Åh gud en svær beslutning!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.045 visninger
16 svar
0 synes godt om
13. oktober 2011

Anonym trådstarter

Sagen er den at jeg lige er gået igang med at skrive BA - jeg er uddannet sygeplejerske til januar, og skal jeg være helt bundærlig så gider jeg ikke være sygeplejerske alligevel!!!

Men nu tager jeg uddannelsen færdig mangler jo kun et par måneder....

Nu er der så slået en stilling op det sted jeg var i min lange praktik, og jeg tror der er OK med chance for at jeg ville få jobbet hvis jeg søgte - MEN jeg får næsten helt ondt i maven ved tanken om at skulle tilbage, ikke fordi jeg ikke kunne lide stedet - men jeg føler bare ikke det er mig, overhovedet det dér med sygepleje! (Og føler også lidt de er lidt "sure" på mig fordi jeg har sagt nej stort set hver gang de har ringet og spurgt om jeg ku ta en vagt - har sagt nej fordi jeg virkelig føler mig stresset med BA + barn og familie der skal hænge sammen)

Jeg burde vel søge den stilling, men for f...... Jeg orker det bare ikke!!!
Fortryder VIRKELIG at jeg ikke uddannede mig pædagog i stedet, jeg egner mig ikke til sygeplejefaget

Min plan var oprindeligt at jeg vil søge alle pædagogmedhjælperstillinger der er når jeg er færdig, og evt tage pædagogisk assistent uddannelse.. Jeg vil arbejde med RASKE børn! Jeg vil væk fra medicin, sygdom, osv osv. bliver skør i hovedet af det...

Hvad vil i anbefale mig?! (Ved godt det er mega svært at få job!) Men vil sgu næsten hellere gøre rent, ja alt andet en lige for tiden....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2011

betjenten

Anonym skriver:

Sagen er den at jeg lige er gået igang med at skrive BA - jeg er uddannet sygeplejerske til januar, og skal jeg være helt bundærlig så gider jeg ikke være sygeplejerske alligevel!!!

Nu er der så slået en stilling op det sted jeg var i min lange praktik, og jeg tror der er OK med chance for at jeg ville få jobbet hvis jeg søgte - MEN jeg får næsten helt ondt i maven ved tanken om at skulle tilbage, ikke fordi jeg ikke kunne lide stedet - men jeg føler bare ikke det er mig, overhovedet det dér med sygepleje! (Og føler også lidt de er lidt "sure" på mig fordi jeg har sagt nej stort set hver gang de har ringet og spurgt om jeg ku ta en vagt - har sagt nej fordi jeg virkelig føler mig stresset med BA + barn og familie der skal hænge sammen)

Fortryder VIRKELIG at jeg ikke uddannede mig pædagog i stedet, jeg egner mig ikke til sygeplejefaget

Min plan var oprindeligt at jeg vil søge alle pædagogmedhjælperstillinger der er når jeg er færdig, og evt tage pædagogisk assistent uddannelse.. Jeg vil arbejde med RASKE børn! Jeg vil væk fra medicin, sygdom, osv osv. bliver skør i hovedet af det...

Hvad vil i anbefale mig?! (Ved godt det er mega svært at få job!) Men vil sgu næsten hellere gøre rent, ja alt andet en lige for tiden....

Livet er simpelthen for kort til at have et job man er ked af!!! Man bruger jo en del tid på det, og ja den kommer ikke igen... Personligt vil jeg hellere være arbejdsløs og glad, end have et job og være ked af det...

Anmeld

13. oktober 2011

gonefishing

Anonym skriver:

du skal følge dit hjerte, ellers ender du med at gå ned hvis det hænger dig så langt ud af halsen. 

Hvad vil du gerne inderst inde?

Jeg mener helt klart at du skal holde ud det sidste stykke tid og derefter komme LANGT væk. kan du ikke allerede nu tænke over hvad du gerne vil prøve, ud og rejse? eller kurser? og så begynde at planlægge når du er færdig?

Jeg selv havde det på samme måde, jeg droppede dog ud og fortryder det i dag, da jeg skulle starte helt om.. Men jeg fik boet i Grækenland, Norge og England og fik en masse af "livets skole"

men fortryder dog at jeg ikke lige gjorde det færdigt.

kram

Anmeld

13. oktober 2011

henh01

trækker lidt på smilebåndet for her står jeg uddannet pædagog og ville bare sådan ønske jeg havde holdt mig til min første plan der var sygeplejersken.

Men et stort  skal du have. Jeg synes ikke du skal søge stillingen, men derimod søge ind på et nyt studie, eller søge jobs som pæd medhj.

Anmeld

13. oktober 2011

Nemesis

nu tænker jeg jo, hvad med at udnytte at du rent faktisk bliver sygeplejerske og så gå videren og blive sundhedsplejerske??

Det er jo med børn fra 0 - 18 år, både på skoler og i hjemmet.

Så er din uddannelse da ikke "spildt".

Var det en idé ?

:-) Sisse

Anmeld

13. oktober 2011

Winnie

ladydan1 skriver:

nu tænker jeg jo, hvad med at udnytte at du rent faktisk bliver sygeplejerske og så gå videren og blive sundhedsplejerske??

Var det en idé ?

Uh, super god ide 

Jeg holder altså også på at du skal vælge noget der gør dig glad, jeg tror ikke at det er godt at gå på arbejde hver dag og være ked af det 

Anmeld

13. oktober 2011

Anonym trådstarter

ladydan1 skriver:

Var det en idé ?

Det er en rigtig god ide! Men problemet er bare at der er meget skrappe krav til at komme ind på den uddannelse.. Bl.a. mindst 2 års erfaring fra bestemte specialer som fx. hjemmeplejen og pædiatri - og jeg orker bare ikke 2 år mere hvor jeg virkelig ikke gider det

Men tager som sagt spl. uddannelsen færdig, og hvem ved måske en dag jeg så har modet til at begynde den lange vej mod sundhedsplejerske. For det er en mulighed.

Anmeld

13. oktober 2011

Anonym trådstarter

henh01 skriver:

trækker lidt på smilebåndet for her står jeg uddannet pædagog og ville bare sådan ønske jeg havde holdt mig til min første plan der var sygeplejersken.

Men et stort  skal du have. Jeg synes ikke du skal søge stillingen, men derimod søge ind på et nyt studie, eller søge jobs som pæd medhj.

Hehe ej hvor pudsigt, skal vi bytte uddannelser

Kram til dig også - er sikkert også svært at få job som pædagog pt.

Anmeld

13. oktober 2011

Anonym trådstarter

Flodkilling skriver:

du skal følge dit hjerte, ellers ender du med at gå ned hvis det hænger dig så langt ud af halsen. 

Hvad vil du gerne inderst inde?

Jeg mener helt klart at du skal holde ud det sidste stykke tid og derefter komme LANGT væk. kan du ikke allerede nu tænke over hvad du gerne vil prøve, ud og rejse? eller kurser? og så begynde at planlægge når du er færdig?

Jeg selv havde det på samme måde, jeg droppede dog ud og fortryder det i dag, da jeg skulle starte helt om.. Men jeg fik boet i Grækenland, Norge og England og fik en masse af "livets skole"

men fortryder dog at jeg ikke lige gjorde det færdigt.

kram

Tak for svar...

Jamen egentlig har jeg ikke store drømme om rejser osv. Min drøm lige nu er et hus med have til (min kæreste har heldigvis job så er ikke helt umuligt)

Men min plan er nok at søge ALT indenfor pædagogmedhjælper - og så evt. tage pædagogisk assistent på et tidspunkt... Evt. kunne jeg også godt tænke mig at blive dagplejer....

Anmeld

13. oktober 2011

henh01

Anonym skriver:

Hehe ej hvor pudsigt, skal vi bytte uddannelser

Kram til dig også - er sikkert også svært at få job som pædagog pt.

Ja lad os bytte

Ja jeg har søgt 70 jobs bare under min barsel og fået afslag på alle - men på et tidspunkt er der også et job til mig..

Jeg blev ansat i en vuggestue efter endt uddannelse, men det er ikke lige sagen så der skal jeg ikke tilbage til.. Et job kan godt være så skidt at selv krisen ikke kan få en til at fortsætte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.