Ja, som overskriften lyder, så behøver I altså ikke have en menbing, men jeg ville s'gu blive glad, hvis bare én eller anden har...
Vores lille nye prinsesse vil jo rigtig gerne sove, så de fleste måltider bliver bestemt af mor.
Det betyder, at jeg ofte må gøre store kunstgreb for at få/holde hende vågen, så hun kan få noget mad.
Jeg har droppet amningen. Da jeg så mig selv sidde med ammebrikkerne tapet fast til babbelubberne, mens jeg vred med begge hænder for at få mælken til at løbe ned i brikken, så Louise kunne suge derfra, så synes jeg godtnok komikken måtte høre op. Hun kunne ikke suge mælken ud selv, selvom der egentlig var ret meget af den, og selvom hun egentlig godt kan suge igennem. Min anatomi er nok bare ikke til det.
Nu får hun flaske, og det er en meget stor lettelse - især at jeg ved, hvor meget hun har fået. - Og det er det så ikke helt alligevel.
Hun spiser meget små måltider - omkring 40 ml. pr. gang: Jeg skal ikke presse ret meget mere i hende, så gulper hun det hele op igen (eller sådan ser det jo ud).
Nu har jeg besluttet, at der bliver tilbudt mad hver 3. time døgnet rundt, og måltidet varer max 1 time inkl skiftning. Jeg skriver troeligt tid og antal ml. på vores whiteboard efter hvert måltid, så jeg kan regne ud, hvor meget det giver pr. døgn. Vores sp har regnet ud, at hun skal have 350 ml. i døgnet, og det har hun fået en enkelt gang. Ellers bliver det ikke til mere end ca. 320.
Jeg har ikke indtryk af, at hun har tabt sig, men jeg er jo ret opsat på, at hun skal se at få taget på og vokse, så jeg kan ikke helt slappe af ift. bare at lade hende tage, hvad hun har lyst til, når hun har lyst.
Er der nogen, der har en mening om min måde at drive måltider på? eller har prøvet, at det var så svært at få den passende mængde mad i en baby. Nogen gode råd eller formaninger?
Er det fordi, Sofie har været alt for nem, at jeg nu synes, det hér show er lidt trættende (mest om natten).???.
- Helle - med 1 time til næste fodring....
Anmeld