsesmæssigt.  

Jeg tror, at jeg brugte str 50 den føste uge til min datter. Hun var 53 cm og 3720 g. 

Du skal have et til to sæt tøj med til den dag i skal hjem. Syghuset har som regl til de dage i overnatter der. Og så en dejlig varm "flyverdragt" til hjem turen.

Håber det giver mening:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.