Tøj til fortidlig fødte

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.638 visninger
13 svar
0 synes godt om
1. februar 2009

Mumto3

Hejsa,
Vi har noget familie der har født alt for tidligt (uge 24+4). Vi vil gerne give en barselsgave, og synes de skal have noget tøj, ligesom man villle have gjort hvis de var født til tiden.

Mit spørgsmål er så, bruger så små for tidlig fødte sparkedragter eller bruger de kun bodyer????

Jeg har fundet nogle rigtig fine sparkedragter i størrelse 33 på nettet (Børnene er 25 cm, så størrelse 33 er nok lidt stort, men det var det mindste jeg kunne finde). men tror I det er 'for meget'' med sparkedragt, er en body bedre????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2009

Fam. Madsen

Mumto3 skriver:

Hejsa,
Vi har noget familie der har født alt for tidligt (uge 24+4). Vi vil gerne give en barselsgave, og synes de skal have noget tøj, ligesom man villle have gjort hvis de var født til tiden.

Mit spørgsmål er så, bruger så små for tidlig fødte sparkedragter eller bruger de kun bodyer????

Jeg har fundet nogle rigtig fine sparkedragter i størrelse 33 på nettet (Børnene er 25 cm, så størrelse 33 er nok lidt stort, men det var det mindste jeg kunne finde). men tror I det er 'for meget'' med sparkedragt, er en body bedre????

jeg synes da du skal købe en sparkedragt... og jeg ved at i babysam der kan man købe tøj til fortidlig føde...

Anmeld

2. februar 2009

Livsmor

Body'er med slå-om er bedst, når de er så små. Du skal regne med at de den første tid ikke har andet end ble på i kuvøsen, min datter´s(født 27+5) første tøj var str. 44.

Anmeld

2. februar 2009

Mumto3

Tak for svar. Jeg har lige lavet min ordre om (have allerede fået bestilt på internettet). Så nu får de 2 bobyer til hver af deres børn i stedet for.

Anmeld

2. februar 2009

Mormilla

Mumto3 skriver:

Hejsa,

Min var 44cm og han havde begge dele på...

Anmeld

4. februar 2009

MorCamilla

Mikkels første tøj var babyborn dukketøj... og nøj hvor var han dog smart...

Anmeld

4. februar 2009

KarinaIda

Hej....Jeg fødte også for tidligt, min datter var 45 lang.... Og hun havde både body og sparkedragt på...

Anmeld

4. februar 2009

pusling30

Hejsa, min yngste søn var 40 cm lang og jeg købte tøj i babysam, da jeg kun kunne få tøj i hans str der! Har set steder på nettet hvor man kan købe meget bittesmå str, jeg gogglede bare præmature babytøj!!

http://www.unik-kids.dk/

Anmeld

4. februar 2009

Becks

Børnetøjs butikken Name it (tidligere exit) sælger også tøj til for tidligt fødte..

Anmeld

18. februar 2009

karina-brandt

Jeg laver jævnligt tøj til præmature børn. Jeg laver i str. 40cm og 45cm, for det er de størrelser der er svære at få i butikkerne, og når der endelig findes noget er det dyrt som bare pokker.
så jeg tog en pose med op til det lokale sygehus og gav til neonatalafdelingen, da jeg var udskrevet med laura og skulle til vægtkontrol ugen efter. Så kunne de dele ud af det til dem der havde de helt små børn.

knus
karina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.