Hvilken slags jern er godt hvis maven allerede driller?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.987 visninger
29 svar
0 synes godt om
13. oktober 2011

baby84

Jeg er nu kommet til uge 10 og skal have købt jern-tilskud. Da jeg i forevejen døjer med forstoppelse anbefalde min læge  mig noget bestemt jern. Hun skrev det på en lap, men jeg glemte selvfølgelig at få den med da jeg gik.

Så kloge kvinder - Ved i hvilken type jern, der giver mindst hård mave?

Håber i kan hjælpe for skal have det købt på vejen hjem i dag.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2011

K&S

baby84 skriver:

Jeg er nu kommet til uge 10 og skal have købt jern-tilskud. Da jeg i forevejen døjer med forstoppelse anbefalde min læge  mig noget bestemt jern. Hun skrev det på en lap, men jeg glemte selvfølgelig at få den med da jeg gik.

Jeg fik nogle jernkapsler, der hedder Niferex - de var meget bedre for min mave end fx. Hemojern eller Gravijern.

Kapslerne var på 100mg, så jeg tog 1 kapsel hver 2. dag

Anmeld

13. oktober 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

baby84 skriver:

Min veninde arbejder på apotek og er snart færdiguddannet. Hun siger Aminojern 

Anmeld

13. oktober 2011

Benjamins'mor

Kan desværre ikke rigtigt hjælpe.
Men, da jeg var omkring uge 20 fik jeg ekstrem forstoppelse og kunne ikke ''lave'' i 2 uger, så jeg blev bedt helt om at lade være med at tage jern tabelletter og så skulle jeg tage nogle piller mod forstoppelse i stedet.

Anmeld

13. oktober 2011

baby84

benjamins'mor skriver:

Kan desværre ikke rigtigt hjælpe.
Men, da jeg var omkring uge 20 fik jeg ekstrem forstoppelse og kunne ikke ''lave'' i 2 uger, så jeg blev bedt helt om at lade være med at tage jern tabelletter og så skulle jeg tage nogle piller mod forstoppelse i stedet.

puha lyder ikke rart. Har aldrig selv døjet med maven før, så det er virkelig kommet bag på mig hvor ubehageligt det er og hvor meget det påvirker ens velbefindende..krydser for at min mave ikke bliver værre af jernen. Næsten ikke til at overskue tanken

Anmeld

13. oktober 2011

baby84

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Min veninde arbejder på apotek og er snart færdiguddannet. Hun siger Aminojern 

Takker det lyder som hun har styr på det.

Anmeld

13. oktober 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Takker det lyder som hun har styr på det.

Yep. Det skulle også være lettere at optage end f.eks. ferroduratter .   Ja det er sejt at have sin egen lille apoteker. Hehe. 

Anmeld

13. oktober 2011

SussieThyssen

baby84 skriver:

ja..Kreuter Bluut, som er flydende og udelukkende udvundet af urter.

Jeg har selv en ekstrem sart mave og jeg har ingen bivirkninger ved det.
Du kan få det på apoteket eller Matas og gravide må gerne bruge det
Og så er det bare SÅ effektivt.

Kærligst
Sussie

Anmeld

13. oktober 2011

4xGreve

baby84 skriver:

Jeg er meget glad for den der er lavet specilt til gravide og jeg døjer nemlig også med træ mave... også da jeg begyndte på fiske olie blev det hele lige en tand letter...

Men jeg vil anbefale dem der hedder graviJern

Anmeld

13. oktober 2011

baby84

K&S skriver:

Jeg fik nogle jernkapsler, der hedder Niferex - de var meget bedre for min mave end fx. Hemojern eller Gravijern.

Kapslerne var på 100mg, så jeg tog 1 kapsel hver 2. dag

tusind tak.. Vil prøve at spørge på apoteket om de synes jeg skal gå efter disse eller aminojern. Måske det viser sig at være det samme. Du fik ikke recept vel?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.