Hvornår skal baby/barn have hovedpude?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.842 visninger
15 svar
0 synes godt om
12. oktober 2011

Tona

Hej tøser, er der ikke nogen jer der kan svare på den?  

Jeg ved jo godt at spædbørn ikke skal have en hovedpude, men nu er Amanda 9 mdr. og jeg tænker over hvornår det er tid til at hun begynder at sove med hovedpude?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2011

Janni.

Jeg tænkte på det samme den anden dag, så jeg følger lige med her 

Anmeld

12. oktober 2011

lisesp83

Julie fik hovedpude da hun var 1 år

Men nogle gange sover hun stadig uden, fordi den blir kastet ned i den anden ende af sengen,

Anmeld

12. oktober 2011

Tona

lisesp83 skriver:

Julie fik hovedpude da hun var 1 år

Men nogle gange sover hun stadig uden, fordi den blir kastet ned i den anden ende af sengen,

Ja, jeg tænkte nok på at det måske snart var tid. Jeg er bare så usikker på hvornår det ikke længere er forkert at give dem hovedpude for det er vist farligt på en eller anden måde hvis de er for små? Men havde godt selv tænkt på 1 år

Anmeld

12. oktober 2011

lisesp83

Amandas-mor skriver:

Ja, jeg tænkte nok på at det måske snart var tid. Jeg er bare så usikker på hvornår det ikke længere er forkert at give dem hovedpude for det er vist farligt på en eller anden måde hvis de er for små? Men havde godt selv tænkt på 1 år

Det er slet ikke forkert at give pude nu..

Kender mange der gør det tidligere. Det er vel hvad man føler for.

Anmeld

12. oktober 2011

Lone Jakobsen

Rasmus fik hans da han var 2 år. for mener det er det man anbefaler. men er lidt i tvivl.

han er super glad for den, og hygge-putter meget med hovedet helt nede i den

Anmeld

12. oktober 2011

Nadia&Daniel

Amandas-mor skriver:

Hej tøser, er der ikke nogen jer der kan svare på den?  

Jeg ved jo godt at spædbørn ikke skal have en hovedpude, men nu er Amanda 9 mdr. og jeg tænker over hvornår det er tid til at hun begynder at sove med hovedpude?

Når de er 1 år.. Men de fraråder det.. I BabySam anbefalder de, at man venter til de er mindst 3 år..

Anmeld

12. oktober 2011

Tona

Nadia&Daniel skriver:

Når de er 1 år.. Men de fraråder det.. I BabySam anbefalder de, at man venter til de er mindst 3 år..

Okay det var da lang tid med hele 3 år  Måske man kunne give en helt flad og blød en nærmest uden fyld lidt tidligere og så vente med den rigtige til 3 år?

Anmeld

12. oktober 2011

Nadia&Daniel

Amandas-mor skriver:

Okay det var da lang tid med hele 3 år  Måske man kunne give en helt flad og blød en nærmest uden fyld lidt tidligere og så vente med den rigtige til 3 år?

De har nogle som man kan bruge fra 1 år og så har de en model man kan bruge når de bliver 3 år.. Men vi blev anbefaldt at vente.. Vores datter bliver 1 om 13 dage og hun sove fint uden..

Anmeld

12. oktober 2011

Sara.

De anbefaler jo at vente rimelig længe.. kan ikke huske den præcise alder..

Men det det handler om er jo barnets hovedes størrelse i forhold til kroppen... ville ønske jeg lige kunne tegne det, for er så dårlig til at forklare det skriftligt.

Men når barnet er lille er hovedet jo meget stort i forhold til kroppen og barnet har derfor ikke brug for en pude.
Forholdet mellem kroppen og hovedet ændrer sig jo gevaldigt...

Min søn er 1½ og har ingen pude... Min datter på 3 år har en, men hun sover aldrig på den? altså hun roder rundt i sengen.......

Men der jo forskellige slags man kan købe, og nogen som næsten ikke fylder noget.... måske nogle børn synes det er trygt med sådan en :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.