beregning piger kan i hjælpe her??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

810 visninger
4 svar
0 synes godt om
13. oktober 2011

Nina-G

som tidlige skrevet var jeg til gynækolog slutningen af sidste mdr,
snakked om cyklus, om han ville skyde på jeg havde ægløsning ca 10 dage efter der, har en cylus på 33 dage, men hvis min ægløsning er rykket må min test dag der også ikke ?? eller er det mig der tager fejl?!

nogle der ved hvornår min test dag så er og kan hjælpe med det??

-mens første dag sidst var den 16-september

håber i kan hjælpe med det regne stykke for ved ikke hvordan jeg skal regne det ud-- Nina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2011

Mor til Magnus

Din testdag er 14 dage efter ægløsning. Så er det egentlig ligemeget hvor lang din cyklus er, hvis du ved hvornår du havde ægløsning.

Anmeld

19. oktober 2011

ekebiv

Så vidt jeg har læst så kan man godt have ÆL tættere på mens end 14 dage!! Det kan være et problem hvis ÆL og mens ligger FOR tæt på hinanden da kroppen ikke kan nå at danne nok af det hormon der fastholder det evt befrugtede æg som jo så bliver skyllet ud. 

Prøv at google "sen ægløsning", det gav mig nogle svar, jeg har netop i denne cyklus pludselig haft ÆL 4 dage senere end "beregnet" og har derfor været inde for at læse om det

Anmeld

19. oktober 2011

ekebiv

Så vidt jeg har læst så kan man godt have ÆL tættere på forventet mens end 14 dage!! Det kan være et problem hvis ÆL og mens ligger FOR tæt på hinanden da kroppen ikke kan nå at danne nok af det hormon der fastholder det evt befrugtede æg som jo så bliver skyllet ud. 

Prøv at google "sen ægløsning", det gav mig nogle svar, jeg har netop i denne cyklus pludselig haft ÆL 4 dage senere end "beregnet" og har derfor været inde for at læse om det

Anmeld

19. oktober 2011

FruHimmelblå

Som mor til magnus skriver, så er antallet af dage fra æl til mens (også kaldet lutealfasen) altid fast, men det er dog ikke alle som har en lutealfase på 14 dage. Jeg har selv kun en lutealfase på 11 dage, men så længe den er 9-10 dage eller derover er det ikke noget problem

Så derfor kan man godt være gået over tiden kun 12 dage efter æl, men testdag bør stadig først være 14 dage efter æl, da det først er der man er 4+0.

Du har ret i at hvis din æl rykker sig rykker din mens sig også

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.