hvordan foregår det i retten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. oktober 2011

Leneur

Jeg har så kun været i retten pga forældremyndigheden men det foregik på den måde at det jo selvfølgelig var en lukket retssag hvor dommeren er der, min x og hans advokat og så mig og min advokat. Først skulle jeg afgive forklaring på hvorfor jeg mente at den fælles skulle ophæves og jeg blev spurgt af min advokat, hans advokat og dommeren. Bagefter så hans tur. Min datter er så kun 2 år og kunne jo ikke fortælle hvad hun mener om tingene.

Jeg tror så ikke at dommeren i jeres situation vil indkalde jeres søn i første omgang men hvis du ikke allerede nu har en advokat, så skynd dig at få en, for han/hun vil hurtigt kunne sætte dig ind i sagerne.

Skal nok krydse fingre for at alt går som det skal i jeres sag.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2011

LIZO

i liam klasse er det er forældre par der ikke er enige om hvor barnet skal bo..  vil ikke komme nemmere ind på det for ved hans fars kærste er herinde.

men der blev drengen hørt i retten uden forældre var med som jeg forstod.. altså han snakket med dem hvor forældre ventet uden for.. det er svært for et barn at side og vælge mens mor og far lytter med..

men hvis barnet trives kunne jeg ikke forstille mig at de bare hiver barnet ud af sine vante omgivelser..

men vil sige at han ikke skal med i retten den dag.. med mindre du får det afvide..

Anmeld

12. oktober 2011

betski

Anonym skriver:

nogen der har prøvet at være i retten og som vil fortælle lidt om hvordan det foregår?

Jeg har været i retten om min datters bopæl. Vil gerne fortælle nærmere på PB - så du er mere end velkommen til at skrive til mig.

Anmeld

12. oktober 2011

SjeBets

du må gerne skrive til mig privat, jeg har været i retten to gange om bopæl. 

Anmeld

13. oktober 2011

Anonym trådstarter

1000 tak for svar!

var mest det med om begge skal ind samtidig

Anmeld

14. oktober 2011

Anonym trådstarter

hvordan er det med ens ægtefælle? må han komme med ind? og farens kæreste?

Anmeld

14. oktober 2011

SjeBets

jeg måtte ikke have nogle med i retten, måtte min eks heller ikke, jeg ville hellere ikke have nogen med og ville heller ikke han havde det , så nej det er en lukket ret , når det er bopæls sager så vidt jeg husker 

Anmeld

14. oktober 2011

Anonym trådstarter

ok. ville gerne have haft min mand med, da han er en utrolig støtte for mig

Anmeld

15. oktober 2011

Leneur

Anonym skriver:

ok. ville gerne have haft min mand med, da han er en utrolig støtte for mig

Han må jo gerne sidde udenfor og vente på dig.. ..

Anmeld

15. oktober 2011

Anonym trådstarter

Leneur skriver:

Han må jo gerne sidde udenfor og vente på dig.. ..

ja, det kan han vel... ville dog meget hellere have ham derinde og holde min hånd

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.