Anonym skriver:
Jeg er grædefærdig...
Jeg valgte på min 20 års fødselsdag, og lade være med og kontakte min far og hans familie, da han ikke ringet. (på min 19 års, ringede han trods alt 3 dage efter og indrømmede han havde glemt det) det var et halvt år før vi havde snakket sidst, til min halvlillebrors konfirmation.
Vi har aldrig haft den bedste kontakt til hinanden, fordi det altid var mig der skulle tage kontakt, og de havde aldrig tid til og se os.
Så havde det dårligt med og kontakte dem, fordi det føltes som om de ikke havde lyst til og se os. (fra vi spurgte hvornår vi kunne komme forbi, gik der min. 3 måneder før de havde tid til og se os, og når jeg ringede talte de for det meste uden om)
Han har set mit barn på 2½ år 4 gange (det ene under konfirmation, den anden var mit barns barnedåb)
Nu da min fødselsdag snart nærmer sig, kan jeg ikke lade være med og tænke at han ikke har haft lyst til og se mig og sit barnebarn i 1½ år.... Og nu er jeg gravid med hans andet barnebarn, og stort set alle ved det. Men ved ikke om han ved det...
Nu ved jeg bare ikke om han skal inviteres med til barnedåb af den lille ny (når vi kommer så langt), for på den ene side vil jeg rigtig gerne stå fast på min beslutning, da jeg ikke tror han vil bidrage med noget til den ny, andet end savn over en morfar der aldrig er der.
Og på den anden side, virker det forkert at jeg har haft dem med til mit ældste barns barnedåb, og ikke til den yngste.. og det giver mig rigtig dårlig samvittighed, at jeg på ingen måde har lyst til og ha ham, og hans familie med... 
Ved godt det blev en lang smøre, men havde lige brug for og komme ud med det og måske andres synspunkt til hvad de/i synes jeg skal gøre ved det....
Jeg har oss en far som heller ikk kan finde ud a at tage kontakt, hvilket har resulteret i at jeg heller ikk gør det .. Jeg lærte ham først at kende da jeg var 19, og han har kun set sit barnebarn en gang ..
Men kan nikke genkendene til det der med at hvis man ringer og spørg hvornår de har tid så har de det først om flere måneder,.
Synes helt sikkert du skal ringe og sige til ham at du er gravid med hans andet barnebarn
Det gjorde jeg med min far selvom jeg ikk havde kontakt med ham, så syntes jeg han havde ret til at vide at han skulle være morfar
Ville nok give ham muligheden for at komme til lille ny's barnedåb når det er, så kan han melde fra hvis det er det han vil
så har han fået muligheden
Min far blev ikk inviteret, men det er så mere fordi han er rigtig meget hadet i min familie og så bor han helt i padborg, og vi bor i korsør ..