Spisning alene....?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

408 visninger
9 svar
0 synes godt om
1. februar 2009

Loggidut

Hvordan går det lige for jeres unger?

nu er jeg blevet ret hård, nok mest ved mig selv, men Tif skal spise alene, på nær suppe, og forklaringen følger!

når hun har ved en ske, så griber hun den sjovt nok helt oppe i enden, og når maden ender ved munden , drejer hun skeen, således at bunden vender i vejret, og toppen ryger ned, alt maden suser ned af hende...

er jeres unger kommet over det?

her har vi tusind viskestykker, som nu bliver brugt som hagesmækker, for hagesmækker er altså for lille til at absobere alt den mad der drøner syd på!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2009

Nadi

Det lyder som Oliver. Han gør nøjagtig det samme med skeen så jeg hjælper ham, bare ikke når han får noget varmt som f.eks suppe, men ellers spiser han selv.
Så han er heller ikke kommet over det, tror ikke helt de forstår konceptet af en ske.

Anmeld

1. februar 2009

Louise mortil4

sådan gør Lig også endnu, men det er dog ved at blive bedre. Men sikke er svineri det gir. Når det er en gaffel hun har går det meget bedre for hende, den kommer i hvertfald ikke på hovedet.

Knus Louise

Anmeld

1. februar 2009

Loggidut

mortil4 skriver:

sådan gør Lig også endnu, men det er dog ved at blive bedre. Men sikke er svineri det gir. Når det er en gaffel hun har går det meget bedre for hende, den kommer i hvertfald ikke på hovedet.

Knus Louise

nej nemlig, den med gaflen undre jeg mig også over...for det køre så flot og fint.

men skeen, den er altså bare for svær at have med at gøre, åbenbart!

jeg troede det var fordi jeg har været dårlig til at lade hende sidde selv at hun ikke kunne styre det!

så tak nadi og mortil4!

Anmeld

1. februar 2009

linemus

Her spiser de også selv, for jeg kan ikke sidde og made to unger hver aften og servicerer en tredje, så det har de gjort længe. I starten med fingrene og efterhånden bliver de bedre og bedre til at bruge bestik. Signe er bedst. Hun sidder med både ske og gaffel, men det er stadig svært at få det sat fast og ind i munden. Ind imellem tilter skeen også og hele molevitten ender i hagesmækken. De (ja, jeg skrev først Vi, men så kommer Ivf og spørger, om jeg ikke kan spise ordentligt) bruger de der plastik hagesmække fra bilka og ikea med opsamlingsskuffe - så går det ikke så galt (pånær når de synes, den skal løftes op over hovedet...).

Man kan også få nogle skeer, der har et fordrejet håndtag, så den ligger mere ergonomisk korrekt i hånden og vender ind mod munden. Den er Nanna glad for (hun er ikke så skrap til det endnu som søs). Den er købt i Bilka, men det er godt nok 4 år siden, men det kan da tænkes de har dem endnu - jeg kan da lige kigge på tirsdag, for kunne egentlig godt bruge en til...

- Line

PS. synes altså ikke Tif lyder unormal på det område, og tror ikke det er fordi du har hjulpet hende, men derfor tager hun jo ikke skade af at komme igang med at gøre det selv

Anmeld

2. februar 2009

Grynt

Freja har selv spist i rigtig lang tid og hun er faktisk ret dygtig til at master det Ja hun gnatter til tider meeeeeen så slemt er det hellere ikke mere. Dog dét hun er super dygtig til lige for tiden er, at VENDE BUNDEN I VEJRET PÅ ALT for fanden hvor har vi tørret mange litter mælk op indtil vidre og samlet meget mad op Gør jeres unger mon dét også???

Kh Tina og -ungen Freja

Anmeld

2. februar 2009

Anja

Her spiser Elias altid selv. Det med at vende skeen på hovedet på vej mod munden gjorde han også længe, men holdt han pludselig op med det for ca 1 mdr siden. Nu spiser han havregryn med mælk lige så pænt som Jonas ! Så det bliiver altså bedre ! Vi bruger ikke længere hagesmæk eller andet, det lidt han spilder når han spiser, det ender på blusen og går af i vask

Tilgengæld ender alt smørepålæg rundt i hele hovedet, når han spiser en mad. Vi skærer brødet i kvarte og så spiser han selv, for det meste ret pænt, men rejeost ender over hele ansigtet, og det er faktisk svært at vaske af, når det først er helt tørt

Og koppen mestre han uden probs, men han får det ofte væltet, når han skal række efter noget andet på bordet .....

Anmeld

2. februar 2009

Rasmine

Rasmus spiser suppe med en gaffel.
Han gider ikke spise de blege boller.
Han spiser alt selv.

Har vist set nogle smarte børneskeer et sted, som vender underligt.
Altså laffen er lige drejet ½ omgang på håndtaget, det kunne da være en mulighed?

Anmeld

2. februar 2009

linemus

Grynt/Tina skriver:

Freja har selv spist i rigtig lang tid og hun er faktisk ret dygtig til at master det Ja hun gnatter til tider meeeeeen så slemt er det hellere ikke mere. Dog dét hun er super dygtig til lige for tiden er, at VENDE BUNDEN I VEJRET PÅ ALT for fanden hvor har vi tørret mange litter mælk op indtil vidre og samlet meget mad op Gør jeres unger mon dét også???

Kh Tina og -ungen Freja

Ja, det gør mine også. De synes især det er utroligt interessant at se mælken løbe ud af koppen og så "tørre op" med papir bagefter. Nanna gør det konsekvent hver gang vi spiser. Meget irriterende. Så det er så lidt så lidt de får i koppen af gangen - højst 1 cm mælk i. Men jeg er dødtræt af hele tiden at tørre mælk op...

Anmeld

2. februar 2009

Tikki

Det lyder præcis som Iza, når hun spiser med både gaffel og ske. Det ser helt akavet ud . Hun er heldigvis begyndt at spise igen stille og roligt..., men kun kød

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.