Juniordyne, hvornår???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. oktober 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi skiftede til juniordyne, da de var ca. 6 måneder. Babydynen havde det med, at falde af dem - så derfor skiftede vi så tidligt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2011

Nina Amelia

De officielle anbefalinger lyder på 1 år "da barnet skal være i stand til selv at få dynen væk i søvne for at temperaturregulere." Da juniordynen er så stor og naturligvis tungere så kan barnet blive overophedet.

Vi skiftede dog alligevel lidt tidligere da vores datter lignede en der lå med en vaskeklud over sig og ik rigtig havde nogen glæde af babydynen til sidst..
Hun bliver dog puttet med et hjemmestrikket babytæppe først og vi skifter derefter ud med dynen når hun ér faldet i søvn. -Ellers er hun nemlig så smart at krølle dynen sammen og kravle op på den hvorefter hun forsøger at bryde ud af tremmesengen og vi skal ik have nogle ulykker

Anmeld

11. oktober 2011

An&Jo

johannes var vel omkring 4 mdr da vi gik over til juniordynen.. Vi skiftede fordi at han voksede u af liften, og så syntes jeg at babydynen virkede for lille i den forstand, så derfor fik han juniordynen i barnevognen, og da han så voksede ud af vuggen og kom over i tremmeseng fik han også juniordyne der, og der var han vel omkring 6 mdr..

vi bruger dog stadig babydyne i klapvognen fordi jeg har en stokke xplory og en juniordyne bliver liige voldsom nok deri..

Anmeld

11. oktober 2011

Gaia

Vi har en juniordyne, men bruger stadig babydyne. Min pige er 75cm lang så hun passer stadig babydynen. Hun er 18 mrd. Kan ikke belutte mig for om hun skal have juinordynen op. Den virker bare så stor i hendes tremmeseng. Hvad nu hvis hun ik kan få den af? Er det unødvendig bekymring og synes I vi burde skifte?

Anmeld

11. oktober 2011

MorDk

Vi skiftede da Bassen var omkring 7 måneder tror jeg...

Anmeld

12. oktober 2011

Benjamins'mor

Zeus skriver:

Hmmmm.... At dømme ud fra svarene, så skal vi måske bare indse, at vores babyer ikke er små nok til at ligge under en baby-dyne længere

Ja, tror jeg også.

Anmeld

12. oktober 2011

Valle81

Nina Amelia skriver:

De officielle anbefalinger lyder på 1 år "da barnet skal være i stand til selv at få dynen væk i søvne for at temperaturregulere." Da juniordynen er så stor og naturligvis tungere så kan barnet blive overophedet.

Vi skiftede dog alligevel lidt tidligere da vores datter lignede en der lå med en vaskeklud over sig og ik rigtig havde nogen glæde af babydynen til sidst..
Hun bliver dog puttet med et hjemmestrikket babytæppe først og vi skifter derefter ud med dynen når hun ér faldet i søvn. -Ellers er hun nemlig så smart at krølle dynen sammen og kravle op på den hvorefter hun forsøger at bryde ud af tremmesengen og vi skal ik have nogle ulykker

Ved godt det ikke er dig der laver de anbefalinger, men må lige kommentere:0)

Nu har jeg 3 børn og tjah, når først de kan vende sig om på maven og møffe rundt, så ligger de jo aldrig under dynen. Ja ingen af mine gør, de bliver puttet under dynen, men efter ikke ret lang tid så ligger de ovenpå dynen og i den anden ende af sengen:0)

Asta var 6 år, før hun blev under dynen og også¨selv trak den over sig igen, hvis den var trillet af hende:0)

:0)

Anmeld

12. oktober 2011

ledermus

Oliver gik over til juniordynen allerede da han var 4 måneder for han sparkede babydynen for hurtigt af han er 7 måneder nu og sparker så bare juniordynen af istedet for men der er lidt mere at putte ham med

Anmeld

12. oktober 2011

Dorthe1986

Her fik Emil juniordyne i tremmesengen da han var omkring 3 1/2 måned, da han sparkede babydynen af om natten og synes han blev så kold. Han bruger stadig babydynen i barnevognen eller ligger på den på sofaen... men han er nu 10 dage fra at være 6 måneder og han er allerede over 70 cm, så det er jo nemt for ham at sparke dynen af...

Anmeld

13. oktober 2011

Nina Amelia

Valle81 skriver:

Ved godt det ikke er dig der laver de anbefalinger, men må lige kommentere:0)

Nu har jeg 3 børn og tjah, når først de kan vende sig om på maven og møffe rundt, så ligger de jo aldrig under dynen. Ja ingen af mine gør, de bliver puttet under dynen, men efter ikke ret lang tid så ligger de ovenpå dynen og i den anden ende af sengen:0)

Asta var 6 år, før hun blev under dynen og også¨selv trak den over sig igen, hvis den var trillet af hende:0)

:0)

Det samme her -Man kan jo sige at hvis de er gamle nok til at møffe rundt (evt. kravle) og bumler rundt i sengen så er str. på dynen vidst underordnet :p

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.